חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

הרחם הנשי

 

הרחם נחשב כאיבר המסתורי ביותר בגוף. הוא נמצא בבטן התחתונה קצת מתחת לטבור באזור צ’קרת המים, ונחשב כמקור יצירת החיים. הרחם משול לאדמה, שבחלק מהמסורות היא עצמה נקראת הרחם הגדולה.

 

האדמה מאפשרת את החיים ומעניקה להם יציבות. האדמה מייצגת את המרכז- את המקום שבו מתרחשים השינויים הפיזיים והמנטאליים. כאשר המרכז חזק הוא יכול לעמוד בשינויים ללא זעזועים פנימיים. כאשר הוא חלש, תחושת הקרקוע והיציבות תתערער עם כל שינוי. כך גם הרחם מאפשר את תהליכי השינוי וההתמרה. מרגע המפגש של הביצית והזרע ועד לשלבי התפתחות העובר השונים, כאשר הרחם בריא הוא עומד בטלטלות של החיים ומאפשר את יצירת החיים בתוכו.

האדמה סופגת דברים לתוכה, ועל ידי הספיגה מטמיעה את החומרים וכך יוצרת את החיים. הספיגה מעניקה סובלנות שדרושה לתהליך יצירת החיים. הספיגה חיבת להתרחש במידה נכונה: כאשר אין לאדם את היכולת לספוג ולעכל, אין חדש שניכנס במישור הפיזי והרוחני ותהליך היצירה של האדם נפגע. ההתחדשות הפנימית ויצירת רעיונות חדשים לחיים יעצרו, מכיוון שאין את האפשרות לקבל ולספוג לתוכנו חיים. כך הרחם שמאפשרת את הספיגה מאפשרת את הולדת החדש. הרחם סופגת את העובר הראשוני לתוכה ומהווה עבורו את האדמה שעליה הוא משתרש ומתחיל את תהליכי החיים.

האדמה, כמו הרחם, יכולה ללדת חיים חדשים ולאפשר את החיים בתוכה ומסביבה ולכן מייצגת פוריות.. האדמה, כמו האם, נותנת מפירותיה ומכאן השם "אמא אדמה". האדמה מייצגת את הקשר שלנו למציאות לחיים החומריים מכיוון שהיא עוסקת במזון, שתייה, קרקע, חיבור לגוף ולכל הדברים הבסיסיים בחייו של האדם.לכן, כשנרצה לחזק את האדמה נפנה לקשר עם עולם החומר. האדמה והרחם עוסקות בנתינה והזנה. יכולת הנתינה של האדם נובעת מהאדמה שלו. האדמה נותנת לאחר שהיא ספגה, הטמיעה ויצרה טרנספורמציה. בעקבות כך נוצרו חיים חדשים. החיים פורצים החוצה עקב הנתינה, וזה הכוח הגדול בנתינה שמגיעה ממקום נכון. כוחם של האדמה והרחם נמצא גם ברכות וביכולת להכיל את השינויים ואת המצבים המשתנים. החיים משתנים ללא הרף הרכות והספיגה מאפשרות את השינוי. האדמה מוציאה החוצה את מה שנשתל בתוכה. כך הרחם מצמיחה את העובר שבתוכה. מבחינה רוחנית חשוב להזין את הרחם בראייה קדימה ובתקווה לחיים טובים כי מה שנזין זה מה שיצמח .

להיכנס עמוק לפנימיות

הרחם ממוקם במרכז התחתון של אגן הירכיים. הוא קשור אל הנרתיק דרך צוואר הרחם. מחלקו העליון יוצאות משני צידיו החצוצרות ומתחתיהן ממוקמות השחלות. ביחד הם מהווים את מערכת הרבייה הנשית. על פי מערכת הצ’קרות, מדובר על אזור המרכז המיני בהקשרו הרחב: יצירת חיים חדשים, מיניות, כוח לעשייה, הולדת הרצון הפנימי וביטויו בעולם. לכן במזרח התייחסו לכל אזור הבטן התחתונה כאזור אנרגטי בעל כוח גדול ופיתחו שיטות מגוונות כדי לפעול מהמקום של נביעת החיים שבגוף. הרחם הוא המקום ליצירת החיים הפיזיים אך בהסתכלות הזו הוא גם מקור נביעת כוחות החיים הבסיסיים ביותר.

לכן רוב השיטות מדברות על החיבור הפנימי לבטן, להיכנס עמוק אל הפנימיות. אצל האישה המשמעות הינה כפולה בגלל הימצאות הרחם. לכן, על פי התפיסה ההוליסטית, האישה מחויבת להקשיב לבטן שלה, לרחם שלה, למקום העמוק ביותר של הווייתה, וללמוד להביא את עצמה לידי ביטוי באופן מלא ומתחשב בנסיבות חייה. עליה ללמוד להזין את עצמה בדברים טובים, בדיוק כמו שהאדמה זקוקה להזנה, ובמקביל עליה להביא את הביטוי שלה החוצה כמו שהאדמה חולקת את יבולה עם העולם . בתרבות שלנו ובמיוחד בתפיסות המערביות, נהוג להתייחס אל הרחם בהקשר של הולדת ילדים ומרגע שתפקיד הלידה הסתיים כך מסתיים תפקידו של הרחם.

התפיסה הזו הלכה כל כך רחוק עד שבשנת 2005 בוצעו באר"הב כ-850,000 ניתוחים להסרת הרחם. אחוז גבוה מתוכם נעשה ללא ממצא פתולוגי אלא כתהליך מניעתי. כל ההתייחסות לחסר ההורמונים שייווצר עקב הסרת הרחם נפתר על ידי מתן הורמונים מלאכותיים. הנחת היסוד של התפיסה הרפואית היא פיזית וטכנית: איבר שסיים את תפקידו ניתן להוציא אותו מהגוף. בעבר היו נוהגים לבצע ניתוחי הסרת בלוטות שקדים באופן שכיח. גם ניתוחים להסרת בלוטת התריס היו נפוצים מאוד וכטיפול מחליף נתנו אלטרוקסין. בגישה ההוליסטית קיימתההבנה שלגוף ישנה את האינטליגנציה הגבוהה ביותר לשמירת רמת ההורמונים והחומרים להם הוא זקוק.

לכן כן יש לצמצם למינימום את מתן התרופות וההורמונים אם הם לא ממש חיוניים או מצילי חיים . אם כך נאמר על התרופות, אז עד כמה וכמה הדברים נכונים כאשר מדובר בהסרת איברים מהגוף. גם אם אילו שנראים בראייה מערבית כלא נחוצים לחיים. לעיתים כמובן ישנם ניתוחים והסרת איברים לצורך הצלת חיים ובמקרים אילו כמובן שהאופציה הזו הכרחית וטובה, אך לצערנו רבים המקרים הניתוחים שמבוצעים בפזיזות וללא בדיקות מעמיקות. כפי שראינו לרחם ישנו תפקידים רבים גם לאחר סיום תפקידו בהולדת ילדים. תפקודו לא בא לידי ביטוי בתחום הרבייה, אלא במישורים הרוחניים נפשיים על פי הראיה הסינית לכול איבר בגוף יש תפקוד פיזי ורוחני, שבדרך כלל דומים. כך למשל, הרחם, שתפקידו להוות את החממה ליצירת חיים חדשים ומקור היצירה הפנימי ,כך במישורים הרגשיים הרחם מהווה את הבית שבתוכו נמצאים הרצונות והיצירתיות העמוקה .

הריפוי של הרחם

כפי שאמרנו כדי שהאדמה תהיה פורייה עליה להיות מוזנת ומזינה. ולכן את מוזמנת לבדוק את הצורך הרגשי שלך וללמוד לבטא אותו באופן הנכון והמדויק עבורך. שאלי את עצמך כמה שאלות בסיסיות: האם את נותנת לעצמך מספיק זמן למנוחה? האם את מאמינה ומאפשרת שינוי בחייך? האם את פועלת כדי שיהיה לך טוב? למדי לכבד את הרצונות העמוקים שלך להקשיב להם וללמוד מהם. הרחם שלך מספרת לך מה טוב עבורך. הקשיבי לה.

מטפל מומחה ברפואה סינית דיקור וצמחי מרפא Dipl.ac.&c.h. מרכז "היגאיה"- פארק המים רעות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות