חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

הצגה ”משחק מסוכן” של תלמידי מעוף ברנקו ויס

 

תלמידי תיכון ”ברנקו ויס” בעיר הולכים להדהים אותכם בהצגת ”משחק מסוכן” אותה יעלו בשבוע הבא. אתם מוזמנים.

 

מזה מספר חודשים עומלים תלמידי תיכון "מעוף ברנקו ויס" על ההצגה "משחק מסוכן" אותה יציגו ביום חמישי 17.5.2012 בשעה 20:30 בהיכל עינן בקניון עזריאלי מודיעין הכניסה חופשית. מדובר בהצגה בהשתתפות תלמידי התיכון שבמהלך כל השנה עבדו על הפרויקט שמטרתו להעצים את בני הנוער ולפתח את כישוריהם והעלאת הביטחון העצמי. את הפרויקט יזמה מתאמת הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול, ליאת אביזמר, שראתה פרויקט דומה שנעשה באילת ובשיתוף עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן בן סעדון, מנהל האגף לשירותים חברתיים יעקב אלמוג, מינהל החינוך ומנהל תיכון מעוף ברנקו ויס, מיכאל בן שטרית הביאו את היוזמה לעיר ולתיכון.

במהלך התהליך החזרות להצגה הגיעו מידי שבוע תלמידי ברנקו ויס למפגש עם בימאית ההצגה, דנה רובשוב וכחלק מההכנות להצגה חקרו את עולם הסמים האלכוהול ואת השפעתם על התנהלות בני הנוער. חלק מהתהליך כלל גם לימוד נושא זה באמצעות כלים התיאטרונים.

התלמידים למדו על הסיכונים שבסמים ובאלכוהול באמצעות משחקי תפקידים הנוגעים בתכנים המעסיקים אותם ביום יום ולא באמצעות שפיטה של טוב ורע. באמצעות המשחק קיבלו התלמידים כלים להתמודדויות שונות המעניקות הזדמנות לביטוי של הרגשות דרך ייצוגן בדמות אחרת, שאיננה השחקן וכך הם חוו את המציאות ובחנו אותה בצורה שונה ובלתי שגרתית.

דנה רובשוב, במאית ההצגה: "כקבוצת תיאטרון שמנסה להעלות מחזה, העיסוק בנוער עברייני העלה תהיות ושאלות לגבי החברה והמקום שלה בעיצוב העבריינות בקרב הצעירים, ובמקביל, הכאב והחלומות של הדמויות הוא כל כך אוניברסאלי, שכל אחד יכול להתחבר אליהם. כולי תקווה שהדמויות והאמת הלא פשוטה שעולה בהצגה ימצאו את הדרך ללב הצופים". מתאמת הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול ליאת אביזמר: "בני הנוער עברו תהליך מדהים לאורך כל השנה, במפגשים אחת לשבוע , בהם עבדו קשה כדי להעלות את ההצגה.

הילדים מתרגשים מאוד, זו הפעם הראשונה בחייהם בהם יעלו על במה ויציגו בפני תושבי העיר את כישוריהם - ויש להם המון. אני רוצה להודות לכל השותפים במיזם זה: לראש העיר חיים ביבס, ששם את בני הנוער בראש סדר העדיפויות, לאילן בן סעדון סגן ראש העיר על הליווי והעזרה לאורך כל הדרך, למנהל האגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג ויואלה תבור על הסיוע המקצועי בכל שעה, לדנה הבמאית שעשתה עבודה נהדרת לאורך כל השנה, למנהל "מעוף ברנקו וייס", מיכאל בן שיטרית - והיועצת רחלי, שהיו שם בכל רגע עבור התלמידים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות