חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

נבחרת הרובוטיקה של תיכון מור באליפות העולם בסנט-לואיס

 

כשכולם מתגייסים כדי לממש אתגר, אין גבול הצלחה ואת זאת יאמרו לכם חברי נבחרת הרובוטיקה של תיכון מכבים רעות.

 

מאז הוקמה נבחרת הרובוטיקה של תיכון מכבים רעות לפני שבע שנים האמינו חבריה כי יום יבוא והיא תגשים את אחד ההישגים הגדולים ביותר בתחום הרובוטיקה והוא להגיע לתחרות העולמית שהתקיימה בסנט לואיס מיזורי ארצות הברית.

בתחרות זו השתתפו כ-400 קבוצות לאחר שניצחו בתחרויות האזוריות שהתקיימו במדינות ארצות הברית השונות בהשתתפות קבוצות נוספות מרחבי העולם וחמש קבוצות מישראל. ההכנות של הקבוצה לקראת התחרות כללו: הכנות טכניות ומנהלתיות, אימונים מפרכים כמעט עד לרגע הטיסה.

לגיוס המשאב הכלכלי נרתמו: ההורים, בית הספר, ספונסרים והרבה מאוד עיריית מודיעין מכבים רעות - בשאיפה לממש את האפשרות של התלמידים, שזכו באליפות המדינה לצאת ולהגשים את שאיפתם להשתתף בתחרות העולמית. רגע לפני שעלו למטוס נפגשו התלמידים עם שר החינוך, גדעון סער וראש עיריית מודיעין, מכבים-רעות, חיים ביבס שבירכו את התלמידים ואחלו להם הצלחה.

המשלחת כללה 25 תלמידים 2 מורות , 13 הורים והמנטורים יגאל קרפול, אבי סיטון ויוסי קרל. בראש המשלחת עמדה רכזת נבחרת הרובוטיקה של התיכון, אתי הרשקוביץ, סגנית מנהלת התיכון, שרה זהבי ומנהלת המחלקה להעצמה חינוכית, ד"ר הילה גרין. אחרי טיסה של 15 שעות נחתה המשלחת בסנט לואיס, בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

התלמידים ערכו טקס מרגש עם קהילה היהודית בסנט לואיס, ולמחרת בבוקר קיימו טקס פנימי נפרד המעלה ומנציח את זיכרון בוגרי בית הספר שנפלו במערכות ישראל. במסגרת תחרות הFRC נדרשים התלמידים למגוון התמודדויות: הקמה ומיתוג של קבוצה, תכנון, בניה ותכנות רובוט תוך שמירה על חוקים ולוחות זמנים המוכתבים מראש לכל הקבוצות, על פי חוקי התחרות. זו חוויה הקרובה ביותר ל"עולם ההייטק האמיתי". מתנדבים ומנחים מקצועיים- המנטורים, תורמים מהידע שלהם ומזמנם להנחות וללוות את הקבוצות.

במסגרת הפעילות, תלמידי התיכון לומדים מהידע והניסיון של המהנדסים, בונים רובוט ומתחרים עם הרובוט שבנו, תוך עבודת צוות, עזרה ותמיכה הדדית. משימת הרובוט בתחרות ה-FRC השנה, הייתה לאסוף כדורי סל, לקלוע לסל ולייצב את הרובוט הגדול על משטח לא יציב תוך שמירה על שיווי המשקל עד לשריקת סיום המשחקון.

ימי התחרות התקיימו באולם בייסבול ענק בו נבנו מספר זירות התמודדות מקבילות. כ-40 אלף תלמידים, מורים, הורים, ומבקרים ישבו ביציעים. הקבוצות: גושים גושים של צבע ותפאורה ססגונית בחולצות מעוצבות ומזהות, הרעו לרובוטים עם ההצלחות וצבירת הנקודות, זעקו בדאגה עם התהפכות רובוט או הפסד, ובעיקר עודדו האחד את השני להצלחה.

שלושה ימים של חגיגת ספורט מתוך דבקות במטרה - להגיע למשחק הגמר והכל- באדיבות שהוטבעה על ידי מארגני התחרות והמסרים החברתיים המונחלים לכלל המשתתפים "אנחנו מתחרים הכי חזק שאנו יכולים אך שומרים על משחק הוגן" ארגון התחרות והסדר המופתי בתחרות העולמית תרמו להנאה הצרופה של להיות חלק מקבוצה שיש כמוה עוד רבות ממדינות שונות בעולם.

יום לפני תחילת התחרות הקימה הקבוצה את עמדת הרובוט, זה היה יום העצמאות במדינת ישראל והעמדה קושטה בדגלי הארץ והעיר. העמדה המעוצבת משכה את תשומת לב הקבוצות השונות ורבים רבים הגיעו להכיר.

צוות השיווק של הקבוצה פעל נמרצות לקשור קשרים ולהרחיב את מעגל התקשורת וההכרות של הקבוצה עם קבוצות אחרות, חילק את סמל הקבוצה בצבעי הכחול לבן והתראיין לתקשורת המקומית. הקבוצה כולה פגשה את מנכ"ל חברת בואינג העולמית ליאן סטיין, הספונסר הראשי של הקבוצה.

ולסיום הייתה זו חוויה צרופה של למידה והנאה תחת ההובלה הנפלאה של המנטורים המקצועיים: יגאל, אבי, ויוסי והמנטורים הצעירים: איתי ורועי שמואלי בוגרי התיכון, הממשיכים להגיע לתמוך ולטפח את חבריהם הצעירים. כל אלה הטביעו מוטיבציה אדירה בקבוצה שלא שכחה בכל משחקון על המגרש להניף את דגל המדינה והשיגה מספר ניצחונות מרשימים ויפים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות