חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

יופי של סלטים / האיש שבא לסעוד

 

מכל טוב הארץ סלט קינואה, סלט עלים עם גבינת רוקפור ושיפודי ירקות. השבוע החלטנו להתמקד במנות עמוסות בריאות וטעם

 

סלט עלים עם גבינת רוקפור ופלחי תפוזים

מלון רות רימונים צפת

סלט מרענן עמוס כל טוב. יתאים גם כמנה ראשונה אך גם כארוחה קלה. בעיקר לשחורי הבריאות.

מצרכים: 1 חסה אייסברג קרועה ביד 1 חבילה של עלי בייבי 2 סלקים בינוניים 200 גרם גבינת רוקפור חתוכה לקוביות 1 תפוז מפולט 1 אשכולית אדומה מפולט 5 כפות של רוטב חרדל ודבש

לרוטב חרדל ודבש: 2 כפות דבש 4 כפות שמן קנולה כפית חומץ כפית חרדל קורט מלח

אופן ההכנה : עוטפים את הסלקים בנייר כסף ומכניסים לשעה, לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. לרוטב: מערבבים את כל החומרים יחד עד לאמולסיה אחידה. מקלפים את הסלקים המוכנים ופורסים לשישיות. בקערה מערבבים את שאר החומרים ומוסיפים את הסלקים. מערבבים עם הרוטב ומגישים.

 

סלט קינואה עם ירקות וגבינת חלומי

מאת השף מאיר רוזנברג

מצרכים: 1 כוס קינואה , 6 כפות שמן זית, 2 כוסות עלי ביבי, 1פלפל אדום, 1פלפל ירוק, 1 לימון, 2 עגבניות 100 גרם פטריות שמפיניון, 1 בצל ירוק, מלח, פלפל לבן, מים לבישול, 250 גרם גבינת חלומי, 3 כפות שמן זית, כף חומץ בלסמי

אופן הכנה: מאדים את הקינואה עם שתי כפות שמן, מוספים שתי כוסות מים רותחים, מלח, פלפל ומבשלים 10 דקות בחום נמוך (סיר מכוסה), לאחר מכן נותנים לקינואה עוד 5 דקות "לנוח" בסיר ומקררים. קוצצים את הפלפלים, העגבניות (ללא הגרעינים), הלימון לקוביות קטנות, פורסים את הפטריות ואת הבצל הירוק. פורסים את גבינת חלומי לקוביות של 1 ס"מ וצורבים אותם בטוסטר או במחבת. מערבבים את כל החומרים יחד ומגישים.

 

שיפודי ירקות על האש

 מלון רימונים שלום ירושלים

מצרכים: חבילת פטריות שמפיניון בגודל קטן עד בינוני בצל לבן חתוך ל- 4 עגבניות שרי יש להשרות את כל המצרכים במרינדה לילה לפני.

מרינדה: מעט שמן זית,פלפל שחור גרוס,כמה שיני שום שלם מקולף,מעט חומץ בן יין, 2 עלי דפנה ,5-6 גרעיני פלפל אנגלי שלם, מלח גס ,2 כפות רוטב סויה - לערבב הכל היטב.

ביום ההגשה- לשפד את הירקות ולהניח על הגחלים. .

 

ברבוניות כבושות במלח

מאת השפית עמית דהאן

לחובבי הדגים, מדובר במתכון שמצריך מעט היערכות אך לגמרי שווה את המאמץ. מומלץ להגיש את הברבוניות עם סלט ירקות קצוץ דק ליד.

מצרכים: 3 פילטים של ברבוניות, בס או סרדינים 1/2 כוס שמן זית כתית מעולה 3 כפיות מלח עדין - מלח הים האדום של מלח הארץ 3 לימונים סחוטים

להגשה: 1 פלפל אדום חתוך לקוביות קטנטנות 1 פלפל צהוב חתוך לקוביות קטנטנות פטרוזיליה קצוצה לימון קלוף חתוך לקוביות פלפל אדום חריף קצוץ דק חופן קטן של פתיתי מלח שחור - מלח הארץ

אופן ההכנה: לשטוף היטב את הפילטים ולהניח במגש. לזרות מעליהם מלח ולצקת מיץ לימון ושמן. ולהניח למשך 12 שעות במקרר. להוציא את המגש עם הברבוניות הכבושות מהמקרר, לפזר מעל את הירקות הקצוצים וקוביות הלימון, לזרות מעל פתיתי מלח שחור ולהגיש טרי

 

עוגות אישיות עם ג’ינג’ר ובננה

מאת השף קובי פרסול 

אין כמו עוגות אישיות (קאפקייקס) כדי להתחיל את היום ברגל ימין, ובמיוחד כשמדובר בעוגות עמוסות כל טוב. יתאימו גם להפסקת עשר של הילד.

מרכיבים: 2.5 כוסות קמח שיפון הרדוף 50 גרם חמאה, בטמפרטורת החדר 1/2 כוס סוכר לבן 1/2 כוס סוכר חום 1 שקית סוכר וניל 2 ביצים טרופות 2 גביעים (400 גרם) יוגורט לבן 2 בננות חתוכות לקוביות בינוניות 2 כפיות שטוחות של סודה לשתייה 1 כפית ג’ינג’ר טרי מגורד בפומפייה דקה ניתן להוסיף לבננות 2 כפות שבבי אגוזי מלך טחונים, ולפזר מעט קינמון לאחר האפיה.

אופן הכנה: מחממים את התנור ל-170 מעלות במערבל מזון (מיקסר) מערבלים את החמאה עם 2 סוגי הסוכר למשך 2 -3 דקות. מוסיפים את הביצים, הסודה לשתייה ואת היוגורט ומערבבים היטב. מוסיפים את קמח השיפון ובוחשים לבלילה אחידה. מוסיפים את הבננות והג’ינג’ר ומערבבים לבלילה אחידה ומעט דביקה. מניחים בתבנית אפייה 20 -25 תחתיות מנג’טים אישיות לאפייה. בעזרת 2 כפות יוצקים כף מהבלילה לכל מנג’ט. אופים בתנור למשך 17 -18 דקות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות