חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לרדת בגדול

 

אחרי כל הארוחות המשפחתיות, הפיקניקים והמפגשים החברתיים הגיע זמן האמת. עלייה על המשקל. הבשורות הטובות: יש מה לעשות, הבשורות היותר טובות: החלטנו לעזור, ויצאנו לבדוק איזה מכוני כושר יעזרו לכם לשרוף קלוריות, וצירפנו על הדרך גם טיפים ומיתוסים. להתראות על ההליכון.  

 

שירה (שם בדוי) בת ה-39 הגיעה למשקל של 120 קילו בגיל 30. "זה היה אחרי הלידה של הילד השני", היא מספרת. לדבריה מדובר היה ב"בושה של ממש". "תמיד הייתי מלאה, אבל בלידה השנייה תפס אותי התקף של רעב תמידי. גם לפני הלידה וגם לאחר מכן. במשך שנה וחצי הייתי אוכלת כמויות מטורפות של אוכל.

זה התחיל ב-6 פרוסות לחם רגיל בבוקר עם גבינה וחמאה והמשיך לחצי עוגת שיש בכל יום והסתיים בשלוש אריזות של חטיפי צ’יפס מדי יום", שירה נזכרת. את עצירת הזלילה המתבקשת עשתה שירה בגיל 32, כשעלתה על המשקל לראשונה אחרי שלוש שנים שלא העזה לבדוק את משקלה: "היה לי חושך בעיניים, גיליתי שאני שוקלת 120 קילו. שזה היה עשרים ושמונה קילו יותר ממה ששקלתי שנתיים קודם. נכנסתי לדיכאון התפטרתי מהעבודה והתחלתי להסתגר בבית. לא רציתי לצאת".

לפני שנה בדיוק, החליטה שירה להירשם לאחד ממכוני הכושר בעיר. בתוך שנה, היא הצליחה להשיל מגופה למעלה מארבעים קילוגרמים שהם בעצם שני מיכלים גדולים של מי עדן או נביעות, פלוס 4 קילו. "החלטתי שזהו, אני עושה את הצעד הזה ונרשמת למכון הכושר. מפסיקה להכניס זבל לגוף ושותה רק מים". אז הנה פסח נגמר לו ואנחנו רוצים להתחיל לרדת במשקל, אז מה עושים? אם ידנו משגת נעשה לנו מנוי באחד ממכוני הכושר בעיר, אם החלטנו לחסוך, נתחיל לצאת להליכות ברחבי העיר לפרקי זמן של חצי שעה בכל פעם. אז איזה חדרי כושר יש לנו במודיעין?

זה כל ה"אגו"

 מכון הכושר "אגו" - ממוקם בקניון מודיעין. המכון פועל בהנהלתו של אלעד ברדע, שאביו הוא המנהל של מכון הכושר התאום בהר חוצבים בירושלים. מדובר במכון "משפחתי" בו אך ורק מכשירי כושר לפעילות אירובית ומכשירים לחיטוב הגוף שעונים לקטגוריית "מכשירי כח".

"הולמס פלייס" - זהו מועדון הכושר הראשון במודיעין שהוקם בקיץ של שנת 2002. במועדון השייך לרשת "הולמס פלייס" העולמית, יש בריכה מחוממת, בריכה חיצונית הפתוחה בקיץ, מערך שלם של חוגים לילדים ולמבוגרים, רחבת דשא ענקית עלייה מוקרנים משחקי כדורגל בעונת הקיץ, קפיטרייה המגישה בעיקר סלטים וכריכים. במועדון הכושר שני חדרי כושר: האחד חדר אירובי עם עשרות מכשירים והשני הוא חדר ה"כח" בו עשרות מכשירים ומתקני משקולות שונים ומגוונים. בנוסף יש במועדון מספר חדרי ספינינג ואימון, ג’קוזי, סאונה רטובה וסאונה חמה. בהחלט מדובר בקומפלקס לכל המשפחה.

פארק המים ברעות - הוא בעצם קאנטרי קלאב גדול שמציע מתקנים לכל הגילאים. במתחם תוכלו למצוא שתי בריכות שחיה (מחוממת ופתוחה בקיץ), בריכה לפעוטות, סאונה, ג’קוזי, חדר כושר, שלושה אולמות סקווש, מגרשי טניס, מדשאות, ספא, שלוש אולמות סטודיו, אולם כדורסל, בית קפה ומסעדה. כמו כן מציע המועדון חוגים לילדים ומבוגרים ופעילויות תרבות מגוונות שכוללות גם הופעות של אמנים רבים.

"ג’יי מקס" - מכון כושר נוסף, ודי וותיק באזור, הוא הג’י מקס, שממוקם במתחם ה"ליגד סנטר". המכון מציע למתאמנים אפשרות להשתתף בחוגים לחיטוב הגוף ולהורדה במשקל וכן מתקני כושר אירובי ומתקני כושר לחיטוב הגוף (שרירים). כשהכל במחיר הולם לכיס.

מרכז הספורט במכבים - מכון כושר נוסף נמצא במרכז הספורט מכבים, המאפשר למנויים שתי בריכות שחייה, חדר כושר חדיש, סטודיו חוגים ופעילויות למבוגרים נוער וילדים. המרכז מציע גם מגרשי טניס, כדורסל, כדורגל ומגרש כדורעף חופים.

משקאות מתוקים החוצה

לדברי הדיאטנית והתזונאית לספורטאים וילדים, ענת מטיאש, אחת הצרות הגדולות של "שמנים" הן הפחמימות שמתחלקות לשתי קבוצות: הפחמימות הפשוטות שכוללות: שוקולד, סוכריות, ממתקים וכו’ והפחמימות המורכבות, שכוללות בין היתר פסטה, אורז וקטניות. "כשאנחנו צורכים פחמימות פשוטות שמורכבות מסוכרים כמו שוקולד או סוכריות, הגוף שלנו מפריש אינסולין", מסבירה מטיאש וממשיכה: "האינסולין מעלה את רמת הסוכר בגוף ואחרי שניה מנחית אותה שוב ואז אנחנו רוצים עוד הפעם משהו מתוק. בפחמימות המורכבות זה לא קורה".

מנפצים כמה מיתוסים

אז סיימנו להירשם לחדר הכושר או לחילופין התחלנו לעשות ריצות ברחבי העיר מודיעין, והפחתנו את הפחמימות והמשקאות המתוקים. עתה נותר לנו לשנות את התפיסה בראש של ה"שמנים לשעבר" ולהתחיל לחשוב בצורה רזה במיוחד. זה אומר שבמקום להתנוון על הכורסא, נצא למכון הכושר או לריצה, במקום להכנס לחנויות למידות גדולות, נתחיל להכנס למידות יותר קטנות, ונרגיל את הראש לתפיסה החדשה. נכון, הירידה במשקל לא מתרחשת בין לילה, אבל ככל שהימים ינקפו, כך תרגישו איך אתם יורדים עוד קילו ועוד קילו. כמובן שעל המשקל עולים רק פעם בשבוע, כדי לא להתבאס מאי ירידה בין יום אחד לשני.

האגדות והמציאות: מאמן הכושר שקד ניסן ממודיעין, מספר לקוראי "חדשות מודיעין" על האגדות הכי מוצלחות בנושאי ספורט וירידה במשקל

ש: אם אני רוצה בטן שטוחה אני צריך לעשות המון כפיפות בטן?

"זהו אחד המיתוסים הכי נפוצים בחדר הכושר. אין קשר בין כפיפות בטן לבטן שטוחה. על מנת שתהיה לנו בטן שטוחה עלינו להוריד תחילה את שכבת השומן העוטפת אותה ובשביל זה נזדקק לפעילות אירובית ותזונה נכונה לאורך זמן.

ש: מה אתה אומר לנשים שבטוחות שעבודה עם משקולות תעשה להן שרירים מנופחים?

"נשים, כדאי שתעבדו עם משקולות והרבה. עיצוב הגוף מאד חשוב לאישה שרוצה להרגיש טוב עם עצמה ואת זה משיגים בעזרת שילוב בין אימונים אירוביים לאימוני כוח.

ש: זה נכון שהשומן נשרף רק אחרי עשרים דקות של אימון?

"לא. שומן נשרף בכל רגע נתון. אנחנו מנצלים שומן כאנרגיה לביצוע כל פעולה במהלך היום.".

ש: אימון במכון כושר יכול לפגוע בהתפתחות תקינה של ילדים?

"כיום על פי חוק מותר לילד מגיל 6 להכנס לחדר הכושר. לא, אמנם לא להתחיל להשתמש במכשירים שכולנו משתמשים אך היום ברוב חדרי הכושר ישנם חוגי ילדים ונוער המתאימים לו. ילדים מגיל 13-14 כבר מתחילים להתאמן במכשירים המוכרים לנו יותר. אין קשר בין משקל שהילד מרים לתהליך הגדילה שלו", הוא מסביר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות