חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כדורסל נשים: צבא קטן וחכם

 

כתבנו בשטח מתחיל להרהר שמא הנחס שבהפסדים של נשות עצמה מודיעין האשם העיקרי זה הוא... עובדה: בשני המשחקים היחידים אליהם הוא לא הגיע העונה- ניצחו בנות עצמה את יריבותיהן... אז זהו, עכשיו במשחק האחרון כנראה נשבר לפחות הנחס הזה ובנות מודיעין חזרו לטעום את טעם הניצחון

 

מחזור 20 בליגה הארצית לנשים בכדורסל וכמו בכל שבוע, השאלה העיקרית היא, כמה שחקניות יגיעו למשחק?  הפעם האתגר היה גדול מהרגיל, כיוון שאחרי המשחק ביום שני נותרו רק שלושה ימי התארגנות.

מהסגל הקצר ממילא, ירדו רעות שהוסיפה נקע בקרסול ימין לנקע שכבר היה ברגל השנייה, ונוב שנפצעה גם היא בקרסול. ההכנות לחג משכו את ליאת ונטע ניצלה את החופש מהלימודים כדי לטוס לחו"ל... מה נשאר אתם שואלים ?

אז ככה: נעה בן זקן שבשלושת המשחקים האחרונים (כולל הנ"ל) החלה לקחת חלק גדול יותר במשחק, לנהל אותו ולקלוע . טל קרן שחזרה בעצמה מפציעה וזה לה המשחק השני אחרי שלושה חודשים בהם הייתה מושבתת. קרן יקר שתמיד שם כדי להלחם בשביל הקבוצה. יעל ביטן הקלעית המובילה של הקבוצה העונה . ורון רפאלוביץ שמשחקת בנערות ומתייצבת להשלים חמישייה כמו חיילת מצטיינת, מתי שצריך אותה. נוב קופרשטיין, למרות הפציעה והעובדה שבקושי דרכה על הרגל, הגיעה לגיבוי למקרה שאחת השחקניות תצא בחמש עבירות. וכך עם חמש ורבע שחקניות יצאה הקבוצה ל "מבצע אס"א".

מן העבר השני גם אס"א י-ם הגיעו מצומצמות עם7 שחקניות וללא שרה לושר, שקלעה 22 נק’ במפגש הקודם בין שתי הקבוצות. ההוראות של מאמן מודיעין, יאיר פרסטמן, היו ברורות : לא עושים עבירות ולא מאפשרים מתפרצות.

המשחק התחיל בריצה מדהימה של 9 - 3 למודיעין, הגנה אזורית יעילה של מודיעין מנעה סלים קלים והנק’ היחידות של י-ם היו מהקו. י-ם יצאה מההלם בעיקר בהגנה, כאשר מודיעין החטיאה כמה זריקות, וירושלים עלתה ליתרון 10-9.

טל קרן שקיבלה מכה חזקה ביד ביקשה פסק זמן, כיון שנשאר רק אחד לשאר המחצית, יאיר המאמן לא נענה לבקשתה . יעל לא ויתרה ועם הגנה קבוצתית טובה הוסיפה שלשה והרבע הראשון הסתיים בשוויון 12-12 תשע מתוך 12 השחקניות שנטלו בו חלק קלעו נקודות כאשר הבולטות היו יעל עם 6 נק’ במודיעין ורביד לירון עם 5 נק’ בירושלים.

ברבע השני מודיעין המשיכה לשמור אזורית גמישה עם עזרה גדולה אחת לשנייה. יציאה טובה לקלעיות, מנעה שלשה מי-ם במשך כל המשחק וברבע השני אס"א קלעה 10 נק’ בלבד. אחרי שברבע הראשון נשרקו 5 עבירות לחובת מודיעין, המצב לא נראה טוב להמשך. אולם ברבע השני נשרקה רק אחת, השלישית של טל קרן. (האם נוב תאלץ להיכנס למשחק???). בהתקפה, יעל ניצלה חטיפות כדי לסיים בסלים קלים, רון הפעילה במסירות חכמות את נעה בן זקן שתנועה טובה שלה לסל הסתיימה ב 6 נק’ ברבע ובריחה שנייה של מודיעין, שירדה להפסקה ביתרון 29 - 22, למרות אחוזי קליעה לא מרשימים. יעל עם 11 נק’ בלטה בהתקפה, בצד השני כל שחקנית קלעה סל אחד. טל קרן חזרה והדגישה "שצריך יותר פסקי זמן " והתשובה של יאיר הייתה "תקלעו כמה סלים המאמן השני כבר ייקח "...

במחצית השנייה יעל המשיכה את המומנטום בהתקפה עם 5 נק’ רצופות, הפער גדל ל 11 נק’ 34 - 23 למודיעין . וטל קרן הרוויחה פסק זמן של המאמן המארח - ביצוע מושלם של ההוראות !!! מפסק הזמן יצאו הירושלמיות עם שמירה כפולה על יעל שהובילה את הכדור, שחקניות מודיעין הופתעו ואיבדו כמה כדורים ,ואס"א צמצמה ל34 -29 .

שחקניות מודיעין לא נלחצו ושוב ביצוע מושלם של הוראות המאמן - מסירות טובות ומתוזמנות נגד הלחץ וסל חשוב של רון רפאלוביץ והיתרון חזר ל 11 בסיום הרבע 40 - 29 למודיעין.

הרבע האחרון היה החלש מכולם, החטאות רבות, איבודי כדור ומלחמה על כל כדור. העייפות בשתי הקבוצות החלה להשפיע, קרן יקר קלעה 4 נק’ חשובות יעל הוסיפה 3 משלה ולמרות רבע התקפי חלש, שחקניות מודיעין לא ויתרו בהגנה ועצרו את אס"א על 8 נק’ בלבד ברבע ושמרו על היתרון.

חצי דקה לסיום טל קרן ביצעה את העבירה החמישית ונוב עלתה לשמור את ההתקפה האחרונה של י-ם " אל תרוצי ואל תקפצי, שיקלעו סל, הרגל יותר חשובה" צעק יאיר כשנוב בצליעה ניסתה (וגם הצליחה) לעצור מסירה של י-ם ו"רדפה " אחר הכדור החופשי .

אחרי הרבה משחקים בנות מודיעין חזרו לטעום את טעם הניצחון וההרגשה הייתה נהדרת . עוצמה מודיעין עם 4 ניצחונות ממוקמת מקום אחד מתחת לאסא. הפועל באר שבע שלה 3 ניצחונות ושנוצחה פעמיים על ידי מודיעין . (זה מה שקורה כשיש במאזן שני הפסדים טכניים בשל אי התייצבות למשחק).

קלעיות : יעל 27 נק’ כולל שלוש שלשות , נעה 6 נק’, קרן 6 נק’, טל 4 נק’ ורון 2 נק’

יאיר מסכם: " במשחקים האחרונים השחקניות נהנות לשחק ביחד , נשארות מחויכות גם כשלא הולך ובסוף גם ניצחנו. יש עוד שני משחקים מול שתים מהקבוצות הטובות בליגה וצריך להישאר שמחים ,רגועים ,ליהנות ממה שמצליח ולנסות לחזור עליו ." היה זה הניצחון הראשון העונה מול קבוצה שבשם שלה לא מופיעה המילה באר (שבע פעמיים וטוביה פעם אחת)..

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות