חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

קובי עצבני - הגדת מודיעין

 

הגדת מודיעין הנוסח המעודכן על פי "העצבני"

 

כמה מעלות טובות למקום עלינו...  

- "לו הורידו את מחירי החוגים אבל היו משאירים את המדריכים - דיינו"  

"אילו הביאו מדריכים מנוסים ובוגרים אבל היו מעלים את המחירים - דיינו"   

"אילו לא הרחיבו ללא סיבה את שעות השחיה הנפרדות לדתיים אבל היו קובעים להם מחיר זול - דיינו" 

 - " לו לא העניקו להם מחירים מוזלים אבל היו משאירים את שעות הפתיחה כמו קיץ שעבר דיינו"  -

- "לו היו בונים בית כנסת, כולל ומקווה בכל רחוב אבל לידם היו בונים בתי תרבות קטנים - דיינו" 

- "אילו לא היו בונים בתי תרבות בכל רחוב אבל לא מחלקים קרקעות לכוללים לכל דכפין - דיינו" 

 - "לו היו מביאים חברת נסיעות נורמלית ומוותרים על מוניות השרות לת"א - דיינו"

- "לו הביאו לנו מוניות שרות לת"א ומשאירים את קונקס - דיינו"

על אחת כמה וכמה רעה וכפולה המכה שניחתה עלינו.....

- "שהעלו את מחירי החוגים לשמיים אבל השאירו את המדריכים.  - "שצמצמו לציבור הכללי את שעות השחייה אבל נתנו מחיר מוזל לבאי השחייה הנפרדת"   - "שממשיכים לבנות כוללים ובתי כנסת תחת כל עץ רענן אבל בתי תרבות אין".   - שאין להם שום כוונה להביא מוניות שרות לת"א אבל סומכים על המזל שהמכרז החדש יביא משהו טוב יותר. ולואי שלא נתבדה".

 

מה נשתנה - אין אקשן

 על מה שמתרחש בקרב חברי מועצת העיר ועל שתיקת הכבשים שם נכתבו הררי מילים, אך מתברר שאין חדש תחת השמש וכבר בימי מצרים הוזכרו בהגדה: "הא לחמא עני דאכלו חברי מועצת מודיעין - כל שישתוק ימריא ויפרח אך מי שיפריע יחטוף מהראיס ויגווע". כי בעצם מה נשתנתה המועצה הזאת מכל אלה בעבר, שבכל הקודמות חווינו אקשן וקרבות שולחן, ובמועצה הזאת הכול חורפים".

פראייר עדיין היינו

תהרגו אותי אם אני מבין ותאמינו לי שאני מה זה מנסה ולא מצליח. אני מנסה להבין על מה בדיוק העיריה גובה מאיתנו את מס השמירה. הרי זה תפקידה של המשטרה. אני גם מנסה להבין מה זו אגרת האשפה הנוספת המוטלת על בתי העסק בסכומים מרקיעי שחקים. מה, לא בשביל זה הם משלמים ארנונה? ועל זה אומרת ההגדה בפרק ז’. "אזרחים טובים היינו לראיס בעיר, והוא גמלנו באגרות שמירה ואגרת אשפנין, ואילו לא תקע אותנו באגרות רעין בישין, היינו עד היום חוגגין ביוון וקפריסין. ואפילו כולנו חכמים, כולנו נבונים וכולנו יודעים שעובדים עלינו... עדיין אנו פראירין".

מעשה ב-3 רבני מודיעין

במשרד הדתות אין ממהרים לקבוע את הבחירות לרבנים והסיבה ידועה- איש לא מעונין בעצם להיכנס לסרט ששמו מועצה דתית, כי מתברר שלא ניתן לנתק את שני הדברים זה מזה. ועל כך אומרת ההגדה: "מעשה ברבי אלחרר ורבי צ’יקוטאי ורבי לאו שהיו מסובים בלשכת הרבנות של האח הגדול והיו מספרים על כניסת שכרן הנפוח לבנק כל אותו הלילה, עד שבאו המשגיחים ובראשם רבי האלבזי ואמרו להם רבותינו הגיע זמן, כולכם מודחין".

 

חכמולוג מה הוא אומר

לחפש במדינה או במודיעין בעיקר חכמים זה לא בעיה.... המכון לסטטיסטיקה קבע שרובינו אינטלקטואלים עאלק. אחד מהחכמולוגים הינו אילן בן הסעדוני, ותראו מה ההגדה כתבה עליו: "חכם מה הוא אומר, מה העבודה הזאת לכם. לכם ולא לו... לו שירביץ כמה סיורי לילה עם זומבות וזולות, ישליך אמרות שפר על נוער סובל ונוער לומד ועובד ומול הראיס ידאג לשפוך ליטרי מחמאות על כל מי שזז, והעיקר... להכין מלבושיו ובוחריו לבחירות הבאות עליו לטובה".

 

רשע מה הוא אומר

ומה עם הרשע. הרשע אם המקום של אחמדניג’ד תפוס יהיה אחמד טיבי שאומר בהגדה: ’מה הכיבוש הזה לכם’. ואף אתה הקהה שיניו וכסח אותו לפי שהוציא עצמו מהעיקר ואמור לו: "בעבור זה ה’ הוציאנו ממצרים והבאנו לכאן ואם על הדרך נפלו חלל כמה ישמעאלים אז מה הקטע".

 

תם עאלק... מה הוא רוצה לאמור

תמימים ברוך ה’ לא חסר בארצנו המחרטטת. קחו למשל את שר השיכון אטיאס מש"ס ותקראו מה ההגדה אומרת עליו: "מה כל החארטות האלה שמבקש לעשות לנו ליברמן הרשע בחוק הדיור למשתכן כדי לדאוג למעמד הביניים. אז מי יעזור להרי בני עמי החרדים המדוכאים. לכן אמור מעתה... בהלכות המשכנתא אין מקטרין אלא אין דוברין רוסית אלא שמחים ועליזים כי אני יודע מה טוב עבורכם".

 

ושאינו יודע לשאול...עדיף שלא ישאל

כמעט כל חברי המועצה לא רוצים לשאול, למה להם צרות, אבל ישנו אלכס הזועם ששואל כל הזמן רק מה? פשוט הא לא יודע לשאול כמו שצריך. אפילו ההגדה דיברה עליו: "את פתח לו את ספר החוקים והתקנות ואולי ילמד לשאול,שנאמר בעבור זה היה לך זמן סגן ללמוד איך לשאול שאילתא. ביום הוא תלמוד לאמור, בעבור זה יכול הוא ללמוד בראש חודש, יכול ללמוד גם מבעוד יום. תלמוד לאמור בעבור זה אחשלי בחרו בך, למקרים שמצה, מרור או הצעה לסדר מונחים לפניך".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות