חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

יש איחוד או אין איחוד

 

יו"ר מודיעין חופשית אינו מבין מדוע אחרי שמודיעין אוחדה עדיין מגיע למכבים רעות רב משלהם כאילו הם ישוב נפרד. העיריה: כל שנה הוא פונה עם אותה שאלה.  

 

מודיעין ומכבים רעות אוחדו ומי כבר זוכר שפעם שתי השכונות האלה היו רשות מוניציפאלית על כל הכרוך בכך כולל רב ישובי. אלא שהאיחוד כך נראה הוא טוב כל עוד אינו גולש לתחום הדת. יו"ר "מודיעין חופשית" אבי אלבז שלח השבוע מכתב לראש העיר חיים ביבס ובו הוא מלין על העובדה שבה בעת כשהעיריה בפרסומיה מכבים רעות מופיעים כחלק בלתי נפרד משם העיר, הנה באשר למשרות הרבנים, הם נחשבות כישוב נפרד עם רב משלהם. (הרב צ’יקוטאי)

למי שאינו בקיא בנבכי הפוליטיקה הארצית והמקומית נספר שלשר הדתות אין בעיה שיהיו בעיר רק שני רבנים ראשיים בלבד, אלא שהתוצאה של זה פירושה בחירות ואז זה  יחייב את העיריה להסכים לתנאי של השר להקים מועצה דתית על כל מה שהיא מייצגת ומשרתת, צעד אותו התנה שר הדתות. אלבז אינו מסכים עם התנייה כזו אבל מדובר בתנאי קשיח שיתכן שמעוגן אף בחו עצמו.

וזו בדיוק הסיבה מדוע ראש העיר, ואפילו 2 הרבנים לאו ואלחרר מעדיפים את השארת הסטטוס קוו על כנו. איש מהם לא היה רוצה על הראש יו"ר מועצה דתית שיחליט מה ואיך עושים בעיר בנושא הדת, מה עוד שמועצה דתית כזו פירושה עוד תקציבים עוד משרות וראש העיר לראיתו ממש לא מחפש שותפים לעשייה והקצאת עוד תקציבים. הוא בראייתו מעדיף את המצב כמות שהוא ושהכל יהיה תחת שליטה.

מכאן נוצרה מציאות קפקאית ולפיה אין ברירה אלא להמשיך ולהחזיק רב נפרד למכבים רעות ורק נציין ששכרו של זה מגיע ממשרד הדתות ולא מתקציב העיריה ושיעורו מגיע לכדי כמחצית משכרם של הרב לאו והרב אלחרר, שבניגוד לרב צ’יקוטאי, שם העיריה משתתפת במחצית משכרם, ושכרם גבוה מאוד.

להחזיר גם את הכסף

אבל את אבי אלבז אין זה מעניין ודעתו כי יש לוותר על רב אחד לא השתנתה מזה שנים ומידי פעם הוא מזכיר זאת לראש העיר.

ומה אומר אלבז במכתבו: "מישהו בעירייה "שכח" כנראה שבשנת 2003 אוחד הישוב מכבים-רעות עם העיר מודיעין, ושמה של העיר המאוחדת מאז האיחוד הוא מודיעין מכבים-רעות. לכן, מאז האיחוד העירייה מפרסמת בכל מסמכיה ובפרסומים בתקשורת את שם העיר מודיעין מכבים-רעות. במכתב ששלחנו אליך בעבר פירטנו חלק מסעיפי קובץ תקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני ערים) 2007, שפורסמו ברשומות, המסדירות את נושא בחירת הרבנים ברשות מאוחדת".

"כמו"כ, כותב יו"ר מודיעין חופשית", "הבאנו חלק מדברים שכתב מבקר העירייה בדו"ח הביקורת לשנת 2009, בפרק בנושא מס’ הרבנים בעיר המאוחדת. למרות הלשון המפורשת והבלתי משתמעת של התקנות ולמרות שחלפו כארבע שנים וחצי מאז פרסומן, לא נערכו בחירות בין רבני העיר כאמור בתקנות, ועיריית מודיעין ממשיכה לשלם משכורת לשלושה רבני עיר". ציון עובדה זו ע"י יו"ר התנועה אינו מדויק מאחר ובעבר פרסמה העייריה לא אחת ששכרו של הרב צ’יקוטאי מגיע כאמור מתקציב משרד הדתות.

אז מה דורש אבי אלבז: לבטל מיידית את המשך כהונתם הבלתי חוקית של שלושה רבנים בעיר מודיעין. להפסיק מיידית מתן משכורות באופן בלתי חוקי לשלושה רבנים, וכן תשלום משכורות החורגות בגובהן מהמשכורות הקבועות בחוק לרבני עיר,לקיים לאלתר בחירות לרב עיר כאמור בתקנות.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "בכל שנה מתפרסמת המודעה במתכונת דומה ובכל שנה טוען אבי אלבז כי היא שגויה ומנסה לקבל כותרת בעיתון. העירייה מודה לתושב על פנייתו"

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות