חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ויתרו על מספור הרמזורים?

 

לפני שנתיים הכריזה העירייה על פרויקט מספור הצמתים המרומזרים בעיר במטרה להקל על ההתמצאות בשטח, אך הבלבול המתמשך הצריך שינוי

 

בשלהי שנת 2009 הכריזה העירייה על פרויקט מספור הרמזורים בעיר כפי שמקובל בערים רבות. התוכנית כללה מספור 14 צמתים מרומזרים בעיר יחד עם תכנון עתידי לרמזורים שיוצבו בעתיד. המספרים של הרמזורים היו תלת מספריים על פי החלוקה הבאה: דרך יאיר פרג שהיא דרך פנימית מספר 1, קיבלה את סדרת המספרים 100. דרך החשמונאים במרכז העיר וכביש 2 המחבר אותו ללטרון קיבלה את סדרת המספרים 200. כביש 3 המקשר את השכונות המערביות עם כביש 431 קיבל את סדרת המספרים 300. על הכבישים הראשיים מוספרו הרמזורים בסדר עולה מכיוון צפון לדרום. המספר הוא תלת ספרתי על מנת לא להגביל את אפשרויות המספור.

לצד המספרים צוין גם הכיוון הכללי של הנסיעה על פי צירופי אותיות: מז’ מציין נסיעה לכיוון מזרח, מע’ לכיוון מערב, צ- לכיוון צפון ו-ד’ לכיוון דרום. שילוב המספרים התלת ספרתיים עם האותיות, כך מסתבר, הצליח לבלבל את הנהגים יותר מאשר להועיל להתמצאותם במרחב ולעירייה הגיעו תלונות רבות על כך. על כן הוחלט עתה בעירייה על ביצוע שינוי ונוספו שלטים חדשים עם שמות הרחובות שבכיוון הנסיעה, אך משום מה ממרבית הרמזורים הוסר המספור הישן.

לא ברור עתה מה היתה ההחלטה המדויקת לגבי המספור הישן והאם מדובר בהתנהלות לקויה אשר בזבוז כספי ציבור לצדה או שמא התרחשה אי הבנה והשילוט הישן הוסר למרות שלא היתה כוונה כזו מלכתחילה. מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "כחלק מתוכנית מספור הרמזורים בעיר הוחלט לתגבר את השילוט וההכוונה גם בשמות הרחובות בצמתים המרכזיים. כיום, בדומה לערים נוספות בארץ, ברמזורים מוצבים שלטים של מספרים ושל שמות הרחובות על מנת להקל את ההתמצאות של הנהגים כמה שניתן".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות