חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

מה זה השטויות האלה

 

השבוע העצבני, קורא להקים אצטדיון ראוי בעיר, מסביר למה חיים ביבס לא יעזוב כל כך מהר את מודיעין וגם, מבסוט מדובר העירייה אלעד שמעונוביץ

 

בשיתוף"חדשות מודיעין"

משחק העונה

מה אגיד לכם, זה עדיין לא קרה לי. לראשונה מאז מודיעין העתיקה נחרבה וזו החדשה נבנתה, טרם קרה שמישהו יעז לעצור בעת משחק ולו חתול תועה בשערי מגרש הכדורגל בשמשוני. בכל יום שישי שטוף שמש רגיל, כל צופה מתקבל בשטיח אדום ובתרועות חצוצרה, מוצע לו תה חם (בתשלום סמלי) וחצי שעה לפני תום המשחק כשעירוני השחילה את הגול החמישי, אתה משתרך לרכבך ורץ לאישה בבית הממתינה לך עם נבוט על כי העזת לנטוש אותה בעיצומו של הקרב על כניסת השבת. אבל השבוע נפל דבר. כדרכי בקודש הגעתי במחצית לצפות ב-4 הגולים המוקצים לכל מחצית.

אבל שוד ושבר, על שער הכניסה צבאו עשרות אוהדים נרגזים ומולם ניצב בודד איש משטרה מצוחצח שלא שעה לתחנוני המעריצים החדשים להיכנס. חשבתי שהמשחק נדחה ובמקום זה גייסו את בית"ר ירושלים למשחק גאלה לכבודו של יו"ר ועד שכונת השמשוני החדש ועל כן גייסתי את תעודת הכתב שלי כשאני חותך את תור הממתינים ומשתחל פנימה. אבל לא בית"ר ולא מגפיים. אלא המשחק המתוכנן בקרב על המקום הראשון בין עירוני שלנו לבין השכנה ממזרח גבעת זאב.

ומה בעצם אני מבלבל לכם את המוח במקום לספר לכם את מה שהתכוונתי מראש לספר... שאם הגענו למצב שהטריבונות היו עמוסות ובחוץ טורי חובבי כדורגל המתעקשים להתחכך בגדר המגרש ממש, אזי יש תקווה לכדורגל במודיעין ואני אישית חשתי שמשב ההיסטוריה מרחף מעל העיר. המשחק עצמו הסתיים אגב בתוצאת תיקו השווה חצי ניצחון אבל זה פחות מעניין אותי. מה שכן חשוב זה שעל ראש העיר חיים ביבס שנכח במגרש ביחד עם שומר השבת חרל"פ (שכולי תקווה שלא פספס את הדלקת הנרות בבית) יעשה חשבון פשוט: אם בליגה ממנה לא ניתן לרדת, כדברי הגששים, ההמונים צובאים על השערים, מה יקרה כשלהקתו של בן שימול תטפס לליגות יותר גבוהות. ולכן ביבס היקר, עזוב את הקרב על איזור התעסוקה, המלאכה וענבה ודאג בדחיפות לדחפורים שיעלו על השטח להכשיר אצטדיון ראוי לשמו בטרם אוהדי העיר יצטרכו לנדוד למלחה ובקצב הזה, זה יול לקרות מהר מאוד. ומילה אחרונה לאדוני בעל הדוכן המאולתר במגרש... 5 שקלים לכוס תה זה לא כסף אבל רבאק...שיהיה לפחות חם.

 

לא יעזוב כל כך מהר

לפני מספר חודשים, כאן ממש במדור זה ניסיתי בכל כוחי לפקפק בכנותו של ראש העיר שלנו כשהוא הצהיר תחת כל עץ רענן שהוא את כס ראש העיר לא יעזוב לפני שהוא יעבור את הקדנציה הבאה בשלמותה. אלא שמקורות נאמנים ובדוקים כולל קוראים בכוכבים ומסובבי כוסות רוח נפוצים הפכו לי את הקערה על פיה. על פי מביני דבר אלה, הנני מודיע לאילן בן סעדון, יגאל צדוק או כאלה טריים המתחילים לחרוש את הקרקע בתקווה שביבי יחטוף את הראיס עד נובמבר הבא... אחים שלי... תשכחו מזה. תשכחו מזה לא בגלל שלראיס לא ניתנו הצעות. באחריות רבה אני יכול להצהיר שכאלה ניתנו גם ניתנו.

אלא מה? חיים ביבס לא יעזוב את תפקיד ראש העיר עבור איזה תיק שר בלי תיק, כי על תיק רציני כרגע יש ויהיו קרבות רחוב בין פוליטיקאים משפשפים עתירי קבלני קולות. ביבס עדיין לא במגרש הזה. לזה הוא יצרך עוד כמה שנים טובות במדבר המודיעיני.. וביננו ועם יד על הלב, כמה מכם יכולים להגיד מי הם השרים בלי תיק, מה הם עושים ומי בכלל סופר אותם חוץ ממנהל הבנק שלהם. לשם ביבס לא ילך. אבל שלא תחשבו שאני סומך רק על קוראי כוכבים וכף יד.

יצא לי באיזה יום בהיר אחד להיות בקרבת מקום בו הראיס נכח והנה נכנסת אליו שיחת טלפון. משפט פה ומשפט שם ואני קולט שהמדובר בשר חשוב למדי (ועם תיק). ממהלך השיחה ,לה בעווני הרבים צוטטתי, הבנתי שהבחור בצד השני של הקו אובד עצות ומבקש עצה מראש העיר. הוא השר החשוב מבקש עצה. הראיס נשמע משיב לו בטון מרגיע ואבהי (למרות שההוא לא רך בשנים דווקא) ויותר מאוחר בתחקירון קטן שערכתי עם מביני ענין לכל דבר גיליתי ששיחות מסוג זה שכיחות. ואני אומר לאילן, יגאל והיתר, סבלנות חבר’ה, זה לא יקרה כל כך מהר. חביבס לא פראיר כידוע. אז איני יודע מה יהיה בעוד 4-5 שנים כשהתנאים יבשילו ועימם ביבס ויוצע לו תיק תיק... נגיד השר לעניני תשתיות, אבל בינתיים תרגיעו. ותרגיעו כי בינתיים מתברר (עיינו בראיון השבוע בעמודי החדשות) שלמרוץ הבא יצטרף אצן ישן/חדש רציני. קל זה לא יהיה.

 

מילה טובה לשמעונביץ ולבוס

איני יודע כמה מכם מבינים עד כמה זה לא פשוט להיות מחובר לעקרונות שלך כשהפיתויים כל כך קורצים. עם יד על הלב, כמה מבינכם המתחילים לפלס דרכיכם לפסגה הציבורית או הפוליטית יכולים להצהיר מעל הר סיני הציבורי שהם יישארו עקביים ונאמנים לדרכם גם אם עתידם תלוי בממונה עליהם שדעתו ודרכו שונה ומנוגדת. אין מצב, ואם יש כזה שיקום. ועכשיו תביאו לי פוליטיקאי אחד במודיעין שיצהיר בריש גלי שהוא ייקח לו דובר או עוזר הנאמן לו באופן טוטאלי ומאידך יחזיק בפומבי בדעות ובדרך מנוגדות לו. אין מצב.

ומה אני מבלבל לכם את המוח? כי מצאתי שניים כאלה אשר יושבים לנו מתחת לאף. בשבוע שעבר קראתי את הידיעה שציפי ליבני מקדימה הגיעה לביקור בעיר. ומי ניצב על הבמה, הנחה את כל האירוע ופרגן לה ללא הפסקה? ראש לשכת הדוברות של העיריה אלעד שמעונוביץ. ומיהו ראש העיר תחתיו משרת שמעונוביץ? כמובן הראיס שלנו איש ליכוד שרוף בכל ש"ס גידיו ובוודאי לא מאוהדיה של לבני. האיש הזה עם כמה וכמה דברים שעשה או לא עשה ושלא נראים לי, מקבל אצלי ניקוד גבוה על הצעד האמיץ, בשל קבלתו למשרה כה קריטית לתדמיתו, של עובד המצהיר שהוא במחנה הנגדי ולא סתם כאזרח, אלא כפעיל בקדמת הבמה. מה יש לי להגיד? פשוט כל הכבוד לאלעד שמעונוביץ שלא חושש ואף מתגאה בדעותיו הנוגדות את אלו של הראיס, וגם כל הכבוד לראש העיר על האומץ וחוסר הקטנוניות בהעסקתו של אלעד.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות