חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בדרך לממשלה עוצרים במודיעין

 

בחירות כלליות עדיין אין אבל במודיעין נושמים כבר את האווירה שלקראת. ציפי לבני ביקרה כאן השבוע ועכשיו תורם של שלי יחימוביץ ויאיר לפיד שכבר ביקרו כאן רק לאחרונה. הקרב על הקולות הצפים באגם ענבה וסביבתו מתלהט.

 

מודיעין מעולם לא היתה כל כך חזק על המפה. "גדולי האומה" מתדפקים בימים אלה על דלתותינו. הג’ונגל הפוליטי חוצה מחנות ועובר דרך כאן. פוליטיקאים רבים מבקשים לפתע לרדת אל העם השוכן במודיעין מכבים רעות ולהשמיע את האני מאמין שלהם. יו"ר מפלגת "קדימה" ויו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, ביקרה בעיר בתחילת השבוע בליווי פמליה גדולה של אישית וחברי כנסת.

ביום ה’ שעבר הגיעה  לפארק המים ברעות, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, ובשבת הבאה, 24 במרץ, יופיע יאיר לפיד במסגרת שבת תרבות באולם עינן. למרות שאין עדיין מועד לבחירות כלליות לכנסת, הרי שנציגי הקשת הפוליטית הרחבה "מתנפלים" בהמוניהם בימים אלה על העיר ועומדים בתור כדי להשמיע את חזונם, את השקפת עולמם ואת יתרונותיהם על פני המתחרים הפוטנציאלים.

דומה, אם כן, שכס השלטון במדינת ישראל עובר ממש כאן בקייזר פינת המכבים. אחת למספר שנים על פי הקבוע בחוק אמורים אזרחי המדינה ללכת לקלפי כדי לבחור את נציגיהם במוסדות השלטון. לכאורה מדובר בהליך פורמלי שעיקרו מתן אפשרות לציבור להוציא מן הכוח אל הפועל את זכותו להביע את רצונו בנוגע להנהגה הפוליטית. זהו למעשה לב לבו של המשטר הדמוקרטי.

 על פי השיטה הזו רק לעתים רחוקות נשמע קולו של הציבור, אך לפי "הביקוש" הרב לו אנו זוכים היום נדמה כי המועד הולך ומתקרב. אולי חברי הכנסת והמועמדים השונים יודעים או מבינים את מה שאנו עדיין לא יודעים, ועל כן המפה הפוליטית על גווניה השונים הולכת ונפרשת בפנינו עוד ועוד והמאבק על קולותינו מתהדק ומתחזק. אם להסתמך על מה שמתרחש השבוע במודיעין הרי שאין ספק כי מערכת הבחירות בעיצומה.

 אחת המשפיעות
ח"כ ציפי לבני הגיעה ביום ראשון השבוע לכנס פעילים ותומכים של מפלגת קדימה שנערך במרכז הרב תחומי במודיעין. בכנס, שהיווה חלק מקמפיין הבחירות שלה בפריימריס לראשות מפלגת קדימה שייערכו ב-27.3 (הקלפי תוצב במועדון הנוער בעמק דותן) השתתפו כמה עשרות חברי הסניף המקומי וכן שורה ארוכה של פעילי המפלגה וחברי כנסת מטעמה, ובניהם: רוני בראון, יואל חסון, נחמן שי, אורית זוארץ, דורון אביטל, נינו אבסדזה ורחל אדטו.

כמו כן נכחו חבר הכנסת והשר לשעבר צחי הנגבי ושדר הרדיו מנשה רז. לבני הגיעה לכנס הישר מארצות הברית, שם זכתה בתואר של אחת מ-150 הנשים המשפיעות בעולם מטעם המגזין ניוזוויק. לבני סיפרה על הזכות להיות אישה מישראל שזוכה בפרס, לאור תופעת הדרת הנשים במדינה, וההדים שהגיעו על כך למקומות רבים בעולם וגורמים למדינת ישראל להצטייר באופן שלילי.

עוד אמרה לבני: "מצבה הבין-לאומי של מדינת ישראל משפיע על היכולת שלנו להגן על עצמנו וליזום מהלכים לביטחונה של המדינה. זו לא גזירה משמים ומשהו שיש להשלים איתו. כאשר כיהנתי כשרת החוץ קיימנו קשרים ויחסים מצוינים עם כל הקהילה הבין-לאומית ובראשה ארצות הברית, וזה אפשר לנו לממש את האינטרסים של מדינת ישראל. ראינו את זה גם במבצע עופרת יצוקה בעזרתו החזרנו את כוח ההרתעה שלנו, דבר שהיום נמצא בתהליך שחיקה בגלל מעמדנו בעולם". 

לבני גם התייחסה לנושא המחאה החברתית ואמרה: "היינו בקשר עם מארגני ומובילי המחאה. הם ביקשו שלא נגיע. הם אמרו לנו זו מחאה שלנו, מחאה אותנטית של העם ואנחנו לא רוצים פוליטיקאים. המחאה החברתית משקפת את הדרישות הלגיטימיות של מעמד הביניים וקדימה היא זו שמייצגת אותם בין שני קטבים המייצגים תפיסות עולם קיצוניות: מצד שמאל שלי יחימוביץ ומהצד השני ראש הממשלה בנימין נתניהו".

בנוגע למצבה של קדימה והצטרפותם של שחקנים חדשים למגרש הפוליטי אמרה לבני כי "אף אחד מהשחקנים החדשים הוא לא מועמד לראשות ממשלה. בשביל לשנות דברים באופן מהותי צריך לעשות זאת דרך ראשות הממשלה. אני משלמת מחיר כבד על ההחלטה ללכת לאופוזיציה, אבל כיום אני האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו".

 הנקודה המקומית
עניין לוקאלי מיוחד היה ב"רומן המתוקשר" שבין מנחה הערב אלעד שמעונוביץ’, המוכר בעיר כדובר העירייה ומתנדב בפעילותו הפוליטית בקדימה, לבין ציפי לבני. שמעונוביץ’ בדברי הקישור כשהזמין את לבני לבמה אמר: "ציפי, כששואלים אותי למה אני תומך בך אני אומר בפשטות - בעיניי את היחידה שמה שהיא עושה זה גם מה שהיא אומרת. הוכחת את זה כשלא הסכמת למכור את המדינה בשביל להקים ממשלה, הוכחת את זה במשא ומתן המדיני והוכחת את זה גם בעסקת שליט למרות שהדברים לא היו פופולאריים.

בעיניי זה מייצג זן נכחד בפוליטיקה הישראלית ולכן אין מישהי שראויה יותר ממך להיות ראש ממשלה בישראל". על דבריו אלו השיבה לבני: "עלו כאן בזה אחר זה חברי הכנסת של המפלגה ודברו בשבחי, אבל הדברים שאמרת הם הכי מרגשים ובזכות צעירים כמוך אנחנו בפוליטיקה". ואכן, בתחילת המפגש דברו חברי הכנסת של הסיעה. בין היתר אמרה ח"כ אורית זוארץ: "יש מי ששואל איפה הכסף. אני שואלת איפה הדרך? והדרך של ציפי היא דרך של אומץ לב. ציפי בחרה בחירות לא פשוטות כמו ללכת לאופוזיציה מבלי להתפשר על הדרך.

זה לא דבר ברור מאליו אבל זה מבטא אומץ וכבוד". שני רגעים מביכים התרחשו בסוף הערב כשלבני שאלה אם יש שאלות ואף אחד לא קם למעט סטודנטית צעירה מאוניברסיטת בר אילן שהצהירה כי אינה שייכת לקדימה ומטרתה היתה בעיקר להשמיע את דעתה. מאוחר יותר ביקשה לבני לדעת מי בקהל מוכן להתנדב ולסייע לקראת הפריימריז ושוב אף אחד לא קם. את המטה של ציפי לבני במודיעין מובילים סטודנטים צעירים הפעילים במפלגה ומקיימים פעילות שטח ענפה בקרב מתפקדי המפלגה בעיר ונערכים ליום הבחירות. פעילי המטה של לבני מעוניינים לשחזר ואף לשפר את הישגיה בעבר בעיר כאשר בפריימריס הקודמים שנערכו בספטמבר 2008 גרפה לבני 51% מהקולות של מתפקדי קדימה במודיעין לעומת מופז שזכה ל-42% מהקולות. בבחירות הכלליות לכנסת שנערכו בחודש פברואר 2009 זכתה מפלגת קדימה בראשות לבני ב-34% תמיכה בקרב תושבי העיר והייתה למפלגה הגדולה במודיעין לעומת 26% תמיכה של תושבי העיר בליכוד.

נלחמים על הבוחר המקומי
16 שנה חלפו מאז אכלוסה של מודיעין ודומה כי מעולם לא היה "לחץ" פוליטי מסיבי כזה על העיר בתקופה של אין בחירות. מעניינת השאלה מה בדיוק מטרת בואם של המועמדים כבר בתקופה מאוד מוקדמת זו. הבוחר הממוצע במודיעין הוא צעיר יחסית, דעתן, נמרץ ושקול. רק בתום הבחירות הבאות נדע את מידת הצלחת הקמפיין המוקדם הזה שנחת במפתיע על העיר והאם ישמר מאזן הכוחות בדומה לזה שהיה כאן בבחירות הקודמות. מעניינת גם השאלה איזו השפעה תהייה למחאה החברתית של הקיץ האחרון, האם היא תתחדש בגדול לקראת הבחירות הבאות, האם היא תגרום לדפוסי הצבעה שונים ותסיט את תשומת הלב מהנושאים המדיניים ביטחוניים לעבר נושאי החברה והכלכלה.

וכמובן שאלת השאלות מהבחינה המקומית - האם נמשיך להיות מחוזרים לאורך זמן, האם יישמר קשר חי ואקטיבי בין התושבים למפלגות, מתי ובמשך כמה זמן הפוליטיקאים יאלצו להמשיך וללטף את ראשיהם של ילדי מודיעין מכבים רעות, מה תהייה תכיפות הביקורים של הפוליטיקאים בעיר, האם המציאות שלנו עומדת להשתנות ומודיעין תהפוך לאטרקציה ולזירה פוליטית מרכזית עבור כל המפלגות והמועמדים, או שאחרי גל ההתעניינות העכשווי נחזור לשקוע בתרדמה פוליטית ארוכה ומייגעת כמו בעבר.

 בשיתוף "חדשות מודיעין"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות