חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אז איך נראה השבוע במודיעין

 

העדליאדע חלפה עברה לה בקולות וצבעים מרשימים ופתחה את חג הפורים במודיעין. עיריית מודיעין מדווחת על פתרון שייבדק לטיפול באנומליה המקומית שנקראת שפפ"ים- שטח לכאורה ציבורי, בפועל באחריות התושבים. וגם..על מבני ציבור חדשים שנפתחו וייפתחו. ורקדניות "צביקה ואיילה" שמקבלות אחריות על הכוריאוגרפיה שלהן. ארגון המתנדבים הגדול- ה"ליונס" פותח סניף בעיר מודיעין, ולסיום- ליאת אביזמר מנהלת אס"א העירונית, זוכה להערכה ארצית. סופשבוע נעים וחמים לכולם

 

העדליאדע ה-12
כעשרת אלפים איש הגיעו לצפות אתמול (ג’) בעדלאידע ה-12 של מודיעין, מכבים-רעות. באופן מסורתי צעדה העדלאידע ביום שישי בשעות הבוקר וכך תוכנן להיות גם השנה. בשל מזג האוויר, לא נערכה העדליאדע ביום שישי- כמקובל בכל שנה, ובשל אילוצי הזמנים והשתתפותם של בתי הספר, הוחלט בעירייה לקיים אותה בשעות אחר הצהריים של יום שלישי, בסיום יום הלימודים אליו הגיעו התלמידים מחופשים.

בעקבות שינוי המועד, חלק מהעדלאידע צעדה בשעות החשיכה ולאורכה הוצבו עמודי תאורה ועיצובי אור מיוחדים תחת הכותרת השנתית של העדלאידע "מודיעין בצבעים".

העדלאידע כללה תהלוכה ססגונית, צבעונית ופרחונית בהשתתפות תלמידי שכבות ה’ מכל בתי הספר שהתחפשו לפרחים שונים מתוך השירים העבריים. עוד השתתפו קבוצות ילדים ונוער מחוגים, תנועות נוער, קבוצה של עולים חדשים, קבוצות אקרובאטיקה, מחול וג’אז, תנועות הנוער, מועצת הנוער, כאשר בראש התהלוכה צעדו ראש העיר חיים ביבס וחברי מועצת העיר.

לאחר התהלוכה התקיים הפנינג בפארק הדגים של הופעות, מתקנים מתנפחים, דוכנים, בנג’י, יריד משחקים עם "משחקים של פעם", מופעי ליצנות, ודמויות תיאטרליות, להקות הייצוג העירוניות ילדי וצעירי מודיעין ועוד שלל אטרקציות באווירה פורימית.

שפ"פים: ועדי הבתים יכולים לשלם
בעיריית מודיעין, מכבים-רעות הודיעו השבוע כי החל מהשבוע ועדי בתים, בעלי חשבון בנק, שבאחריותם שפ"פים (שטחים פרטיים פתוחים) יוכלו לשלם בהוראת קבע ישירות לעירייה עבור העברת הטיפול מידי התושבים לעירייה.

בעיית השפ"פים (שטח פרטי פתוח) מלווה את העיר מאז הקמתה כאשר התושבים מתקשים לתחזק אותם תפעולית ומשפטית. על פי החוק, האחריות לטיפול בשפ"פים נמצאת בידי התושבים, ודין שטחים אלו כדין גינות בבתים משותפים.

העירייה נרתמה למציאת פתרון משותף עם התושבים לסוגיה זו. המודל אותו אימצה העירייה הוא בדומה ל"מודל שוהם". במודל זה העירייה מתחזקת את השטח באופן שוטף, זאת בתמורה לתשלום שנגבה מהתושבים.

בעירייה הוחלט לבצע פיילוט הכולל מספר מתחמים בהם שפ"פים. המטרה היא לבחון את שיתוף הפעולה בין העירייה לתושבים, ותחזוקת המתחמים על ידה. בהמשך יתקבלו מסקנות לגבי פתיחת התהליך לכלל התושבים.

מאחר ולוועדי הבתים נוצר קושי בגיוס כל הדיירים והחתמתם על הוראות הקבע לתשלום, מציעה כיום העירייה אפשרות נוספת לתשלום (מלבד תשלום אישי דרך הארנונה) וזאת על ידי ועד הבית. על פי פתרון זה ועדי הבתים הם שישלמו לעירייה באמצעות חשבון הבנק של הוועד, הוראת קבע לעירייה על פי חישוב של 25 שקלים לכל יחידת דיור עבור הטיפול בשפ"פ.

ארבעה מבני ציבור חדשים לקראת פתיחה
בנייתם של ארבעה מבני ציבור חדשים במודיעין, מכבים-רעות צפויה להסתיים בקרוב ולעבור לרשותה של העירייה- כך מסר ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הבינוי מיכאל חרל"פ

הראשון- שבנייתו הסתיימה רק לאחרונה והשבוע החלה הפעילות בו הוא בית הספר היסודי בשכונת הכרמים ברחוב עמק חרוד. תלמידי בית הספר, שהתארחו עד היום בבית הספר העל יסודי הסמוך, החלו ללמוד בו השבוע.

השני- בעוד כשבועיים אמור להיפתח מתחם גני הילדים בשכונת מוריה ברחוב שלומציון המלכה. במתחם החדש ילמדו ילדי הגנים שהתארחו עד עתה במתחם הגנים בשדרות יצחק רבין.

השלישי- במהלך החודש הקרוב צפוי להיפתח מועדון הנוער החדש הנבנה ע"י החברה הכלכלית ברחוב עמק יזרעאל ומיועד לשבט צופים הדתיים "דרור". עד היום קיים השבט את פעילותו בבית הספר הממ"ד נתיב זבולון.

הרביעי- בשבועות הקרובים צפוי להיפתח מקווה הנשים בשכונת מוריה.

 סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הבינוי מיכאל חרל"פ: "....עלות כל הפרויקטים אותם אנחנו משלימים היום נאמדת בכ-20 מיליון שקלים כאשר אנחנו ממשיכים בתוכניות מואצות לבניית פרויקטים נוספים".

שנה שלישית לפרוייקט -כוריאוגרף נולד-במרכז למחול של איילה וצביקה
המרכז למחול של צביקה ואיילה, החל לפני שלוש שנים ביוזמה להעצמת התלמידות הלומדות במרכז: מתן אפשרות לתלמידות לתכנן בעצמן ריקוד מתחילתו ועד סופו, לבצע את הכוריאוגרפיה עבורו, לבחור מוסיקה, וליצור קבוצת מחול של רקדניות לפי בחירתן, כדי להופיע עם הריקוד במופע חורף מיוחד שמתקיים מדי שנה, עבור משפחות תלמידות המרכז.

איילה, צביקה והמורים המקצועיים הנוספים במרכז, מסייעים (בהתנדבות) לתלמידות לאורך כל שלבי הדרך, כאשר הן מבקשות זאת, מאחר ורובן אינן מתורגלות בדרכים להעמיד ריקוד שלם למופע.

גם השנה היענות התלמידות לאתגר הייתה מרשימה: 12 ריקודים נבחרו למופע החורף, כאשר גילאי הכוריאוגרפיות נעים בין 12 ל- 18. הריקודים עוסקים במבחר נושאים המעסיקים את הנערות בגיל זה: יחסים עם דמויות משמעותיות בחייהן, פרידות, ריבים והשלמות, חברויות, חלומות בהקיץ, שגרה מול סערה ותנועה ושמחה לצד פרנויה ואובססיות שונות. 

ליאת אביזמר נבחרה כעובדת המצטיינת של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול
בשבוע שעבר התקיים כנס סיכום שנה של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, במוזיאון א"י ברמת אביב.

גב’ ליאת אביזמר, מנהלת הרשות למניעת סמים ואלכוהול בעיריית מודיעין מכבים - רעות זכתה באות העובד המצטיין הארצי מטעם הרשות הלאומית.

אביזמר קיבלה תעודת הערכה מידי השר לביטחון פנים, מר אהרונוביץ , יאיר גלר מנכ"ל הרשות וצבי הנדל יו"ר הרשות.

אילן בן סעדון סגן ראש העיר: "כבוד גדול נפל בחלקה של העיר המאוחדת מודיעין מכבים רעות על הבחירה בגב’ ליאת אביזמר כמנהלת עירונית מצטיינת ארצית. עצם בחירתה ממחיש את הפעילות המדהימה המתקיימת כאן בעיר מודיעין למען בני הנוער. בזכות פעילותה המשותפת הצלחנו להפוך את העיר מודיעין למודל וחיקוי לערים אחרות בארץ."

ארגון ה"ליונס" החל בפעילות במודיעין
ארגון ה"ליונס", גדול ארגוני המתנדבים בעולם, החליט על פתיחת מועדון מתנדבים בעיר מודיעין, מכבים-רעות. ארגון הליונס הוא ארגון בין-לאומי ולו 32 מועדונים בישראל, בהם משתתפים כ-950 חברים וחברות.

ביום שלישי שעבר התקיים המפגש הראשון בעיר, המפגש נערך במרכז הרב-תחומי ובו השתתפו כ-30 חברים שגילו עניין בפתיחת מועדון חברתי-התנדבותי בעיר. למפגש זה הגיעו נציגי הארגון מאזור המרכז וביחד עם אברהם אמיתי תושב העיר הציגו בפני המשתתפים מהו הארגון, מה מטרותיו ומה דרך פעילותו.

המועדון שייפתח בעיר ימקד פעילות חברתית ופעילות התנדבותית, פעילות שברובה תהיה מתואמת עם האגף לשירותים חברתיים במודיעין. היוזמה קיבלה את ברכתו של ראש האגף, יעקב אלמוג.

מפגש נוסף יתקיים ביום רביעי הבא, 14/3/12 בשעה 19:30 באולם הכנסים במרכז הרב-תחומי ברחוב עמק דותן. במפגש זה יצורפו מועמדים נוספים שיצטרפו לקבוצת המייסדים. לפרטים נוספים אפשר לפנות לאבי אמיתי במייל: avi.amitai46@gmail.com או לטלפון נייד 054-3369529.

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות