חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שלושה רבעים מתושבי מודיעין עוסקים בפעילות גופנית

 

74% מתושבי העיר עוסקים בסוגים שונים של ספורט ופעילות גופנית - כך עולה מסקר שנערך ע"י מחלקת הספורט העירונית בעמותת סחלבים-מתנ"ס מודיעין. הסקר נועד לעדכון תוכנית האב לספורט של העירובוצע ע"י מכון הסקרים "הגל החדש" בקרב 500 תושבי מודיעין, מכבים-רעות בגילאי 18 ומעלה. הסקר נערך בחודש שעבר כאשר טעות הדגימה עומדת על 4.4%.

 

הנתונים הגבוהים בולטים יותר אצל גברים מהם 81% עוסקים בפעילות ספורטיבית לעומת 68% מהנשים שעושות זאת.

בקרב העוסקים בפעילות ספורטיבית, 38% מהנשאלים עושים זאת שלוש פעמים בשבוע, 32% עושים זאת פעמיים בשבוע ו-15% עושים זאת פעם בשבוע.

59% מהנשאלים ענו בסקר כי הפעילות הספורטיבית שלהם בעיקרה היא הליכה, 20% מהם הולכים לחדר הכושר, 15% רוכבים על אופניים או ספיניג ו-14% עוסקים בשחייה. עוד עולה מהסקר כי בקרב הילדים של הנשאלים, מתחת לגיל 18, 70% מהילדים בעיר רשומים לחוגים העוסקים בפעילות ספורטיבית. 17% מהילדים נמצאים בחוגי התעמלות שונים, 17% נוספים נמצאים בחוגי אומנויות לחימה, 15% בחוגי ריקוד או מחול, 9% נמצאים בחוגי טניס וכדורסל כ"א, 7% נמצאים בחוגי כדורגל.

62% מתושבי העיר סבורים כי על העירייה ומחלקת הספורט להשקיע משאבים בעיקר בספורט העממי, ורק 29% מהם סבורים שיש להשקיע משאבים בספורט תחרותי. 42% מהנשאלים מעדיפים כי מחלקת הספורט והעירייה יפתחו בעיקר את תחום חדרי הכושר הפתוחים בטבע- כפי שכבר החלו לעשות בתחילת הקדנציה בהקמת שמונה מתחמי כושר הפזורים בעיר.

38% מהנשאלים מעוניינים לפתח את תחום האופניים, 36% את המגרשים הפתוחים עבור משחקי כדור ו-34% את תחום בריכות השחייה בעיר. מבחינת ענפי הספורט שהתושבים מעוניינים לפתח נמצא במקום הראשון עם 71% ענף הכדורסל, במקום השני עם 51% ענף הכדורגל ובמקום השלישי ענף הכדורעף עם 23%.

בקרב הענפים האישיים מעוניינים תושבי העיר לפתח את ענף הטניס (38%), האתלטיקה (34%) והשחייה התחרותית (33%).

מנהל מחלקת הספורט העירונית בעמותת סחלבים-מתנ"ס מודיעין, חנן דנציגר: "בקרב תושבי מודיעין, מכבים-רעות יש מודעות גבוהה לתחום הספורט ועיסוק רב בפעילות ספורטיבית בכל התחומים. שביעות הרצון של התושבים גבוהה, אך עם זאת יש לנו משימות רבות ותחומים חשובים לקדם ולפתח. בסקר בולט מאוד הרצון של התושבים לעיסוק בספורט עממי ופיתוח שלו לטובת הציבור באופן חופשי, אם זה במתחמי כושר בטבע, שבילים מסומנים להליכה וריצה או תחום האופניים. העמדות האלו בהחלט יילקחו בחשבון בהמשך הכנת תוכניות העבודה שלנו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות