חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

תימשך גביית אגרת השמירה. ביבס:”הרשויות הן הדואגות לשמירה במוסדות החינוך, אירועים וסדר ציבורי, שהמשטרה לא יכולה לאבטח”

 

פסק הדין בעניין עיריית חולון היה אמור לעצור את הגביה השערורייתית של מה שמכונה "אגרת שמירה". אך בפועל זה רק זירז את משרד הפנים בעזרה קטנה של ראשי הרשויות, לתת עוד שנתיים חמצן לקופת העיריות. אז מה תפקידה של המשטרה...

 

מילים רבות נכתבו על תפקודן של חברות האבטחה בעיר ועל השאלה, לאן באמת הולכים כספי אגרת השמירה הנגבית מהתושבים מזה שנים. המצב כיום הינו שתושבי רעות מכבים משלמים אגרת שמירה נוספת ומיוחדת בגין רצונם להחזיק את המחסומים ומערך אבטחה ייחודי לשתי השכונות, ואילו תושבי העיר שילמו עבור מה שבעירייה הגדירו , אבטחת מוסדות חינוך וארועים. יפה.

עם זאת עדיין באמת לא ברור מדוע התושבים צריכים לשלם מס שמירה כאשר בעיר פועלים גם המשטרה, גם המשמר האזרחי וגם חברות פרטיות שממילא מאבטחות בתים בכל רחבי מודיעין. לא ברור אבל כנראה שראשי הרשויות בארץ ובתוכם גם שלנו, סבורים מן הסתם שאת האגרה- צריך ויש לשלם.

ומכאן החרדה הרבה שלהם מפסק הדין שהתקבל בענינה של עיריית חולון: פסק דין שקבע שאין להמשיך לשלם את האגרה שנקבעה בהוראת שעה. פסק דין או לא, אבל מה שזירז את משרד הפנים בעידודו הנמרץ של מרכז השלטון המקומי הייתה העובדה שהאגרה נקבעה בזמנו לא בתוקף חוק אלא כהוראת שעה בלבד וזו עמדה להסתיים בעוד מס’ ימים.

וכך כאשר כמה אינטרסים משותפים נפגשים, בוועדת הפנים של הכנסת מצאו מהר מאוד זמן להתעסק בסוגיה. והשבוע היא אישרה בצו הארכת שעה לתקנות, המשך גביית אגרת השמירה לשנים 2012-2013 בדיון מיוחד שערכה לשם כך.

הוועדה אשרה זאת בעקבות קידום הצעת החוק של משרד הפנים לקביעת קריטריונים להמשך גביית האגרה. משמעות ההחלטה היא המשך ביצוע שירותי השמירה כפי שהיה עד כה במוסדות חינוך, מבני ציבור ואירועים עירוניים ברשויות המקומיות. בקיצור, מה שהיה הוא שיהיה. ואנו נמשיך לכתוב על האבטחה הלקויה, על ההוצאה והמס המיותרים ובעיקר על השאלה בדבר איכות התוצאה.

ובעירייה? כמובן רואים את הדברים קצת אחרת ועמדתו של ראש העיר חיים ביבס בענין זה כה נחרצת עד שבתגובת העירייה מוזכר במיוחד פועלו בהקשר זה: "ראש עיריית מודיעין, מכבים-רעות חיים ביבס הוביל את הנושא בתוך מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם מספר עיריות ורשויות מקומיות בשני ערוצים עיקריים: הידברות מול משרד הפנים על מנת להסדיר את הקריטריונים בחוק ולאפשר את המשך גביית האגרה או הגשת בג"צ נגד משרד הפנים אם לא יעשה כן.

לפני כחודש הודיע משרד הפנים כי הוא מקדם את הצעת החוק הממשלתית להסדרת גביית האגרה ובכך הקפיאו הרשויות המקומיות את תהליך הגשת הבג"צ, אותו הובילה יחד עם ראש העיר ביבס היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דנה חפץ-טוכלר שפעלה מול משרד הפנים להכנת החוק.

לפני כשבועיים הוגש תזכיר החוק הממשלתי וכאמור היום אשרה הוועדה את הארכת צו השעה בשנתיים נוספות. בדיון השתתפו גם ראש עיריית חולון מוטי ששון, ראש מועצת שוהם גיל ליבנה, נציגי מרכז השלטון המקומי, משרד לביטחון פנים ומשרד המשפטים. ראש העיר חיים ביבס שהשתתף בדיון אמר בסיומו: "השלטון המקומי נותן מענה במקום שהמדינה והמשטרה לא מטפלות בו. הרשויות המקומיות הן הדואגות לשמירה במוסדות החינוך, אירועים וסדר ציבורי, שהמשטרה לא יכולה לאבטח. רק במודיעין, למשל, אנחנו מאבטחים 100 גני ילדים בגילאי 3-5 שלולא החוק היו נותרים ללא אבטחה בראשון לינואר. החוק החדש מסדיר את הנושא ונותן פתרון לסוגיה שהתושבים מעוניינים בה וזקוקים למענה".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות