חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אז מה היה לנו פה? אירועים והחדשות לקראת סוף חנוכה

 

מה עם מסכות האב"כ שלכם?! לא הגיע הזמן שתצטיידו בהן? וארוע הגיימינג שנחל הצלחה רבה- למרות הגשם. ומה גורם לנער ללא רשיון לעלות על ההגה בלי רשיון ו"מתודלק"? ואם חשבתם שתשלומי ההורים לבתי הספר שלכם גבוהים- כדאי שתציצו מה קורה אצל השכנים שלכם שילדיהם הולכים לבתי ספר דתיים וגם..על החלטה טובה של ראש העיר להחיל את הפיקוח והקנסות על מי שחונה בחניית נכים ללא אישור... שבוע טוב ורגוע

 

חוק עזר חנייה יופעל במודיעין גם על חניות הנכים
ראש העיר, חיים ביבס הנחה השבוע את מחלקת הפיקוח העירוני להיערך לקראת אכיפת חנייה של כלי רכב רגילים בחניית נכים בכל רחבי העיר. לפני כשבוע וחצי צוין יום הנגישות הבין-לאומי כאשר השנה ניתן הדגש לנושא חניית הנכים תחת הכותרת: "לא נכה אל תחנה".

חוסר הזמינות בחניות נכים נוצר גם בשל חוסר התחשבות מצד נהגים ללא תו חניה לנכים ושימוש בחניות נכים שלא לצורך. מהלך זה נועד להעביר מסר מרתיע לאותם נהגים אשר חונים בחניות אלה. מועצת העירייה תקיים בישיבתה בחודש פברואר הקרוב דיון מיוחד בנושא ובמהלכו תועלה סקירה בנושא נגישות נכים והנגשה בעיר.

ביבס : "אכיפת חניית נכים היא מסר חינוכי ממדרגה ראשונה ולא ייתכן כי חניות נכים בעיר ייתפסו ע"י נהגים רגילים המתעצלים לחפש חנייה".

כ- 1000 מבקרים באירוע "גיימינג" מודיעין
כ-1000 בני נוער, צעירים וחובבי משחקי מחשב הגיעו ביום ראשון השבוע ל-"גיימינג מודיעין", הפנינג ייחודי של משחקי מחשב ואליפות ישראל בספורט אלקטרוני שהתקיים לראשונה במודיעין, מכבים-רעות.

המבקרים הרבים נהנו ממתחם מחשבים הכולל עמדות הדגמה והיכרות עם מגוון משחקים חדשים ותערוכה מקצועית המציגה את כל הפיתוחים החדשים בתחום משחקי המחשב. לאירוע הגיעו כ-200 גיימרים, שחקני משחקי מחשב מקצועניים, מכל רחבי הארץ שהתחרו בינם לבין עצמם כאשר מאות מבקרים צפו במשחקים על מסכי וידאו ענקים. במסגרת התערוכה הוצגו פרויקטים של סטודנטים ממוסדות לימוד ונציגי המוסדות השונים המלמדים משחקולוגיה בישראל. חברות לפיתוח משחקים הציגו את המשחקים החדשים שלהם לתשתיות הסלולר והרשתות החברתיות.

יוזם האירוע- תושב העיר משה פורת, חובב התחום שביקר באירוע דומה במקום אחר בארץ והחליט להביאו לעיר בסיוע של עיריית מודיעין, מכבים-רעות והיכל התרבות העירוני.

מזג האוויר החורפי פגע בכמות המבקרים שהגיעו לאירוע, אך בעקבות הצלחתו והעניין הרב שעורר בקרב חובבי הז’אנר בעיר מסרה מנכ"לית היכל התרבות דינה פלד כי בכוונתה להמשיך ולקיים את האירוע גם בעתיד.

לחץ חברתי
ביום 21/12/11 בשעה 23.00 דיווחו אזרחים על תאונה ברחוב בדולח במודיעין. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו ברכב הפוגע, בו ישב בחור כבן 20.

לאחר בדיקה הוברר שנהג בלי רישיון לאחר שלקח את הרכב של הוריו ופגע בשתי מכוניות חונות וגרם לנזק כבד. מפיו של החשוד נדף ריח עז של אלכוהול והוא מסר ששתה 2 כוסות וודקה בטרם הנהיגה.

לדברי החשוד הוא לקח את רכבם של הוריו בלי רשותם, בשל לחץ חברתי, שכן לכל חבריו הצעירים ממנו יש כבר רישיון נהיגה והוא עדיין לא החל בלימודי הנהיגה. הנער נחקר ובתום חקירתו שוחרר.

רוצים להשפיע על איכות פעילות הנוער במודיעין?
מחלקת הנוער והצעירים - עמותת סחלבים- מתנ"ס מודיעין, מזמינה את תושבי מודיעין, מכבים-רעות לקחת חלק בוועדת הנוער השנתית. הוועדה תיפגש לראשונה לשנה זו, ביום שני 9/1/12 בשעה 20:30 בבית הנוער "הגג האדום".

ועדת הנוער היא המקום למפגש בין בעלי המקצוע, לנבחרי הציבור ותושבי העיר סביב נושאי תוכניות הפנאי ותוכניות העשרה לבני הנוער בשעות אחר הצהריים.

הוועדה תכיר את תכנית העבודה השנתית של מחלקת הנוער והצעירים ותחווה דעתה על הנעשה עבור בני הנוער בעיר. הוועדה תציע רעיונות נוספים תכנית העבודה ותעלה נושאים נוספים לדיון.

חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער, מוטי גרונר: "אנו מזמינים את כל תושבי העיר שנושא בני הנוער קרוב לליבם - לבוא ולקחת חלק פעיל בוועדת הנוער לאורך השנה.

לאישור הגעה יש לשלוח מייל ל - noar@modiin.matnasim.co.il (לידי לטם גל)

עוד לא לקחתם את מסיכות האב"כ?
מבצע חלוקת מסיכות האב"כ לתושבי המדינה נמשך כאשר בתחילת חודש ינואר תיפתח בשנית תחנת חלוקת ערכות מגן. בחודש מרץ האחרון נפתחה בעיר תחנת חלוקת ערכות מגן של פיקוד העורף. כאשר השבוע עדכנו מחברת דואר ישראל כי כ-67% מכלל תושבי העיר כבר החליפו את ערכות המגן שלהם.

התחנה תפעל בקניון עזריאלי בקומה הראשונה בסמוך לכניסת רחבת הירידים (באותו מקום בו פעלה התחנה בפעם הקודמת), בין התאריכים 1-12.12.11 . את המסכות מחלקת רשות הדואר מטעם פיקוד העורף.

התחנה תפעל בימים א’-ה’ בין השעות 11:00 בצהריים ועד לשעה 19:00. כל תושב יכול לקבל ערכת מגן עבורו ועבור בני ביתו ללא תשלום באמצעות הצגת תעודת זהות או רישיון נהיגה, זאת בתנאי שבני משפחתו כתובים בספח תעודת הזהות שלו. תנאי נוסף לקבלת ערכה היא החזרתן של הערכות הישנות שנאספו במבצע איסוף ארצי לפני כשנתיים. מי שלא החזיר ערכה לא יוכל לקבל ערכת מגן חדשה. במידה והערכה הישנה נמצאת ברשותו יוכל התושב להחזירה במקום ולקבל במקומה ערכה חדשה. במידה והערכה אבדה יהיה עליו להסדיר את הנושא מול פיקוד העורף באופן פרטני.

תושבים, שעדיין לא החליפו את מסיכות האב"כ שלהם, צפויים לקבל מדואר ישראל תזכורת להחליפן באמצעות גלויות ייעודיות. הערכות ניתנות על פי התאמה לכל אדם כאשר במקום מבוצעות גם מדידות במקרה הצורך. כל ערכת מגן ממוספרת ומקוטלגת ובמקרה הצורך של התיישנות והחלפה בעתיד תשלח הודעה.

עיריית מודיעין, מכבים-רעות קוראת לכל תושבי העיר לנצל את מיקומה של התחנה בעיר, במיקום מרכזי, ואת שעות הפתיחה הנוחות על מנת לקבל ערכות מתאימות ולהגביר את המוכנות לשעת חירום.

חברת המועצה- אלבוים בוועדה לבחינת תשלום שכ"ל בחינוך הדתי
ח"כ זבולון אורלב,יו"ר ועדת המשנה לחינוך דתי במסגרת ועדת החינוך בכנסת, הקים ועדה לבחינת תשלומי הורים בחינוך העל יסודי, הממלכתי דתי.

גם ההורים במגזר זה משלמים מזה שנים רבות אלפי שקלים היכולים להגיע עד כדי 20,000 שקלים לשנה לתיכון בלי פנימייה. לאחר פניות רבות של הורים אשר קרסו תחת הנטל ברחבי המדינה , במיוחד לאור העובדה שמשפחות דתיות בד"כ ברוכות ילדים, והתשלום החודשי לכל הילדים ביחד מגיע בד"כ לאלפי שקלים, הוקמה ועדה ציבורית בכנסת הכוללת את נציגי הרשתות, נציגי הורים ונציגי משרד החינוך. במסגרת הוועדה התברר כי במודיעין, מכבים-רעות התשלום הוא מהנמוכים בארץ, יחסית לישיבות ולאולפנות בבתי הספר העל יסודיים.

לתפקיד יו"ר הוועדה נבחר בנצי דל - לשעבר מנכ"ל משרד החינוך, כאשר בוועדה חברה באופן פעיל חברת מועצת העיר, ויויאן אלבוים, שהתבקשה על ידי ח"כ זבולון אורלב להצטרף לשורות הוועדה בתור נציגת הורים, נציגת "אמונה" תנועת האישה הדתית, וכאמא לילדים הלומדים בישיבה ומכירה את נושא התשלומים מצד ההורים.

הוועדה החלה בפעילותה לפני כחודש וצפוייה להגיש את מסקנותיה בעוד כשלושה חודשים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות