חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אז מה היה לנו כאן? השבוע במודיעין

 

ביום ראשון נטמן במודיעין אלחנן שמואלי ז"ל שנהרג בתאונת המטוס ביום שישי האחרון. ועולם...כמנהגו נוהג: העסקים, הלב הכלכלי של העיר, קיבלו הקלה משמעותית בשעות הפתיחה שלהם. ובני הנוער בעיר יתוודעו לענייני סמים ואלכוהול במסגרת חודש המניעה. וגם על ילדי גנים ששלחו לכלבני "עוקץ" שי לחג החנוכה הקרב ובא. ואיך לא...על מי באמת שומר באתרי הבניה? סיפור שכנראה לא יופקו ממנו מסקנות...

 

העירייה מאפשרת הרחבת פתיחת שעות עסקים בלילה
כדי לסייע ולהקל על בעלי עסקים בעיר ולעידוד המסחר המקומי, שונה חוק העזר לפתיחת בתי עסק המאפשר להרחיב את שעות פתיחת העסקים בעיר. כך מודיעה השבוע עיריית מודיעין, ומוסיפה:

עד כה פתיחת העסקים הותרה עד השעה 20:00 בלבד. התיקון החדש מאפשר לבעלי העסקים לפתוח חנויות ומקומות עסק בימי חול עד השעה 21:00 ובמרכז עינב (אזור המלאכה) ובפארק הטכנולוגי עד השעה 22:00 ללא צורך בהיתר ותשלום אגרה נוספים.

מדובר על סיווג עסקים כמו חנויות, משרדים, בתי מסחר, בתי מלאכה ועוד. בנוסף, בעוד שעד כה הותרה פתיחתם של בתי קפה בלבד עד השעה 24:00, התיקון מאפשר לבעלי בתי קפה וכן לבעלי עסקים נוספים בעלי סעיף רישוי ’מקום אחר למכירת מזון’ כגון מסעדות, ממכר אוכל, פיצוציות וקיוסקים, לפתוח את עסקיהם בימי חול עד השעה 24:00 ובאזורי המלאכה והתעסוקה עד השעה 02:00.

כל בעל עסק שיהיה מעוניין בפתיחת העסק שלו מעבר לשעות אלה יצטרך לקבל היתר לילה מיוחד במסגרתו יילקחו בחשבון גם משתנים נוספים כמו רעש ותלונות של השכנים המתגוררים בסמוך. יצויין כי מדיניות הוצאת הסחורה עבור בעלי עסקים בסופי שבוע וחגים שהונהגה ע"י העירייה לפני כשנתיים הוארכה ועד היום יכולים בעלי העסקים להוציא סחורה במרכזים המסחריים באופן מסודר על מנת לעודד צריכה וקנייה של תושבי העיר.

 לא ינום ולא יישן שומר...
ביום שני, 18/12/11 ,בשעה 0500 , התקשר אדם למשטרה וטען שהוא שומר באתר בניה במתחם בוכמן וששלושה חשודים קשרו אותו בחבל ואיימו עליו באמצעות אקדח. בהמשך עפ"י דבריו, גנבו מהאתר מספר משאבות של מחפרון

החשוד הגיש תלונה מסודרת אך גרסתו נראתה תמוהה מאחר שעפ"י העדות, הצליח להתקשר בטלפון לאחיו, למרות שנקשר בחבל על ידי הגנבים.

החשוד נחקר באזהרה בגין חשד למסירת הודאה כוזבת והודה במיוחס לו. לדבריו ישן בזמן השמירה וראה 3 אנשים נכנסים לאתר. מרוב פחד עשה עצמו ישן עד שהלכו.

לדבריו לא נשדד ולא נקשר במהלך האירוע אך בדה את סיפור השוד מליבו מחשש שייאלץ לשלם משכרו את עלות גניבת המשאבות.

החשוד תושב רהט, נכלא ויובא לבית המשפט ברמלה

החל חודש המאבק בנגע הסמים והאלכוהול
הפעילויות במודיעין מרוכזות בכל התיכונים בעיר ומחולקות לפי גילאים. כך מעדכן חבר המועצה אילן בן-סעדון:

כיתות ז’ - ח’ יעברו פעילות של צוות אופקים בנושא: מניעת אלכוהול - למה מתחילים לשתות ? המחיר החברתי, המשפחתי והלימודי שמשלמים בעקבות השימוש באלכוהול. אילו דרכים אחרות העולם מציע לנו כדי להיות ב"היי" - ספורט, מוסיקה, קולנוע, שיחה עם חבר... דרך קטעי סרטים תיעודיים ועלילתיים, הפעילות תתקיים הפעילות תיערך באולם "עינן" .

כיתות ט’ - מיזם "מכורים לחיים" : תוכנית למניעת סמים. מיזם זה עובד על כל החושים וכולל בתוכו: טכנולוגיה תלת - מימד, המאפשרת לתלמידים לראות מקרוב את מה שמתרחש בתוך הגוף . הילדים יכירו את ההשפעות ההרסניות של חומרים ממכרים על גוף האדם מבחינה נפשית ופיזית החל מהכדור הראשון או מהשאיפה הראשונה.

אולם אינטראקטיבי - כל תלמיד יקבל שלט שבאמצעותו הוא יבחן את הידע שלו ואת העמדות שלו . הפעילות בנויה כך שכל תלמיד רואה " שיקוף מצב " אישי וחשאי בעוד שהקבוצה כולה והצוות המחנך מקבלים שיקוף מצב קבוצתי אמיתי . השילוב של העברת מידע והתמודדות עם המציאות במעגל הקרוב יוצר חוויה חינוכית רבת ערך גם להמשך פעילות בבתי הספר .

לכיתות י’ יערכו "ימי שיא" בנושא: מניעת סמים ואלכוהול בהיכל התרבות העירוני. ימי השיא הם בשיתוף הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, משרד החינוך, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תחנת משטרת מודיעין ויחידת הסמים של אגף המכס.

בתחילה יצפו התלמידים בהצגה: "החבר’ה הטובעים" - התמכרות לאלכוהול עד הסוף המר של דריסת ילד כתוצאה מנהיגה בשכרות, לאחר מכן ישמעו התלמידים הרצאה מפי קצינת מבחן המדברת על היבטי החוק בכל הנוגע לשימוש בסמים, אלימות והתנהגויות סיכון. לבסוף יקבלו התלמידים הרצאה מיחידת הסמים של אגף המכס על סמים, השפעותיהם, נזקים ולבסוף יצפו בהדגמה של יחידת הכלבנים, במציאת סם ע"י כלבים מהיחידה.

במהלך החודש תחל לפעול "הזולה הניידת" ביום שישי 6/1/12 ברחבת הקניון החל משעה 23:00. הפעלת הזולה הניידת הינה בשיתוף הוועדות של המאבק בנגע הסמים והאלכוהול בראשות סגן ראש העיר אילן בן סעדון והועדה למעמד הילד בראשותה של רונית מלכה. הזולה מכילה בתוכה מסיבת אוזניות, משחקי סוני פלייסטיישן, שתיה חמה, שתיה קרה, כיבוד קל, פעילויות למען בני הנוער, משחקי שולחן וריצפה.

כרטיס ההטבות לבני הנוער בעיר (זו השנה הרביעית) יחולק במסגרת חודש המאבק ועליו יתנוסס הסלוגן של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול: "אלכוהול שותה לך ת’כבוד!" עם מס’ טלפון של קו חם, שמפעילה הרשות הלאומית.

הכרטיס ביוזמתה של מתאמת הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול, הגב’ ליאת אביזמר

ליאת אביזמר: " כמדי שנה אנו מקדישים לנושא חודש שלם, המלא בפעילות הסברה מתמשכת ורציפה. השנה אנו שמים דגש הסברתי בנושא האלכוהול, אשר יוביל ליצירת אווירה ציבורית המכירה בסכנות ובנזקי האלכוהול בדגש על שלילת השתייה המופרזת.

אילן בן סעדון, מחזיק התיק ויו"ר הוועדה למניעת סמים ואלכוהול: "הטיפול בנושא מניעת אלכוהול וסמים במודיעין מכבים - רעות הוא טיפול מערכתי, המצריך שיתוף פעולה של כל הגורמים העירוניים,... במסגרת הפעילות של הועדה למניעת סמים ואלכוהול, העברנו החלטה לאסור מכירת אלכוהול בעיר, לבוגרים ולקטינים גם יחד החל מהשעה 22:00 . החלטה שהפכה למודל ארצי. כמו כן החלפת המכונות האוטומטיות לממכר סיגריות במכונות הדורשות מטבע מיוחד הנרכש אצל המתדלק, עוד החלטה שתהפוך למודל ארצי ולחוק בכנסת.

על הדבש ועל העוקץ
חיילים מיחידת הכלבנים- "עוקץ" קיבלו ביום ראשון השבוע חבילות שי לחייל שהכינו ילדי הגנים בעיר מלווים בציורים ומכתבי ברכה ותודה על פעילותם לקראת חג החנוכה.

המבצע נערך מדי שנה בחסות ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס וביוזמת תושב העיר המתנדב, דוד בן-שימול. הם גם שהעניקו ביום ראשון בבניין העירייה לנציגי היחידה את חבילות השי. הגנים שנטלו חלק במשלוח המנות הם, שרקרק, אגם, שיבולת וברק החבילות קושטו ונכתבו עליהם ברכות מיוחדות לחיילים.

ביבס אמר לחיילים: "אנחנו מודים לכם מוקירים ומעריכים את כל מה שאתם עושים למען המדינה. זהו מבצע אחד מיני רבים שנעשים במהלך השנה על ידי מתנדבים יקרים בשיתוף ילדי הגנים הנהדרים שהכינו חבילות יפות בלווי ציורים עם צוותי הגננות".

בן-שימול: "אנחנו גאים בחיילים שעושים ימים ולילות למען המדינה ומודים לילדים ולצוותי הגנים על ההירתמות החשובה למבצע והלוואי שנדע רק ימים של שלום וביטחון".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות