חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ממ”י ישלם מיליארד ₪ לרשויות המקומיות. כך סוכם בין מנהל מקרקעי ישראל למרכז השלטון המקומי ואושר בוועדת הפנים של הכנסת

 

במסגרת ההסכם התקדימי ישלם מינהל מקרקעי ישראל לרשויות המקומיות מיליארד ₪ בפריסה של ארבע שנים. ההסכם מביא לסיומו סכסוך משפטי בן 13 שנים על כספי חלף היטל השבחה. הוא אושר בוועדת הפנים של הכנסת. את המהלך הובילו ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס וראש מנהל משפט בשלטון המקומי, עו"ד כפיר כהן

 

מרכז השלטון המקומי ומנהל מקרקעי ישראל הגיעו בתום סכסוך משפטי ארוך, שהחל עוד בשנת 98’ על כספי חלף היטל ההשבחה, להסכם תקדימי המסדיר את הסכסוך. בלב הסכסוך עמדה החלטת המינהל להקפיא את כספי "חלף היטל השבחה" לרשויות המקומיות. במסגרת ההסכם ישלם המינהל לרשויות המקומיות בפריסה של ארבע שנים, סכום של מיליארד ₪.

חלף היטל השבחה הוא תשלום של 10% מכל עיסקת חכירה או מכירה של קרקע בתחומי הרשות המקומית, שאותו צריך להעביר ממ"י לרשות המקומית. בשונה מהאזרח, ממ"י אינו משלם מס על השבחת הקרקעות הציבוריות שבטיפולו. סכום זה מיועד לפיתוח תשתיות, כבישים, הקמת בית ספר, מתנ"סים, בניית מדרכות, עמודי תאורה ופעילות ציבורית נוספת.

לב הסכסוך המשפטי: בשנים האחרונות הקפיא המינהל את התשלום לרשויות המקומיות ובעצם, הקפיא את התקציב המיועד לפיתוח תשתיות. בתגובה, למעלה מ200 רשויות מקומיות עתרו כנגד מינהל מקרקעי ישראל. תביעות הרשויות אוחדו תחת דיון אחד. ב2007 פסקה שופטת בית המשפט המחוזי, הגברת רות רונן כי מנהל מקרקעי ישראל מחויב להחזיר לתושבים ולרשויות המקומיות כספים רבים. בתגובה, עתרו הצדדים לערכאות גבוהות יותר. בית המשפט העליון בהרכב מורחב המליץ לשלטון המקומי ולמינהל מקרקעי ישראל להגיע לפשרה בטרם הוא יתערב ויכריע. עתה, בתום 13 שנות סכסוך, הגיעו הצדדים להסכם הסטורי ותקדימי. במסגרת ההסכם המינהל ישלם לכלל הרשויות המקומיות בישראל מיליארד ₪ על החובות מן השנים הקודמות, בפריסה של ארבע שנים.

את המו"מ מטעם השלטון המקומי ניהלו חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, עו"ד כפיר כהן, ראש מנהל משפט, מעקב ובקרה, במרכז השלטון המקומי, ראובן קוגן, סגף ראש אגף התקציבים ואושיק בן עטר סגן החשב הכללי.

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות:" מדובר בהסכם הסטורי המסדיר את היחסים בין השלטון המקומי, ממ"י ומשרד האוצר. במהלך הדיונים ובהסכם עצמו עמדנו על כך שיוגדר סכום של 120 מלש"ח שיחולק על פי אמות מידה סוציואקונומיות וסיוע לפריפריה, על מנת שיהיו שותפים מלאים להסכם וייהנו מפירותיו.

בנוסף להסכמות לגבי העבר, הכנסנו גם גידול של 20% בחלף היטל ההשבחה העתידי שמשמעותו תוספת תקציב משמעותית לרשויות בישראל. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, אנשי האוצר וחברי הועדה שעמדתי בראשותה מטעם מרכז השלטון המקומי שעשו לילות כימים להשגת ההסכם".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: ..מדובר היה בעיוות מתמשך של שנים שאני כיו"ר מש"מ לא יכולתי להסכים עימו. על כן, העברתי החלטה להקים צוות בראשותו של חברי חיים ביבס שפעל ללא לאות להשיג הסכם. הכספים שיעביר המינהל יועברו לטובת פיתוח תשתיות ציבוריות ולתועלת ציבורית. אני מברך את חיים ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים רעות שעמד בראש הצוות ואת ראשי הרשויות שהובילו את המהלך וגאה כי בכך הגיע סוף סוף סכסוך משפטי ארוך לסיומו, על הצד הטוב ביותר. פעלנו לטובת כלל התושבים וגם מי שמתגורר ברשויות קטנות ובפריפריה, ירוויח מתוצאות ההסכם".

עו"ד כפיר כהן, ראש מנהל משפט, מעקב ובקרה במרכז השלטון המקומי:"זהו יום הסטורי לשלטון המקומי. מדובר בתביעה שמתנהלת למעלה מעשור וכעת מתקרבת לסיומה בהסכם פשרה. הודות למעורבותו של ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס ונכונותם של אנשי האוצר, היינו נמצאים במערכה משפטית מתמשכת וארוכה

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות