חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קדימה בזיגזג חינני לעבודה

 

חבר המועצה יצחקי חן, מסיעת "יחד", שימש כאחד מראשי המטה העירוני של שלי יחימוביץ מה"עבודה", אך נפסל מלהצביע בשל היותו איש... "קדימה". בכיר בסניף: "חן שמר על תעודת ביטוח ב"קדימה" לכל מקרה". חן: "אני איש ה"עבודה" ומדובר בבעיה משפטית שתיפתר". לעומת זאת בראיונות אחרים שהעניק חן, חברותו בקדימה התאדתה כלא הייתה. בלדה על השאלות שלא נשאלו.

 

מפלגת העבודה מאז ימי רבין ובעיקר מאז טרום מלחמת לבנון השניה, הפכה תרצו או לא תרצו למגרש המשחקים של שני כוחות עיקריים, אלה של עמיר פרץ של הפרובינציה והשכונות של ארץ ישראל השניה ואלה של כל מי שהתמודד מולו כל עוד ייצג את הקיבוצים וארץ ישראל "היפה".

הסיפור כאמור, החמיר בשנת 2006 עת עמיר פרץ גבר על שמעון פרס שעבר ל"קדימה" יחד עם רמון ואחרים והם סחפו אחריהם אלפים ורבבות אנשי "עבודה" מושבעים. עמיר נפל שדוד מול אהוד ברק בגלל מה שכונה אולי לא בצדק, כשר בטחון לא יוצלח, אך מיד אחרי שאהוד ברח, עמיר שב לזירה ומולו עמדו שוב נציגי ארץ ישראל "היפה" כבוזי ושלי יחימוביץ, שהיתה בעבר בת טיפוחיו של פרץ.

ואז קרה מה שהיה בעצם צפוי כש"קדימה" הישנונית רק נתנה לכך חותמת. רבים- רבים מאלה שערקו ל"קדימה" כשעמיר פרץ זכה, חזרו שוב לזירה בתקווה שהפעם יצליחו היכן שנכשלו ב 2006. אחד מאלה היה חבר המועצה וסיעת "יחד" יצחקי חן (תא"ל במיל) שלא הסתפק בהצטרפות פסיבית, אלא אף הציג עצמו (בין היתר בראיון ליואל תמנליס ב"חדשות מודיעין") כאחד מראשי המטה של שלי יחימוביץ.

הכל טוב ויפה וחן אף הופיע ברשימת המתפקדים הראשונה. אלא שכאשר הוצגה הרשימה הסופית, שמו נפקד. משיחות שעשינו עם בכירים בסניף ה"עבודה" המקומי התבררה הסיבה... חן נמצא רשום כחבר "קדימה". מפתיע עוד יותר היה לקרוא בשבוע שעבר את מה שחן אמר בראיון נוסף, הפעם לעיתונאית חנה שטרן- או בעצם מה הוא לא אמר. שום מילה על התפקדות כפולה או בעיה משפטית. "קדימה" הפכה למעין ענן חולף נטול מים ועוד רגע והייתם שומעים: קדימה? יש דבר כזה?

חן יצחקי לא התייחס ואולי פשוט לא התבקש לעשות זאת לעניין חברותו ב"קדימה", אבל ל"חבריו" בסניף החדש של ה"עבודה" יש ויש מה לומר. בכיר בסניף המקומי של ה"עבודה": "כולם יודעים את זה. אולי בראיון הוא הציג עצמו כאחד מראשי המטה, אך ממה שאני יודע, הוא הציג עצמו כראש המטה בכבודו ובעצמו. איני חושב שזה יאה שראש מטה של מתמודדת ב"עבודה" ישכח שהוא חבר במפלגה אחרת. ה"עבודה" זה לא שוק שכל מי שרוצה נכנס אליו כשהוא משאיר תעודת ביטוח מאחוריו כחבר מפלגה אחרת. אני כלל לא בטוח שאם עמיר פרץ היה זוכה, חן לא היה מעלים את הפרק הזה מהביוגרפיה שלו".

הבכיר שדברים אלו מיוחסים אליו אינו היחיד בסניף המקומי החושב שמדובר באנשי "קדימה" שעברו "זמנית" מבלי להתנתק מ"קדימה" וזאת למקרה ובוז’י או שלי לא יבחרו: "כולם מטאטאים את מה שהכל יודעים. הסניף פה כמו בכל הארץ מחולק בין "הם ואנחנו" והמבין מבין". ואת זאת אומר דווקא מקור בתנועה שלאו דווקא משויך למחנה זה או אחר והוא מוסיף: "איני מבין איך הוא הכתיר עצמו כאחד מראשי המטה כאשר הוא אינו מכיר כלל את הפעילים..."

ומה ב"קדימה"? בכיר בתנועה ואיש ציבור מוכר בעיר: "מה, אינך יודע שהכל משחק כפול? ברור שהוא היה חבר אצלנו בתנועה".

בתגובה לדברים אישר חן יצחקי שאכן הוא לא הצביע ושהסיבה היא כפילותו בשתי הרשימות: "לא יודע מה קרה. בדרך כלל כשמפסיקים לשלם דמי התפקדות החברות נפסקת אוטומטית. הנני חבר המפלגה מאז הגיע בוז’י לעיר ולא משבוע שעבר. אני איש עבודה, נקודה. גם לו היה נבחר מישהו אחר הייתי נשאר עם המפלגה". לשאלה, מדוע הוא לא ניצל את מעמדו כאחד מראשי המטה כדי לברר ולוודא את הפסקת חברותו ב"קדימה" ומה יהיה כעת, חן משיב: "מדובר בסוגיה משפטית שתיפתר בעתיד הקרוב".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות