חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מקבץ מידע לסוכות. מה קורה?

 

סוכות בפתח ההורים במתח. שלל פעילויות בעיקר עם הילדים צפויות להתקיים בעיר ובסביבתה הקרובה במהלך חול המועד. הצגות ילדים- בהיכל התרבות העירוני. החווה האקולוגית במשנה מרץ. הפנינג פתוח בפארק ענבה. ואפילו הזיתים- הוחתמו וגוייסו...אבל יטלו חלק בהפנינג ראשון מסוגו בעיר (אחרי חבריהם- התמרים). וגם עין יעל שבהרי ירושליים- ממש פה ליד, מזמינה לפעילות מקראית והסטורית מגוונת. הכינו את הארנקים (איפה טרכטנברג?!...)

 

חוגגים סוכות בפארק ענבה
עיריית מודיעין, מכבים-רעות תקיים לראשונה השנה הפנינג סוכות לכל המשפחה בחול המועד סוכות. האירוע יתקיים ביום שני, 17/10. הוא יהיה למעשה יום פתוח בפארק ויכלול אטרקציות לילדים, דוכני מכירה, יריד אומנים, מופע של תזמורת רשות המים ומופעי קפוארה. הפעילות תתקיים לאורך כל שעות היום, מהשעה 10 בבוקר ועד לשעה שמונה בערב. במסגרת האירוע יופחתו המחירים בכל המתקנים הפועלים בפארק דרך קבע, ובנוסף יפעלו במיוחד לאותו היום אטרקציות נוספות. המחירים המיוחדים מיועדים לתושבי העיר בלבד ולכן יש להגיע עם תעודות זהות.

מחיר שכירות הסירות יהיה 40 שקלים לתושב העיר במקום 45 שקלים. מתחם משודרג של טרמפולינות ומתנפחים יעמוד לרשות הילדים המגיעים לאירוע במחיר של 20 שקלים לתושבי העיר במקום 25 שקלים. מחיר דומה יהיה גם עבור מתקן בנג’י מיוחד לילדים שיובא לפארק לכבוד האירוע.

תושבי העיר יקבלו הנחה גם בכדורים הצפים על המים שיעלו 25 שקלים לעומת 30 שקלים.

מהעירייה נמסר כי המחירים הם רק לאותו היום שיהווה את ההפנינג המרכזי של העיר בחג הסוכות. שאר הפעילות בפארק, כמו גם ההופעות ודוכני המכירה פתוחים באופן חופשי לכלל ציבור תושבי העיר.

הפנינג סוכות בחווה האקולוגית
גם בחווה האקולוגית "חווה ואדם" סוכות יהיה במרכז העניינים: פסטיבל סוכות המיועד לכל המשפחה יתקיים ביום שישי 14.10. בין השעות 9:00 בבוקר ל16:00 אחר הצהריים.

הפסטיבל יכלול יום שכולו סדנאות, פעילויות וחוויות לילדים ולמבוגרים בתחומים שונים מנושאי איכות הסביבה. בכל תחנה יהיו נציגי החווה שידריכו את המבקרים. בין שלל התחנות והסדנאות ניתן יהיה לבקר בתחנה להפקת אנרגיה סולרית בעזרת זכוכיות מגדלת. הרצאה גם למבוגרים בנושא המערכת הסולארית שבחווה והדגמתה. וכן סדנא לבישול בתנור שמש ובצידה הרצאה על תזונה בריאה.

למבוגרים, הרצאה על מערכת מים אפורים. שתכלול הסבר המלווה בהדגמה כיצד ניתן להרכיב מערכת מים אפורים פשוטה בבית. במקביל תהיה פעילות לילדים שיכינו מדי גשם לקראת החורף.

עוד, תתקיים הרצאה המשלבת סיור בחווה על בנייה אקלימית. מצגת על בניית בתים בעולם וגם בסוכות. באותה תחנה יוכלו הילדים להתנסות בבניית ספסל ישיבה מאדמה.

סדנא נוספת שתפעל במהלך הפסטיבל היא סדנת יצירה מחומרים משומשים. בסדנא זו יוכלו הילדים להכין בתי קינון לציפורים תוך לימוד על יכולות הסוואה של הציפורים.

ניתן יהיה להגיע גם לסדנת אריגה וטוויה, שם ילמדו מדריכי החווה את המבקרים על אומנות האריגה תוך שימוש בחומרים שנמצאים בבית.

בגינה האורגנית של החווה תתקיים פעילות למבוגרים וילדים בוגרים שתכלול הכנת כדורי זרעים, הכנת ערוגה, הכנת ייחורים בחממה, וכן סדנא להכנת קומפוסט וקומפוסט תולעים.

הכניסה לחווה בתשלום, 15 שקלים לאדם או עד ל- 80 שקלים למשפחה. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר החווה: www.havaveadam.org. במקרה של גשם הפעילות לא תתקיים!.

פסטיבל הזית. קטיף וכבישת זיתים
תנועת מודיעין של כולנו בראשות שרון מעוז מגייסת את הזיתים לקמפיין ומפיקה את פסטיבל מסיק הזיתים הקהילתי הראשון של מודיעין.

מדובר בפסטיבל ראשון מסוגו בעיר שמטרתו, עפ"י הודעתו הרשמית של מעוז:" לטפח את חיי הקהילה במודיעין-רעות-מכבים, לחבר את התושבים לפנינות הטבע הנפוצות בעירנו ולהטמיע את המורשת הענפה הנקשרת לאזורנו".

הפסטיבל יתקיים בגבעת הברושים ביום שישי האחרון של סוכות (יום אחרי שמחת תורה), בתאריך 21.10.11, החל מהשעה 09:30 ועד 14:00.

הפסטיבל יכלול מסיק זיתים במטעים שעל הגבעה, סדנה לכבישת זיתים, הדרכות בנושא טבע ומורשת, דוכני הפעלה ויצירה לילדים, מוזיקה ועמדות להכנת פיתות דרוזיות, קפה שחור ותה. הכניסה חינם!

למעוניינים להשתתף במסיק, מומלץ להביא נעליים סגורות, מכנסיים ארוכים, מקל, יריעה ודלי לאיסוף הזיתים. למעוניינים להשתתף בסדנת כבישת הזיתים רצוי להביא צנצנות או כל כלי קיבול אחר. לפרטים נוספים אנא באתר modiin4all.co.il או דרך פלאפון שמספרו 0546474026.

דרכי הגעה: לבאים מכיוון כביש 443/ שד’ עמק החולה: נסיעה לכיוון כיכר הכניסה לרעות, סיבוב פרסה ומיד פנייה ימינה לכיוון שביל הכורכר המוביל לגבעה.

לבאים מכיוון כביש שד’ מנחם בגין/ שכונת מוריה: נסיעה לכיוון כיכר רעות, פנייה ימינה בכיכר לכיוון שביל הכורכר המוביל לגבעה.

במקום יהיו הכוונה ושילוט.

 "תשרי מהאגדות" - תיאטרון מופע חוגגים את סוכות עם הצגות ילדים
במסגרת הפסטיבל: מקהלה עליזה מופע המבוסס על שירי הילדים של לאה נאור ("אדון חרדון", "פרפר נחמד", "איזה חג לי") עם שרון צור בתפקיד חנן ענן. עיבוד חדש ומודרני לאגם הברבורים בשיתוף רקדני להקת המחול "דה דה" והזמר והשחקן סער בדישי בתפקיד הראשי. הצגה חדשה המבוססת על סיפוריו של שלום עליכם. ההצגה המקורית פרח של אגדה זוכת פסטיבל חיפה להצגות ילדים והפקות רבות נוספות ("דמעות של אריה", "האריה שאהב תות", "המצחיקה עם העגילים", "איילת מטיילת").

16.10.11 המקהלה עליזה בשעה 11:30 - שרון צור 16.10.11 דמעות של אריה בשעה 17:30 17.10.11 אגם הברבורים בשעה 11:30 - סער בדישי 17.10.11 הבאנו שלום עליכם בשעה 16:00 18.10.11 פרח של אגדה בשעה 11:30 18.10.11 מעשיה משונה על עונות השנה בשעה 17:30

בנוסף להצגות יתקיימו סדנאות שונות ובהן תיאטרון, מחול ואוריגמי.

פסטיבל תשרי מהאגדות מיועד לילדים בכל הגילאים ומעודד את הקהל הצעיר לצפות בתיאטרון ילדים קלאסי ובהפקות עטורות פרסים ושבחים מקצועיים.

כרטיסים ניתן להשיג בהיכל התרבות מודיעין- 08-9737333 ובתאטרון מופע -09-7442292

מחיר כרטיס להצגה 50 ₪ למנויים ו 70 ₪ למי שאינו מנוי.

פסטיבל האסיף במוזיאון פעיל עין יעל בירושלים
הפסטיבל המחזיר את המבקרים 2,000 שנה לאחור: מפגש עם בעלי מלאכה ברחוב הרומי הססגוני. תחרות חץ וקשת. סיור בגורן ושחזור מלאכות קדומות. הכנת בשמים מצמחים. סדנת מיחזור. חליבת עזים. טווייה, אריגה וצביעת צמר. ועוד שלל סדנאות ויצירה באתר המרהיב.
בכל יום תעלה ההצגה של תיאטרון הקומקום "האדם הרוכב", שהוצגה ב-15 מדינות בעולם.העוסקת ביחסי האדם עם הטבע ומלווה במוזיקה אירית חיה.
בערבים יתקיים באתר יריד יין וגבינות. סדנאות והרצאות. טעימת יינות ועוד.

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות בתאריכים 16, 17 ו-18 באוקטובר 2011

ברחוב הרומי ייפגשו המבקרים עם בעלי מלאה קדומים באווירת ימי קדם: עם האורגת, הנפח, הסנדלר, הקדר שעובד על האובניים, הבשם הרוקח שמנים ובשמים. יהיו גם מופעי רחוב, שחקנים, נגנים ושוק מלא כל טוב עם יבולי חג האסיף. המבקרים יוזמנו להשתתף בתחרות חץ וקשת. שלל סדנאות יצירה לכל המשפחה: הכנת חלילים מחומרים טבעיים, התנסות בקליעת סלים מנצרים ויצירה בלולבים, סדנת קדרות, סדנת פסיפס ופרסקו, סדנת אריגה, סדנת נייר להכרת הצמחים השונים שמהם הפיקו ניירות, סדנת מחזור ובה הכנת קישוטים מקוריים לסוכה וסיור בגורן ובווילה הרומית. את זמנם של המבקרים ינעימו בין הטרסות נגנים בכלי נגינה מסורתיים.

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות