חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נפטר חנוך ברנרד, מפקד ומייסד יחידת הג’יפים במודיעין

 

היום יטמן בבית העלמין במודיעין חנוך ברנרד- מקימה ומפקדה של יחידת הג’יפים של מודיעין. פעילותו ההתנדבותית למען שלום הקהילה בעיר וסביבתה היא דוגמה ומופת לנתינה לקהילה מתוך התנדבות. ברנרד, בן 49 במותו, הותיר אחריו גוף בטחוני מקומי שימשיך לשמור על השקט והבטחון של קרוב ל-100 אלף איש במודיעין וסביבתה

 

השבוע הלך לעולמו חנוך ברנרד, מייסד ומקים יחידת הג’יפים של משטרת מודיעין. חנוך התנדב במשטרה למעלה מ- 20 שנה מהן 10 שנים כמפקד יחידת הג’יפים של מודיעין, מכבים-רעות. חנוך כבן 49, השאיר אחריו את סילבי אשתו, בתו מאיה ובנו אמיר.

מסע הלוויה ייצא מביתו של חנוך ברח’ יצחק רבין 14 היום (ג’) 20.09.2011 בשעה 16:40 כאשר הוא מלווה במשמר כבוד של יחידת הג’יפים אל בית העלמין במודיעין שם ייטמן. חנוך, משוגע בנושא ג’יפים וטיולי השטח זיהה בשנת 2001 את הצורך בעיר החדשה מודיעין, בהקמת יחידת ג’יפים שתאבטח את יער בן שמן והשטחים הפתוחים סביבה. בזמנו, אתרים אלו רחשו מסיבות סמים רבות, מפגשי פרוצות, גניבות חקלאיות ועוד. בזכותו מקומות אלו שקטים ונקיים היום.

בחזונו, ראה חנוך יחידה אשר תוכל להגיע ולטפל באירועים שונים במקומות בהם מתקשה המשטרה לטפל באמצעות כלי הרכב הרגילים שלה. כחבר בכיתת הכוננות של תחנת משטרת מודיעין וכמי שבעברו כבר 10 שנות התנדבות במשטרה (בין היתר ביחידת הבילוש המשטרתית ברמלה, עיר הולדתו), החליט יחד עם חברים נוספים להקים את היג"מ -יחידת ג’יפים מודיעין. בברכתו של מפקד משטרת העיר דאז, הוביל חנוך את הקמת היחידה, גיבוש תוכנית ההכשרה של המתנדבים בה וקביעת הדרכים בהם תפעל היחידה במצבים שונים ע"פ אופי פעילותה. בזכותו של חנוך גויסו לשירות יחידת הג’יפים מתנדבים שעברו הכשרה מתקדמת.

כ"גורו" של ממש בקהיליית הג’יפים בארץ ,ידע לזהות את יתרונות כלי הרכב של חברי היחידה ולנצל את עבירותם לפעילות בשטחים הפתוחים המקיפים את העיר. בפיקודו, יצאה היחידה לעשרות רבות של מבצעי איתור נעדרים בעיר, ביער בן שמן ואף במקומות אחרים בארץ, מהרי הגליל ועד הרי הנגב ומדבר יהודה.

חברי היחידה בפיקודו של חנוך, השתתפו במאות מבצעים לאיתור שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) ובפיקודו אותרו, נתפסו והובאו לחקירה אלפי שב"חים. בין היתר ובזכותו התמקצעה היחידה באיתור נעדרים. היחידה איתרה וחילצה נעדרים רבים: מטיילים, ילדים אובדים, וכן אנשים שתכננו לשים קץ לחייהם.

היחידה נתנה מענה לאירועי בטחון שוטף, פח"ע, ואירועים פלילים באזור מודיעין ובכלל. תוך הקרבה עצמית, יצא חנוך יום יום ולעיתים לשעות רבות על מנת לפקד על מתנדביו במטלות השונות אליהן נדרשו. חלק ניכר ממבצעי היחידה לא פורסמו בציבור. גם במותו המשיך חנוך בהצלת חיים כאשר משפחתו החליטה לתרום את אבריו.

חברו ליחידת הג’יפים, וסגן מפקד היחידה שלום רוזנבלט סיפר: "חנוך תמיד אהב את הארץ ואת מרחביה, הוביל אין ספור טיולים בשטחי הארץ. כך, בזכותו ודרכו הכירו חברי היחידה וג’יפאים רבים ממודיעין והארץ כולה את מרחביה ולמדו לאהוב אותה בדרכו - דרך טיולי הג’יפים.

חנוך תמיד הקפיד כי חבריו ילמדו לשמור על השטח וליהנות מנופיה הנקיים של הארץ. רבים מחבריו למדו בזכותו מה המשמעות בלהיות ג’יפאי אמיתי. חנוך, איש רחב לב, תמיד היה נכון לסייע לכל איש, לעזור בכל מצוקה, להגיע לכל מקום כדי לחלץ חברים, תוך הקרבה עצמית וללא גבולות. אין ספור ג’יפאים תקועים בארץ תמיד ידעו את הטלפון שלו והוא היה נכון תמיד לצאת לכל מקום כדי לסייע ולחלץ.

חנוך, אבא מדהים לשני ילדיו, בעל מקסים, יחסר לכולנו. מודיעין לא תהא אותה מודיעין בלעדיו, והוא יחסר לכולנו. יחידת הגיפים תקרא מעתה, יחידת הגיפים של מודיעין, ע"ש חנוך ברנרד". ראש העיר חיים ביבס ספד לחנוך ברנרד: "כאשר מדברים על אנשים שהם מלח הארץ, וכאשר מדברים על האוכלוסייה האיכותית של תושבי העיר והתרומה שלהם לקהילה, חנוך ברנרד מייצג זאת באופן בולט. זכיתי להכיר את חנוך וגיליתי אדם מקסים, אכפתי ומוכשר שנותן הכל מעצמו. יחידת הג’יפים של העיר היא אחת הטובות והבולטות בארץ, תרומתה לעיר ולביטחון התושבים שלה היא גדולה ומשמעותית וחנוך השאיר אחריו דבר נפלא שישרת את תושבי העיר עוד שנים רבות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות