חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

העצבני- על תבונה ורגישות (שאינם)

 

הפעם הצליחו שניים להעלות את הג’ננה לעצבני: עיריית מודיעין שפרוייקט בניה המבוצע באישורה ממרר זו השניה ברציפות את חייהם של ילדי הגנים שעל ראשם מניחים לבנים, מטייחים ומרעישים... וגם- מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי, שלדעתו של העצבני, מוטב היה אילו לא היה אומר את שאמר על החד-הוריות.. 

 

מהי חלמאות? 
חבר’ה שם בעירייה.. תראו איך מעשה חלם אחד יכול לגרום לתגובת שרשרת של חלמאויות ברמה קפקאית ממש.

הזהירו אתכם: לא לבנות מוסד ציבורי מעל גן הילדים ברחוב דן בבוכמן (ולא אזכיר מהו המוסד כדי שלא יסדרו לי פולסא דנורא). אבל עשיתם את השטות הזו והצהרתם שמדובר באי נעימות קטנה ובחופשים יסגרו ענין.

אבל הנה עבר הקיץ, איתו גם השנה ושוב אנו לפני שנת לימודים חדשה. ומה קורה?... כלום!. המבנה הציבורי עדיין נבנה בעצלתיים. עכשיו אני שומע שבנייתו גוזלת גם חלק מהפארק והכי מעצבן זה שיש לא מעט ילדים באשכול הגנים הנ"ל שהחוויה היחידה שתהיה להם משנותיהם בגן, תכלול: אבק, רעש, שטח מוגבל למשחקים ועוד פה ושם מטרדים שלא מוסיפים הרבה שלוות נפש להתפתחות התקינה לזאטוטים.

אז הנה שנה שלישית בפתח אבל במקום לספר שהכול סגור, בעירייה עדיין מתעסקים בהודעות על גידור מכשולים ושאר פתרונות זמניים המנסים לחפות על ההחלטה השלומיאלית הבסיסית שהיא בנית המוסד הציבורי (וכשאומרים הציבור הכוונה לחמישית מהציבור בלבד).

את החלב המקולקל הזה כבר אי אפשר להחזיר לקנקן. אבל בחייכם שם למעלה, אולי תלמדו משהו מהשטות שעשיתם?! ואם לפחות זה יקרה, אז גם זו לטובה.

לפעמים מוטב לשתוק!
איל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ותושב נכבד של עיר העתיד, הזמין לחצרו קבוצת תושבים שהפגינו כחלק מהמחאה החברתית מול ביתו. אבל כמו הרשל’ה שמה שלא עשה יצא לו עקום, הוציא מפיו צרורות מרגליות שהקפיצו לי את הפיוז.

לא אכנס לכל סעיפי הרב שיח בינו לבין התושבים, אבל דבר אחד בלט לי אישית במיוחד...התייחסותו לסוגיית החד הוריות: "גם אם ההורים חיים בנפרד יש שני הורים ולכן המושג אינו תקף". מה אתה אומר אדון גבאי?...

אתה מביא את הסיפור האישי שלך כדוגמא. אבל אינך מפרט איך בדיוק הסתדרת, ולא סתם- סתמת ולא פירשת.

בתפקידך הרם והנישא כמנהל לשכת ביבי בוודאי אינך זקוק להשלמת הכנסה. אבל לא כולם כמוך! אני אומר לך שהמושג, "בית קטן בערבה" שברמלה, הוא הכינוי לבית הכלא שבו מאוכסנים כל החלאות שאינם משלמים מזונות. הוא מלא עד אפס מקום 365 ימים בשנה.

אני יכול להזכיר לך אדון גבאי שמעולם לא שמעתי ממך איזו הצעה או יוזמה לאפשר לחד הוריות לקבל מזונות מביטוח לאומי או השלמת הכנסה, גם אם חלילה משכורתם עלתה מעל לשכר המינימום או טיפה למעלה מזה.

 הידעת שלחד הורית המקבלת קצבה אסור לצאת אפילו לטאבה יותר מפעם אחת בשנה? כי אז יפסיקו לה את הקיצבה המסכנה? אתה לא צריך להמציא הררי ניירת כל 3 חודשים לביטוח לאומי כדי להוכיח שלא נסעת לחו"ל, שלא קנית רכב יד שלישית ושלא קיבלת חלילה איזו מתנה מדוד אמריקאי.

חבל שכך נראה בסופו של דבר דו שיח שהתחיל טוב אבל נגמר באקורדים צורמים...מאוד.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות