חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

למה אין עדיין במודיעין ספר הקצאות?

 

יו"ר עמותת "מודיעין חפשית" אבי אלבז, מוחה מזה זמן על אי שוויון והתנהלות לא ראויה בכל הקשור להקצאות קרקע ודרך השימוש בה לעמותות דתיות במודיעין. במהלך התכתבות בינו לבין מנכ"ל העירייה, מסתבר שעיריית מודיעין אינה מנהלת כלל ספרי הקצאות, כפי שהיא מחויבת לעשות עפ"י נהלי מנכ"ל משרד השיכון. (ולמען הדיוק- מדובר באי ביצוע ארוך טווח ומתמשך). ובינתיים- אלבז מתעקש לקבל את הנתונים

 

יו"ר עמותת "מודיעין חופשית", אבי אלבז, מטפל מפעם לפעם נקודות רגישות ובעייתיות בהתנהלות העירונית. לפחות בכל הקשור למערכת היחסים שבין הרשות המקומית לציבור הדתי בעיר. אלבז מוביל לאחרונה מאבק ממוקד ב"העדפות" ופעילות עירונית מול צרכי הציבור הדתי, שם את הדגש על הקצאות קרקע לעמותות דתיות, ובניית בתי כנסת באופן שפוגע לכאורה בגני ילדים או בהקצאות קרקע עתידיות לצרכים ציבוריים- שאינם דתיים.

בחודש אוגוסט ביקש אלבז ממנכ"ל העירייה, לעיין ב"ספר ההקצאות". מדובר במסמך המכיל את כל רישום הקצאות הקרקע ודרך קבלת ההחלטות על הקצאתן. המסמך, אגב, מחויב עפ"י נהלי מנכ"ל משרד הפנים.

אלא שתשובתו של המנכ"ל כרמון, מעידה על דרך ההתנהלות העירונית בנושא זה, ככל הנראה כמעט מיומה הראשון של הרשות, ועד היום:" להלן התייחסותי לבקשותיך. עיון בספר ההקצאות - בימים אלה מתבצעת עבודה מפורטת ומעמיקה בנושא סקר נכסים בעירייה ובכלל זה הכנת ספר ההקצאות. העבודה טרם הושלמה ולפיכך לא ניתן בשלב זה לעיין בספר ההקצאות. יחד עם זאת, נשמח לספק לך מידע לגבי הקצאות ספציפיות".

ובמילים אחרות, עיריית מודיעין לדורותיה איננה מקיימת את הנהלים המחייבים אותה להחזיק ולנהל "ספר הקצאות".

גם בקשה פשוטה לכאורה, לקבל את הדוחו"ת הרלוונטיים בעניין זה, קיבלה ממנכ"ל העירייה תגובה תמוהה: "קבלת דוחות - עיריית מודיעין מכבים רעות פועלת עפ"י הנהלים. המסמכים אשר הינך מבקש הינם מסמכים פנימיים הקיימים בתיקי ההקצאה, אשר עפ"י הנוהל אינם פתוחים לעיון הציבור. יחד עם זאת, נשמח לספק לך מידע אודות הקצאה ספציפית, או לחילופין הינך מוזמן לפעול בהתאם לחוק חופש המידע ולפנות בכתב ליוסי לנמן הממונה על החוק בעירייה".

אבי אלבז אינו מניח ולאור התגובה של המנכ"ל, דורש בתוקף את המגיע לציבור- עפ"י הוראות מנכ"ל משרד השיכון!:

אלבז:" עיריית מודיעין-מכבים-רעות (עיריית מודיעין עד לאיחוד העיר ב- 2003) הקצתה מאז הקמת העיר מעל ל- 50 מגרשים לעמותות שונות בעיר. בסעיף א’ במכתבך שבנדון, הינך מציין שספר ההקצאות נמצא בימים אלה בהכנה !

נוהל הקצאת קרקעות ומבנים שפורסם בחוזר מנכ"ל משרד הפנים בספטמבר 2001, קובע שרשות מקומית תקיים רישום מרוכז של כל הקצאות הקרקע שאושרו בתחומה בספר הקצאות, וכי ספר ההקצאות יהיה פתוח לעיון הציבור. לכן תמוה בעינינו כיצד עד עתה לא קיים ספר הקצאות כפי שמחייב הנוהל, דהיינו, האם העירייה פעלה עד עתה בניגוד למינהל התקין ? מהו הלו"ז להכנת ספר ההקצאות ומתי נוכל לעיין בספר ההקצאות שהעירייה מכינה ?

ביקשנו לראות את דוחות הביקור והפיקוח השנתיים (סעיף 9 לנוהל) שמתייחסים לכל המגרשים שנמסרו לעמותות. בסעיף ד’ במכתבך ציינת ש"המסמכים הינם מסמכים פנימיים הקיימים בתיקי ההקצאה, אשר עפ"י הנוהל אינם פתוחים לעיון הציבור". מכיוון שלא מצאנו עפ"י איזה נוהל הדוחות אינם פתוחים לעיון הציבור, נודה לך על העברת הנוהל אלינו.

לאור האמור לעיל, ומכיוון שלא קיים ספר הקצאות, אנו מבקשים לעיין בימים הקרובים ובתאום מראש בכל מסמכי ההקצאות של המגרשים שהוקצו במקומות הבאים:

עמותת חב"ד - שד’ עמק איילון. בית כנסת "שבת אחים" - רח’ נחל התנינים. בית כנסת + כולל - מכון תורני "איילת השחר" - שכונת אבני חן. בית כנסת "רמב"ם" - רח’ עמק דותן.

כמו"כ, אנו מבקשים לקבל העתקים של דוחות הביקור והפיקוח השנתיים על מילוי התנאים להקצאת קרקע (סעיף 9 לנוהל), או לחילופין לקבל את הנוהל שקובע אלו מסמכים פנימיים אינם פתוחים לעיון הציבור."

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "תהליך הקצאות קרקע בעיר מודיעין, מכבים-רעות נעשה על פי חוקי משרד הפנים ובשקיפות על פי הנהלים הקבועים בחוק. מועצת העיר, שכל ישיבותיה והחלטותיה פתוחות בפני הציבור, היא הסמכות העליונה המחליטה על הקצאות קרקע בעיר. כפי שציין מנכ"ל העירייה במכתבו, בימים אלה מבצעת העירייה סקר נכסים והכנת ספר הקצאות. עוד צוין כי כל המידע המבוקש מופיע באתר העירייה ומידע נוסף ניתן לקבל באופן ספציפי. במודיעין, מכבים-רעות יש מרקם יחסים מצוין בין חילונים לדתיים וכל הניסיונות של גורמים פוליטיים לפגוע בכך לא יצליחו".

אז זהו בשלב זה. ולנו לא נותר אלא להרים גבה בתמיהה, ובעיקר להמתין לתוצאות ה"סיבוב" הבא. כך או כך, סביר שמנכ"ל העירייה יודע מה הוא שח. אין ספק שהוא התייעץ בלשכתו המשפטית בטרם ענה לאבי אלבז.

עם זאת, למרות ההנחה לעיל שהכל כשר וחוקי, עולה שאלה מרכזית אחת: מה יש פה למנכ"ל העירייה להסתיר? אם הכל בסדר- שיפרוס את החומרים לעיני המבקש, ובזאת היה מסיים את הפרשה. מאידך... אולי יש דברים שבעירייה יודעים שאינם כשרים- ולו אפילו מנהלית, (ועניין אי קיומו של ספר ההקצאות רק מחזק את החשש) ומעדיפים שלא לשתף פעולה בשל כך?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות