חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

קובי עצבני. למה לא לאמץ את שיטת תמחור הבתים גם בתימחור החוגים?

 

טור אישי-העצבני עושה לרגע חושבים ומגיע למסקנה המעניינת שאולי כדאי שהעירייה, כמי שמפעילה את זרוע המתנ"ס, תשנה את שיטת תימחור החוגים לתושבי וילדי העיר. לדעתו של העצבני שיטת "מחיר למשתכן" שכה יעילה ומוזילה את הדיור, עשוייה לעבוד נפלא גם כשבאים לתמחר חוגים לילדים... האם העירייה תרים את הכפפה?!

 

מישהו שמע על המחאה החברתית? כולם- מסתבר. אפילו בעירייה שמעו ומיד חיברו חשמל, הביאו מים וחדרי שירותים. יופי של אכפתיות.

עכשיו בואו רגע נרד למיקרו במחאה החברתית ונדוג ממנה סתם כך לשם שעשוע את נושא- התקורה.

לא, לא את התקורה שמשרד השיכון קוטף על כל דירה שנמכרת בשוק בשל שיטת המכרזים שנותנת את המחיר הגבוה ביותר שניתן לקבל מהקרקע מהקבלנים. את זה המחאה החברתית כן הולכת לנצח חלקית- לפחות, כשיותר ויותר קבלנים יצטרכו במכרז "הפוך" לתת את ההצעה הזולה ביותר פר דירה לרוכש.

אבל כשמעמיקים ומתקרבים לעירייה שלנו, אני כן רוצה לשלוף בחכה את התקורות. את אלו שהמתנ"ס המקומי ובעקיפין- העיריה, קוטפים מהתושבים. כמו למשל בצהרונים, ובעצם כמעט בכל תחום בעיר המופעל על ידי יזם.

כן, בזמנו בעירייה אמרו שבמכרזים החדשים לקפיטריות בתיכונים לא תקבע התקורה שהיא תקבל אלא המחיר לתלמיד. איני יודע מה קרה עם זה, (שווה בירור) אבל גם בלי הקפיטריות, המתנ"ס שהוא הזרוע המבצעת של העירייה, בוחר יזמים על פי העמלה שהם נותנים לו.

אז מה אני מציע? אני קורא ליושבי האוהלים לקרוא לראש העיר ולהנהלת המתנ"ס לאמץ את שיטת מכרזי "דיור למשתכן", כך שמה שיקבע במכרז זה המחיר הזול ביותר שיציע מפעיל החוג- לצרכן.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות