חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

פרוייקט ספרים מוזל- לשנות את השיטה?

 

פרויקט השאלת הספרים שהחל לפני מספר שנים בקול תרועה, הניב השנה מספר לא קטן של תלונות הורים. האם התקלות עליהן דווח הן טכניות- מינוריות? או שמא תחילתה של בעיה של ממש?

 

לפני מספר שנים יצא לדרך במודיעין פרויקט השאלת ספרים. הפרויקט זכה בתמיכה גדולה והיה נדמה שהנה בשעה טובה נמצא המזור לבעיה מספר אחת של ההורים והיא- ההוצאה השנתית על ספרי הלימוד. ואכן, היום בחברה "בומרקט" רשומים לא פחות מ 3.500 מנויים המשלמים כ 280 שקל בשנה תמורת הזכות להחליף את הספרים. החברה, כך סיפר מיגל הרף יו"ר ועד ההורים, אף סייעה אשתקד לכ- 200 הורים נזקקים וזאת על ידי הענקת סל ספרים בחינם.

הכול נראה טוב ויפה אך השנה צצו בעיות ההולכות ומעיבות על ההצלחה של הפרויקט. לאחרונה הגיעו טענות מהן עולה תמונה לא ממש מלבבת על היחס של אנשי החברה ופקידיה לתושבים כאן: הורים שהיו זכאים להחזר כספים נדחו שוב ושוב ובסוף אמרו להם שהכסף יגיע בדואר. טענה נוספת נסבה סביב דרישת "בומרקט" מהורי בוגרי כיתות ו’ שביקשו להצטרף לפרויקט, להעביר לידיה את ספרי כיתה ו’ שהילדים החזיקו בבית.

מתלוננים תמיד יהיו. אז הלכתי לראשון שהאמין בפרויקט והוא יו"ר ועד ההורים הכללי הרף מיגל, וביקשתי לדעת האם גם אליו הגיעו הטענות של ההורים. מתברר שתלונות ספציפיות דווקא אין לו, אבל הרף האיר בעיה שאני לא הייתי מודע לה: "נכון, התרחשו מספר בעיות שאני יודע עליהן.

תראה, יש בחברה 3.500 תושבים שהם לקוחות ונוצרה בעיה במשלוח החבילות לתושבים. אתה יודע...הדואר. מנסים לפתור חלק מהבעיה על ידי שינוי השיטה".

ש: 3.500 מנויים כפול 280 שקל , על כמות אדירה כזו של ספרים אני מכיר רבים שהיו פותחים כאן מחסני חלוקה. מדוע בכלל דואר?

"לו מצאו מקום אז אולי. הבנתי שהם מצאו פתרון באמצעות הדואר".

ש: ומה באשר לתקלות ולתלונות?

"תראה, 1000 תקלות על 3.500 משפחות זה שונה מאשר 58 תקלות. כמה תקלות היו הקיץ? איני יודע, אבדוק. בכל מקרה הפרויקט זול ונוח. באשר לעיכובים בהחזרי הכספים איני יודע על בעיה כזו. היה לי אחד כזה והוא קיבל כספו תוך 8 שעות". ש: אז נותרנו עם השאלה מדוע "מכריחים" בחברה מהורי ילדי כיתה ו’ להשיב ספרים שלכאורה אינם קשורים לפרויקט

"אני מניח" אומר מיגל, " שכאשר הוריה לילד העולה לכיתה ז’ נרשם לפרויקט ועל מנת שיוכל לקבל את הספרים לכיתה ז’ אזי מין הסתם יש פה מעין "תן לי של כיתה ו’ ואתן לך של כיתה ז’. בכל מקרה איני חושב שזהו תנאי אבל יש הגיון בשיטה".

עומר קריזה המנכ"ל ואחד הבעלים של "בומרקט" אומר בתגובה על הדברים: "בעניין הטענות על אי החזרת כספים, יש הרבה עומס בימים אלו אז אם יש בעיות נקודתיות של אי החזרת כספים שיפנו ונטפל בהם. באשר לבעיית העיכובים במשלוח הספרים בדואר, בשנתיים האחרונות חילקנו בבתי הספר אבל זה לא היה נוח כי חילקנו עד ה- 15 באוגוסט. לו היה לנו מקום מרכזי או לו העיריה הייתה מעמידה לרשותנו מקום מתאים הבעיה הייתה נפתרת. חוץ מזה, תמורת 19.90 שקל אנו מספקים את חבילות הספרים עד לבית. בעניין הספרים של כיתות ו’, ההנחיה של משרד החינוך שעל מנת ליצור מאגר ראשוני על המצטרפים מכיתה ז’ למסור את הספרים של כיתות ו’ .אנו מזכים לפי איך שהם שילמו. זה יותר מסובך אבל זו התקנה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות