חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

בי”ס מקצועי- עלק!

 

מה שהיה אמור להיות חינוך מקצועי קלאסי. כזה שיאפשר לרבים מבני הנוער במודיעין שלא לבזבז את זמנם בלימודים עיוניים, כאלו שייצרו בהם תחושת כשלון וחידלון. שיסמנו אותם בקרב חבריהם לביה"ס כלא מוצלחים... מתברר, לדעתו של העצבני, כעוד בית ספר אליטיסטי שאולי ייצר פיזיקאים מעולים, אבל לא יכניס לשעריו את אלו שתלו בו תקוות. האם לכך התכוון המשורר כשפנה לרשת אורט המקצועית?

 

מה זה השטויות האלה בחיי. הלו, גברת חיה שיטאי... אולי תבואי להסביר לנו’ כולל לחבר המועצה אילן בן סעדון איך חוללת את הקסם הזה. איך בתוך שנתיים הפך ביה"ס המקצועי שרבים פיללו לו, עבור אוכלוסיית התלמידים הלא עיוניים, לבי"ס טכנולוגי ברמה גבוהה שישים בצל עם הזמן גם את התיכונים האחרים בעיר.

סבבה על המצגת שהרבצת בישיבת מועצת העיר ושלא נכחתי בה, אבל מה לכל השדים והרוחות קורה כאן?

לפני מספר שנים כותב שורות אלה יצא בפרסומים רבים הקוראים להקים בעיר מוסד מקצועי שייתן מענה לאלה שאינם יכולים להתמודד עם 5 יחידות במתמטיקה ובטח לא עם הדרישות התובעניות של המגמות שישנן בתיכונים- ועתה גם ב"אורט" החדש.

אני בטוח שיש בעיר תלמידים רבים (ושלא יקשקשו לכם מהמחלקה לביקור סדיר שיש רק 35 כאלה) שרוצים וצריכים ללמוד במוסד חינוכי מקצועי, במקום להפוך לנגועים בסטיגמה של נוער מנותק.

רק תנו לי יום אחד ואת רשימות ציוני התלמידים ואמצא לכם עוד רבים רבים שישמחו לקבל כיתות יותר קטנות, לימודיים עיוניים יותר איטיים עם בגרות חלקית. אמצא לכם רבים שבמקום לחמם כיסאות בתיכון עיוני או הטכנולוגי ברמה גבוהה של "אורט", עדיף היה לפתוח עבורם כפי שכתבתי כל הזמן, וכפי שחבר המועצה אילן בן סעדון נאבק זה שנים, בי"ס מקצועי- בלי יומרות, שיתרכז במגמות כמו: טכנאות שיניים, חומרת מחשבים, מקצועות מתכת ועץ, רכב, לוגיסטיקה ועיצוב אופנה, בישול, קונדיטוריה ועיצוב שיער.

ושלא יספרו לכם שדי בקורס כדי להפוך למעצב שיער, שטויות! הרעיון הוא לקחת תלמיד שיש לו שאיפות וידיים למקצוע זה, לתת לו מסגרת חינוכית שבד בבד עם לימודי המקצוע גם ילמד לימודים עיוניים.

אז לא הבנתי מה ההתנשאות הזו- להפוך כל בי"ס למוסד על!? האם זו בושה לספק צרכים שונים של תלמידים? ולמה בי"ס מקצועי הפך לבי"ס טכנולוגי גבוה?

ותחשבו על זה היטב.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות