חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עוקץ ”פריים-מוטור”- הוגשה תביעה קבוצתית

 

28 תושבי מודיעין שנעקצו ברכישת רכב ב"מוטורס" מודיעין, יחד עם 21 אחרים, תושבי המרכז, הגישו תביעת פיצויים נגד בנק הפועלים ו"מוטורס".

 

לפני פחות מחודש פרסמנו את סיפור הסתבכותו של סניף "מוטורס" בישפרו. כזכור, נפתח לפני מס’ חודשים סניף של "מוטורס" בישפרו, כאשר הסניף המרכזי ישב בראשון לציון. הפרשה החלה לקבל פרסום בערוץ 2. במסגרת זו הסתבכו בעלי הסניף המרכזי ועשרות רוכשי מכוניות נתקעו ללא הרכב וללא עשרות ולעיתים מאות אלפי שקלים שהתאדו- פשוטו כמשמעו.

ובעוד שם בראשון לציון, המשרד נסגר על מנעול ובריח ומח’ הונאה במשטרה נכנסה לתמונה, כאן בישפרו העניינים המשיכו "כרגיל" מס’ ימים. אך אט אט החלותושבים מודאגים להגיע בטפוף לסניף המקומי ואחרי 3 ימים סוערים בהם כילו לקוחות מרומים את זעמם בריהוט ובציוד, נסגר גם סניף מודיעין. עו"ד זילברפלד מר"ג ריכז את פניותיהם.

האשם העיקרי - בנק הפועלים
השבוע נמסר לנו כי כל קבוצת נפגעי "פריים מוטור", 51 לקוחות במספר, למעלה ממחציתם ממודיעין, הגישו תביעה באמצעות עוה"ד כנגד בנק הפועלים ו"פריים מוטור". התביעה הנה לתשלום סך 1,270,083 ₪ כהשבה ופיצויים, וכן למתן פס"ד הצהרתיים בדבר בטלות הסכמי רכישת הרכב עם פריים מוטור, ולביטול כל ההלוואות שנלקחו על ידם, מסניפים שונים של בנק הפועלים, למימון רכישת הרכב. לטענת התובעים- הנפגעים, סניפי הבנק המפורטים בתביעה נהגו כלפיהם ברשלנות חמורה. ההלוואות אושרו בלא בדיקה עניינית אודות הלקוחות, הכספים הועברו ללא כל בדיקת המוטב (פריים מוטור), וללא כל מעקב שהכסף ממלא אחר ייעודו-רכישת הרכב.

יודגש, כי איש מהתובעים לא קיבל לידיו את ההלוואה: זו הועברה מהבנק ישירות לפריים מוטור, מיידית עם חתימת ההלוואה, לעיתים אף ללא ידיעת הלקוח ! בלא שהבנק הבטיח את כספם לשם מטרתו, ובלא שתהא בידי הבנק הבטוחה המוסכמת - שעבוד רכב. זאת לאחר שהוסכם בעיקרון שהרכב החדש ישמש כבטוחה להלוואה. הבנק לא שעבד כמוסכם אף לא כלי רכב אחד. אין לבנק בטוחה באף לא אחת מההלוואות !

התובעים טוענים כי הבנק התרשל בעצם התקשרותו עם פריים מוטור, בהעברת הכספים, בהעדר פיקוח, ובהמשך הענקת הלוואות בקלות בלתי נסבלת, גם כשכבר היה ידוע על אי אספקת הרכבים ע"י פריים מוטור. לטענתם, סניפי הבנק, הצטרפו ל"רשת המימון של פריים מוטור", בעצימת עיניים חמורה, תוך הפקרת חובותיהם ללקוח- התובעים, לשם השאת רווחיהם.

תגובת בנק הפועלים- טרם התקבלה

בחברה הכלכלית במודיעין לא שמעו כנראה על העוקץ במוטורס
סניף מוטורס כבר הפך היסטורי. אבל בחברה הכלכלית כנראה טרם שמעו על כך. בעלי החברה שכרגע נתבעת ע"י עשרות לקוחות פיזרו כסף רב על פרסום. חלק לא קטן הוצא על שילוט חוצות שנמצא באחריות החברה הכלכלית.

מתברר שהיום, חודש אחרי, שלטי "מוטורס" עדיין מתנוססים ברחובות העיר, בעיקר באזור ישפרו ואיש לא טרח להסירם. זאת ועוד, ככל הידוע לנו, נותרו בעלי החברה חייבים כסף רב למקומונים בעיר. אך כאן מדובר בגופים פרטיים מסחריים, שאינם חייבים דיווח לציבור. אך מה עם החכ"ל הציבורית? ניתן לשער שגם כאן החכ"ל נותרה אף היא, בדומה לשאר נושי החברה, תקועה עם יתרת חוב, שמן הסתם יכלל בחשבונות החכ"ל כ"חוב אבוד" (חובות "מסופקים" בלשון מנהלי החשבונות).

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות