חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חינוך: שפכו את המים עם התינוק...

 

מה עושים כששתי מורות במגמת הכלכלה ומינהל עסקים בתיכון מו"ר מסתכסכות.. פשוט מאוד, נפטרים מהסכסוך הפנימי ע"י הזזת אחת המורות וביטול המגמה, ולעזאזל עשרות התלמידים שנרשמו למגמה ועשרות רבות אחרים העולים לי"א. משפט שלמה במיטבו. המורה שנפגעה: לא אדבר כדי לא לפגוע בכבודו של בית הספר". משרד החינוך: "השינוי יתבצע בכיתות י-י"א" העיריה: "משרד החינוך החליט".

 

"לחתוך את התינוק", קבע המלך שלמה החכם במשפט בין שתי האמהות שנאבקו עליו. כן, באותו סיפור האם הביולוגית ויתרה, אבל מה קורה כשלא מדובר בתינוק אלא בתלמידים? ומה לעשות וכאן שלא כמו בתנ"ך, ההחלטה לא היתה תרגיל ולא ניסיון לבדוק למי אכפת יותר. בסיפור הזה מתברר שיש אולי כן אחת שהחליטה לא לעשות רעש.

שתי מורות במגמת כלכלה ומינהל עסקים בתיכון מו"ר, שתיהן ותיקות כ- 20 שנה וממש לא מסתדרות ביניהן וזאת בלשון המעטה. הסכסוך החריף עד כדי כך שלאחרונה התקבלה החלטה להפריד ביניהן. איך?- מבטלים את מינהל העסקים, וכך אחת המורות תלך הביתה. והכוונה לאותה אחת שלא ממש זוכה לתמיכה כאן. בצדק? שאלה טובה... אבל לא רלוונטית.

בביה"ס קיימת מזה שנים רבות מגמת כלכלה ומינהל עסקים. 2 חצאי מגמה עם "קירבה משפחתית". הכלכלה כך מתברר לא ממש דיברה לעשרות התלמידים שנרשמו למגמה, מה שכן משך אותם זה מינהל העסקים. עם השנים ביה"ס הצמיח בוגרים שבהחלט תרמו ועוד יתרמו לתחום הכל כך אטרקטיבי בעיניהם.

האם גם תלמידי י"א בנפגעים...
והנה השנה- מהפך! הנה מה שמספרת תושבת הישוב ד"ר מיכל ציון, המשמשת כראש המגמה להוראת המדעים בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן והיא עצמה אם לתלמיד שנרשם השנה למגמה: "בני רצה מאוד ללמוד במגמה, ובבית הספר התעקשו שעליו להיות ברמה של 4 יחידות במתמתיקה. הבן השקיע המון עד שהיה מוכן ולפתע אנו מקבלים הודעה שהמגמה בצורתה הנוכחית מבוטלת".

המגמה אגב, מחולקת לשני תחומים: כלכלה ומינהל עסקים והביטול נוגע רק באשר למינהל העסקים שהוא דווקא החלק האטרקטיבי בעיני התלמידים. לימודי הכלכלה ימשכו אך להם כך סיפרה ד"ר מיכל ציון יוצמדו לימודי סוציולוגיה: "סוציולוגיה זה תחום שונה ממינהל עסקים לחלוטין שילדי כמו רבים מחברים לא יתחברו אליו ומכאן ברור שעשרות תלמידים שנרשמו ישארו בעצם ללא המגמה שרצו".

המדובר בתלמידים החדשים לכיתה י’ אבל מתגובות העיריה ומשרד החינוך אנו למדים שהשינוי יחול גם על אלו שכבר למדו בכיתה י’ את המגמה המקורית, ורק תלמידי י"ב ישלימו כרגיל.

החלטה מסוג זה הינה כבדת משקל לאור הפופולאריות של מינהל העסקים והשאלה שהתבקשה היא מדוע בעצם? ומי שרצה לדעת מה חושבים על כך קורבנות העניין כל מה שעליו לעשות זה להיכנס לפייסבוק לקרוא ולהיות מתוסכל.

שוחחנו עם עוד הורים שאומנם כעסו אך העדיפו לשמור על שקט, שמא רעש גדול מידי יפגע בילדיהם. אבל ד"ר מיכל ציון לא היתה אחת מהן והיא כן התנדבה לפרט מעט: "קדם לענין סיפור נוסף שיתכן וזו היתה הטיפה היותר מידי. מתברר כך נודע לי, שאחת המורות, מורה א’ נקרא לה, זו שכנראה מעונינים בהפסקת הוראת המגמה, חיברה שאלון בחינה לבגרות. המורה ב’ שלחה מכתב חריף למשרד החינוך וביקשה לפסול את הבחינה, כשהיא מתרצת זאת בהאשמות כאלה ואחרות של מורה א’. משרד החינוך לא קיבל זאת". אז מדוע דוקא המורה א’ היא שלא זוכה כאן לתמיכה?...שאלה טובה.

מקור הסכסוך בין שתי המורות אינו חשוב ואינו רלוונטי. מה שכן חשוב זו העובדה שמישהי כאן במערכת, החליטה להקריב את התלמידים קורבן על מזבח השקט התעשייתי בבית הספר. כשפניתי למורה א’ שנפגעה מכל הענין, סירבה להגיב לשאלות והסתפקה ב: אני לא מוכנה להתייחס לשאלות מפאת כבודו של בית הספר". אי אמירה שאומרת הרבה בעצם.

אז המורה לא הסכימה להתראיין. פנינו לחבר המועצה הגר ברובע- יצחק חן: "אני עושה כל מאמץ שהמגמה תישאר אבל ההחלטה נתונה בידי חיה שיטאי".

תגובה קצרה מידי. לכן פנינו לעוד חבר מועצה תושב הרובע- דני רוזנפלד וזה כבר נידב מעט יותר: "כנציג תושבי הישוב מכבים רעות, וכמי שרואה בתיכון מכבים רעות את אחד מאבני היסוד של הישוב, צר לי על כי הנהלת בית הספר החליטה לסגור מגמה שבמהלך השנים שחלפו העמידה מאות בוגרים מבין שורותיה. צר לי גם על המורים שהוכשרו לשם כך בהשקעה רבה בהכשרתם והירידה לטמיון של השקעה זו. אעשה כל מאמץ על מנת לשכנע את כל הגורמים המתאימים לפתוח מחדש את המגמה למען ילדי הישוב".

ומה אומרים בעיריה ובמשרד החינוך:
מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות
נמסר בתגובה כי: "המגמה המדוברת היא מגמת מדעי החברה, כאשר משרד החינוך מאפשר לבחור, על פי שיקולים פדגוגיים של בית הספר, בין מספר אפשרויות של שילוב מקצועות. השנה הוחלט כי במקום שילוב של כלכלה ושיווק ילמדו התלמידים שילוב של כלכלה וסוציולוגיה. תלמידי כיתה י"ב ימשיכו ללמוד בהתאם לתוכנית הלימודים של כלכלה ושיווק."

ממחוז ירושלים במשרד החינוך נמסר, כי בשנת הלימודים תשע"ב ילמדו תלמידי י’ יא’ את הצירוף של כלכלה וסוציולוגיה ועפ"י התוכנית הרשמית של משרד בחינוך ובתיאום ואשור המפמ"ר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות