חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מחאה תחבורתית, או ספין פוליטי של שרון מעוז?

 

שרון מעוז, חבר וועדת התחבורה, יצא מישיבת עדכון על פעילויות עתידיות, ומיד פצח ב"קמפיין" מתוקשר בו הוא מכריז על "מעקב ביצוע" שלו ושל תנועתו על "המלצותיו וממצאיו" התחבורתיים. בעקבות מעשה זה הוא נקרא לסיים את חברותו בוועדה. מעוז:"הנושא הוא בליבת פעילותי הציבורית..אני לא אתפטר! ואני מתכוון לרוץ גם לבחירות הבאות...

 

שרון מעוז, יו"ר תנועת "מודיעין של כולנו", הצטרף כאזרח מן המניין לועדת התחבורה העירונית. מעוז שלא הצליח בבחירות האחרונות להיכנס למועצת העיר מכיון שלא עבר את אחוז החסימה, המשיך מאז בפעילותו החברתית, במסגרת התנועה אותה הקים לקראת הבחירות, בעיקר בתחום הטיפול בנושאי תחבורה ואיכות חיים וסביבה.

אלא שהשבוע החליט מעוז מסיבה שאינה ברורה לתקוף את פעילות עיריית מודיעין בתחום סימון וצביעת מעברי החצייה ברחובות ושילוטם.

בהודעה אותה הוציא לעיתונות כהמקומית הוא הכריז על "קמפיין ציבורי, לאיתור מפגעים מסוג זה ואפילו קבע לוחות זמנים ומועדים בהם יופצו "ממצאיו". וכך כותב מעוז:"...התנועה תעקוב אחר התקדמות הטיפול במחדלים מדי חודש, ותעלה כתבת וידאו עם המחדלים שסודרו".

בנוסף, צילם וערך מעוז כתבת וידיאו אותה העלה ליו-טיוב והפיץ לנמעניו. בכתבה הוא מציג מפגעים ומפיץ את "בשורתו" החברתית- ציבורית, ומסיים:" אני מאמין שבעזרת הדרך החדשה של קמפיין הוידאו האינטרנטי, נצליח לקדם נושאים רבים למען שמירת הנוחיות והבריאות של תושבי העיר בכבישי העיר ובאמצעי התחבורה העירוניים".

לכאורה, מה רע בכך?! למעשה, הצליח שרון מעוז לעורר את חמתם הן של מחזיק תיק התחבורה בעירייה- חנן ברנשטיין, והן של חברו לוועדת התחבורה שמעון גואטה. שניהם מציגים אותו כשרלטן שיושב בדיוני הוועדה, מתעדכן בפעילות העתידית, ורץ...ומודיע על הכשלים שזה עתה עדכנו בפתרונם, במטרה לקבל את הקרדיט על כך... לעצמו.

שניהם לא התעצלו ובדומה למעוז העבירו את מכתבי התגובה אליו, אף לעיתונות. וכך אומר חנן ברנשטיין: "לפני כחודש התקיימה ישיבת ועדת התחבורה בה השתתפת כחבר הוועדה. בישיבה זו הוצגה סקירה ודיווח פעילות מפורט למוקדי העשייה בתקופה הקרובה. בין היתר הוצגה תוכנית העירייה לצביעה וסימון כבישים ברחבי העיר בכלל ומוסדות חינוך בפרט..... כחבר הוועדה, היה ידוע לך כבר לפני מספר שבועות כי בהמשך להחלטת הוועדה שהיית שותף לה, תוכנית הצביעה והסימון תצא לדרך בחודשים יולי-אוגוסט לקראת פתיחת שנת הלימודים....

...כל הפרטים האלה שהיו ידועים לך מראש, לא הפריעו לך להפיץ השבוע הודעה לעיתונות בה אתה מציין את הצורך בסימון הכבישים ברחבי העיר ואת "המחדל החמור" כביכול של העירייה. לבטח, בעוד מספר שבועות גם תדאג לעדכן את כולם כי בזכותך נצבעו כל הכבישים בעיר בדומה למשל הסיפור של הזבוב הרוכב במדבר על גבו של הפיל ומספר לכולם כמה אבק הם עושים..."

גם חבר הוועדה שמעון גואטה, אינו חוסך את שבטו מה"גילוי" של מעוז ותחת הכותרת "הודעות פופוליסטיות" הוא כותב לו:" נדהמתי לקרוא את הודעתך לעיתונות המקומית השבוע הקוראת לעירייה לטפל בנושא צביעת הכבישים ברחבי העיר והסדרת הצמתים. רק לפני מספר שבועות ישבנו ביחד בישיבת ועדת התחבורה בה הציג יו"ר הוועדה ומחזיק התיק את תוכנית העבודה של העירייה בנושא, כאשר ידעת כי בעוד מספר שבועות הפרויקט יוצא לדרך ,לראיה אני מזמין אותך שתקרא שוב את פרוטוקול הוועדה מתאריך 23.6.11

עובדה זו לא עצרה בעדך מלרוץ לעיתונות בהודעה פופוליסטית ומטעה על המחדל בצביעת הכבישים בעיר. אני חייב לציין, שאתה מצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש, לרמה הנמוכה שאליה אתה יורד והניסיונות הפתטיים שלך לקבל כותרת בעיתון....

אני מבין כי אחרי הקמפיין הכושל שלך להיכנס למועצת העיר בבחירות האחרונות, אתה מנסה לעשות ככל יכולתך על מנת להצטייר כשליח ציבור אך בדרך אתה לא נותן לאף אחד לבלבל אותך עם העובדות. בשם מספר חברי ועדה איתם שוחחתי, אני מודיע לך כי אנחנו לא מוכנים שתעשה את הקמפיין הפוליטי שלך על גבה של ועדת התחבורה העירונית והביזיון הזה חייב להיפסק."

הן ברנשטיין והן גואטה מסכמים את תגובתם באופן נחרץ וקוראים לשרון מעוז לפנות את מקומו (להתפטר) מוועדת התחבורה העירונית. ברנשטיין:" אני דורש ממך, כחבר הוועדה, לנהוג בכבוד ובמקצועיות ולמלא את חובתך כנציג הציבור בוועדה ולא בדיבורי סרק והפצת מידע כוזב לעיתונות על מנת להפיק רווח פוליטי.....אנא פנה את מקומך בוועדה לנציג ציבור אחראי ומקצועי יותר שיקדם את פעילות הוועדה ולא את תאוות הפרסום שלך"

וגואטה:"בשם מספר חברי ועדה איתם שוחחתי, אני מודיע לך כי אנחנו לא מוכנים שתעשה את הקמפיין הפוליטי שלך על גבה של ועדת התחבורה העירונית והביזיון הזה חייב להיפסק.

הודעתך האחרונה לעיתונות חצתה כל גבול ואיבדת לחלוטין את שארית האמון מצד שאר חברי הוועדה. אני מציע לך להגיש את התפטרותך מהוועדה ולפתור אותנו מהצורך לעסוק בהתנהגותך החסרת מקצועיות. תן לנו לעבוד בשקט בוועדה ולקדם את נושאי התחבורה בעיר באופן ענייני ומקצועי ואתה תרגיש חופשי לרוץ ולהפיץ הודעות הזויות".

בתגובה לדברים אמר שרון מעוז: הן לעירייה והן לוועדה הרבה כוונות טובות. נכון, אף אחד מהנושאים שהעליתי אינו חדש..אבל זו גם הבעיה אותה אני מזהה: נכון, בכל דיון בוועדה הדברים עולים, כבר שנתיים שאני צועק ומעלה אותם. עם זאת העובדה שהם (הוועדה מ.ב.) דיברו על זה אינה אומרת שאסור לי להעיר, להזהיר ולהביע דיעה. כי בדר"כ כלום לא קרה אחרי שהדברים נאמרו...יש פה מחדל בטיפול התחבורתי בעיר ואני יושב בוועדה ויודע שלמעשה לא עושים דבר.

ישבתי שנתיים בוועדת התחבורה והנושאים שהעליתי לט קיבלו את הטיפול הראוי: דברים שאושרו- לא בוצעו בפועל! שלא לדבר על אמירות שקיבלתי בנוסח:" אין זה מחובתה של וועדת התחבורה לתמרר מעברי חצייה".

ולעניין התפטרותי: אני נשאר בוועדה! אני לא מתפטר! אם רוצים, שיפטרו אותי. אני מודיע במפורש שאני מתכוון לרוץ שוב בבחירות הבאות. אני מתכוון לטפל בנושאי התחבורה ואיכות הסביבה שהם ליבת העניין שלי. אפעל בכל דרך שנראית לי גם אם היא אינה מוצאת חן בעיני מישהו בעירייה, או בוועדה שהיא כולה מינויים פוליטיים- בדיוק כמו שאני מינוי פוליטי.

אם אזכה בבחירות למנדטים, אדרוש עבור שותפותי בקואליציה את תיקי התחבורה ואיכות הסביבה"

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות