חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הוחרמה מערכת הכריזה של ”הכרוז החרדי” ממכבים

 

משטרת מודיעין עיכבה כרוז חרדי ורשמה לו דו"ח (שלישי במספר) בשל תלונת תושבים ממכבים על הפרעה רעשנית באמצעות מערכת כריזה ברחובות היישוב. מערכת הכריזה הוחרמה.. יו"ר עמותת "מודיעין חפשית" אבי אלבז, רואה בכך הצלחה ל"ציבור החפשי"

 

בהודעה לעיתונות שהעביר תושב מכבים ויו"ר עמותת "מודיעין חפשית" מעדכן אבי אלבז על ’השתלשלות ארועי הכרוז החרדי’ במכבים:

"במהלך 3 השנים האחרונות, בכל יום שישי בסביבות השעות 13:00 עד 14:00, מסתובב בישוב תושב דתי-חרדי ("הכרוז") מהישוב, שמכריז עם מגביר קול רעשני על מועד כניסת השבת והדלקת נרות. תושבים אחדים פנו אליי וביקשו שאפנה אליו ואנסה לשכנע אותו להפסיק את הכריזות הרעשניות שמטרידות את מנוחתם ומבהילות את ילדיהם, חלקם אף הציעו להתלונן במשטרה.

פנינו והצענו לכרוז להעביר את המסרים שלו בחלוקת פליירים בתיבות הדואר, או במיילים למי שיסכים לקבל ממנו מיילים, או בפייסבוק וכו’. זה יותר תרבותי, יותר אפקטיבי ויותר שקט מאשר רמקולים רועשים. כמו"כ, מיותר לציין שכיום כמעט כל אתר אינטרנט חדשותי ארצי או מקומי מפרסם זמני כניסת שבת. אין צורך להפריע מנוחת תושבים שעמלו כל השבוע.

הוא המשיך בכריזותיו, למרות פניות חוזרות ונשנות והסברים שהכריזות ברמקולים מפריעות למרבית תושבי מכבים, ולדעתנו הכריזות שלו אינן אפקטיביות, מכיוון שמי שרוצה להדליק נרות של שבת יעשה זאת גם בלי שהכרוז יזכיר לאנשים, ומי שלא רוצה, הרמקולים לא יעזרו אלא רק מכעיסים יותר ויותר את תושבי הרובע, וכי הכריזה באזורי מגורים היא מנוגדת לחוק.

אעפ"י שקיימנו איתו שיחה נוספת יום קודם לכן, הכרוז שוב הסתובב בישוב ביום שישי 06/05/11 בצהרים, והכריז באמצעות מגביר הקול על כניסת השבת והדלקת הנרות.

ביום שבת 07/05/11 בשעה 13:30 קיימנו מפגש מחאה קצר של דקות אחדות מול ביתו של הכרוז והודענו לו שאם הוא ימשיך להסתובב במכבים ולהרעיש במגביר הקול, בלית ברירה אנו נגיש נגדו תלונה במשטרה. כמו"כ, הגשנו לו מסמך ובו תקנה 7 ותקנה 17 למניעת מפגעי רעש.

ביום שישי 20/05/2011 בצהרים "הכרוז החרדי" המשיך להכריז בישוב עם מגאפון רעשני על מועד כניסת השבת והדלקת נרות. תושבים אחדים התקשרו אל המשטרה והזמינו ניידת שיטור. הניידת הגיעה למכבים, השוטרים קראו לכרוז לעצור בצד באזור המרכז המסחרי במכבים, ורשמו לכרוז דו"ח (ראשון) על עבירה שביצע בכריזה הלא חוקית במגאפון באזורי מגורים.

 

לאחר הפוגה של שבועות אחדים, ביום שישי 01/07/2011 בצהרים "הכרוז החרדי" המשיך להכריז עם מגאפון רעשני על מועד כניסת השבת והדלקת נרות, במסלול הרגיל שלו.

תושבים אחדים התקשרו שוב אל המשטרה והזמינו ניידת שיטור. השוטרים קראו לכרוז לעצור בצד באזור המרכז המסחרי ברעות, ורשמו לכרוז דו"ח (שני) על עבירה שביצע בכריזה הלא חוקית במגאפון באזורי מגורים.

למרות האמור, ביום שישי שעבר 08/07/2011 בצהרים, "הכרוז החרדי" הסתובב בישוב והמשיך להכריז בניגוד לחוק עם מגאפון רעשני על מועד כניסת השבת והדלקת נרות.

תושבים אחדים התקשרו אל המשטרה והזמינו ניידת שיטור. ניידת של משטרת מודיעין עיכבה את הכרוז רשמה לו דו"ח (שלישי במספר) והחרימה את מערכת הרמקולים.

אני רוצה להודות ליעקב שטיפל ביסודיות ובשיתוף פעולה יחד איתי להפסקת המטרד הרעשני, ומקווה שההטרדה לתושבי הישוב תיפסק לטווח ארוך.

הקמנו את עמותת מודיעין חופשית בכדי לייצג את האינטרסים הקהילתיים של הציבור החופשי תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות. אנו נמשיך לייצג בנחישות ובנאמנות את הציבור החופשי בעיר, ונמשיך לפעול בכל נושא ובכל מקום שבו ייפגעו באינטרסים הקהילתיים של הציבור החופשי בעיר."

מהמשטרה נמסר כי:" ב-8.7 בתחנת מודיעין התקבלו מספר תלונות על אדם המטריד באופן קבוע מידי יום שישי את תושבי שכונת מכבים בעיר מודיעין, בכך שעובר ליד בתי השכונה בשעות הצהריים וכורז לכניסת השבת בעזרת מערכת רמקולים המותקנת ברכבו. ביום שישי האחרון התקבל אירוע נוסף על אדם זה, בסריקה איתרה ניידת המשטרה את החשוד עם רכבו בעת שכורז ומפריע לכל תושבי השכונה. לחשוד נמסר דו"ח בגין הפעלת כריזה באזור מגורים ומרכבו פורקה מערכת הכריזה ונתפסה. בסיום ההליך שוחרר החשוד לביתו .."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות