חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הסתבכות המכוניות - גם במודיעין

 

אחרי סגירת סוכנות למכירת רכב "priim motors" בראשון לציון, ניסו בחברה הזכיינית "m-motors" בישפרו מודיעין לשדר עסקים כרגיל. אבל ביום ה’ האחרון נראה שזה נגמר. לקוחות מתוסכלים ששילמו ומאידך את הרכב לא קיבלו, כילו את זעמם בציוד ובריהוט, כשבחוץ ממתינה מתווכת נדל"ן ולקוח. ההערכה: כ- 150 מכוניות נרכשו על הנייר בסוכנות המודיעינית

 

זה החל בדיווח קצר בערוץ 2 ביום ב’ השבוע על הסתבכות סוכנות הרכב "פריים מוטורס" בראשון לציון. עשרות רבות של לקוחות נפלו קורבן לתסבוכת שבשלב זה, מהותה טרם הובררה עד תום, אבל תחושת ה"דז’ה-וו ריחפה בחלל. סוכנות הרכב הזו שייכת לגל החדש של חברות וסוכנויות המציעות רכב כמעט חדש במחיר התחלתי של 0 ובהחזר מינימאלי באמצעות הלוואה בבנק הפועלים בעיקר, עימו היה לבעלים ככל הנראה הסדר כלשהו.

בישפרו, כאן אצלנו במודיעין, אומנם פועלת סוכנות בשם אחר, השייכת לחברת m-motors, אך מאחר ועד לפני כחודש וחצי שם הסוכנות שונה מ"פריים מוטורס", היה די ברור שקיים קשר כלשהו עם מה שקרה בראשל"צ לסוכנות המודיעינית שבהמשך הוברר שכאן היא חברה בע"מ.

כנראה שלא כל הלקוחות צפו בערוץ 2 או שלא קישרו אחד לאחד, אבל גם מספרם של אלו במודיעין שהבינו את ההקשר הספיק כך שלמחרת השידור תחל המהומה הגדולה.כאמור, עם בוקר צבאו הלקוחות המודאגים הראשונים ממודיעין על דלתות הסניף בישפרו בתקווה שכאן הסיפור שונה. אך עם חלוף השעות הדאגה הפכה לכעס, תסכול ולמהומה שנסתיימה רק ביום ה’ עת כילו לקוחות זועמים את כעסם בריהוט ובציוד.

בתחילה זה נראה כמו סיפור של עיכוב פה- איחור שם. בשעה 10 נפתחו דלתות חנות החברה ו 3 עובדות שהגיעו למקום ניסו ללא הצלחה במשך שעות ארוכות להרגיע את הלקוחות המתוסכלים ולהבטיחם שהכול יהיה בסדר. אפילו הציעו קפה ושתיה קרה. הקושי להרגיע את הרוכשים נבע כנראה מכך שרוב הרוכשים כך לטענתם, מחכים לרכב המובטח זמן רב חודש וחצי וחודשיים אחרי תום המועד שנמסר להם בעת הרכישה.

טפטוף הלקוחות שהחל בבוקר הלך והפך לשובל ארוך של רוכשים ובני משפחותיהם כולל ח"כ מפורסם לשעבר שרכש, כך הוא סיפר לי, רכב מסוג אאודי עבור בתו ושילם 130.000 שקל: "הם הרדימו אותי בהבטחות". הוא הוסיף. לקוח אחר סיפר ששילם 90.000 שקל וכחודש וחצי טרטרו אותו בלך ושוב. נ. תושבת מודיעין, שאף היא התחייבה להלוואה בבנק הוסיפה: "חודשיים אני ממתינה לרכב ואני בכלל איני מבינה איך הבנק לא פנה אלי כנהוג, לבקש מס’ שילדה והתחייבות לשעבוד הרכב".

הסיפור בלבוש כזה ואחר עלה אצל עוד ועוד לקוחות והזעם נגד הבנקים הלך ותפס בחלקו את מקומו של הכעס על סוכנות הרכב. הכול המתינו על קוצים לבעל החברה שיגיע. ואכן לקראת צהרים הגיע הבעלים של הסוכנות ועיני הרוכשים אורו קמעא. אחד אחד בתורו נכנס למשרדו של הבעלים וקיבל הבטחה שהכול יהיה בסדר וזאת לאחר שקיבלו סקירה מקפת על מה שקרה. אך השיחות לא התנהלו על מי מנוחות מאחר ולקוחות נוספיםצבאו על הדלתות ודרשו בצעקות את כספם בחזרה.

ביחד עם עוד כמה לקוחות נכנסתי אף אני לבעל החברה ושמעתי את גירסת הבעלים ששמו שמור במערכת: "אני היום בעל חברה בע"מ ואני זכיין.  בתחילה אומנם היינו חלק מהסניף בראשון, אך לאחר זמן דעתי לא היתה נוחה מההתנהלות שם ולכן שיניתי את השם למה שהוא כעת. המעבר וההפרדה תפסו חלק מהלקוחות בין הכיסאות ואני עושה הכל כדי לצאת מהבלאגן ואני מבטיח שכל אחד ואחד יקבל את רכבו את כספו בחזרה". כהוכחה הראה לי חשבונית וטופס העברת בעלות המוכיח כי בין התשלום להעברת הבעלות חלפו בקושי יומיים: "זה לא מוכיח שאני בסדר"? הוא אמר.

תקווה זמנית
התחושה השתפרה בעקבות ההסברים ושני לקוחות שהובטח להם רכב שכור עד קבלת הרכב, קיבלו אותו אכן תוך מס’ שעות. קיבלו זו מילה מרחיקת לכת כי מעט קודם לכן הפתיעו את הנוכחים שוטרי תחנת מודיעין, מלווים באנשי יחידת ההונאה במחוז מרכז. הם עיכבו את העובדים והבעלים לחקירה, נטלו את המחשבים וקראו לנציגי "אוויס" להגיע ולקחת בחזרה את הרכבים השכורים.

זה כבר סימן את התחלת הסוף וסתם את הגולל על התקוות החדשות שנשבו מעצם הגעתו של הבעלים למקום וניסיונותיו לשפר את האוירה. מפקד תחנת משטרת מודיעין אליו פניתי, הגיב לארועים: "נכון ששוטרי התחנה השתתפו במעצרים אך תיק החקירה אינו מנוהל על ידינו אלא ע"י יחידת ההונאה של מחוז מרכז". נסיונותי עד כה, להשיג מישהו מלשכת הדוברות שם, שיגיב על הפשיטה עלו בתוהו.

למחרת וביום חמישי, כנראה עם סיום החקירה, המחשבים הושבו למשרדי הסוכנות וזו נפתחה שוב כאילו דבר לא קרה, אם כי כבר ללא 2 רכבי ההדגמה שניצבו עד אז במקום, ללא סוכני המכירות למעט 2 פקידות וללא הבעלים שלדברי אחד השוטרים אומנם שוחרר ממעצרו בתום אותה חקירה אך היה כנראה מנוע מלהגיע למקום. לפחות ומעדות שמיעה על פי אותו שוטר  שהה הבעלים במעצר בית.

כאמור הסוכנות במתכונת חסרה וללא הרכבים אומנם נפתחה שוב אך לקוחות נזעמים נוספים שהגיעו לא הסתפקו הפעם במחאה רגילה וכילו זעמם בציוד ובריהוט שהיה במקום, השליכו במקום פסולת והכתימו את הוילונות והקירות.

מי שהוביל את הענין היו שתי נשים שלדברי אחת מהן שילמה 79.000 שקל עבור רכב "סוזוקי אלטו" לבנה ו"חודשיים אנו מחכים בסבלנות עד שלבעלי נפל אתמול האסימון". בין לבין הגיעה למקום בחורה צעירה ירושלמית שהביטה בתדהמה בנעשה: "ואני באתי במיוחד לרכוש כאן רכב". בת המזל מיהרה לעלות לבירה ולבשר למשפחתה על הנס שארע לה.

השתוללות הלקוחות המותסכלות נמשכה כל העת, ההרס היה גדול כשניסיונותיהן של 2 העובדות במקום להניא את הלקוחות הובילו כמעט לאלימות והזעיקו למקום שוב את שוטרי התחנה שניסו להרגיע את המצב ונטלו 2 השים לתחנה.

סופו של סיפור, השוטרים הלכו, ורכב שהגיע אסף את העובדות והמחשב שהמשטרה החזירה אחר הפשיטה הראשונה. דלתות הסוכנות ננעלו אולי בפעם האחרונה. הסימן הבולט לניחוש "פרוע" זה נובע מהגעתה של מתווכת נדל"ן מקומית שנסתה לשווא להיכנס למקום, במטרה להראות ללקוח חדש שלה את המשרדים אליו יכנס כנראה. ניסיון לקבל אישור פורמאלי לכך מהמתווכת נענה בשלילה: "לא מדברת לעיתונאים".

האם זה סוף הסיפור? נכון להעלאת כתבה זו, העניין כנראה נראה סגור וחתום. אבל שום דבר לא בטוח- כמובן.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות