חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

את המדינה לא מברכין כאן

 

עשרות בתי כנסת בעיר ובכולם נהוג לברך מידי שבת את המדינה ומוסדותיה. תושב בעיר שקרא את הברכה בבית הכנסת של חב"ד בעיר "חטף על הראש"

 

למי שראה בפעם האחרונה את בית הכנסת בטקס בר המצווה, נספר שנהוג בשבתות בבתי הכנסת של הדתיים- לאומיים כאן, ולפני הקמת המדינה- גם בגולה, לברך את ה"מלכות". קרי, את המדינה, המלך, ומוסדותיה. בכל שנות הגלות ייחלו היהודים בבתי הכנסת שיום אחד יגיעו לארץ ואז יוכלו לברך את המדינה היהודית ומוסדותיה.

ואכן כך היה. ולמי שיבקר בשבת בבוקר בכל בית כנסת בעיר ישים לב שאחרי הקריאה בתורה ולפני קריאת ההפטרה, יעלה החזן ויקרא את ברכת "מי שברך" לשלום המדינה ומוסדותיה..

לפני מס’ שבועות קרא אחד המתפללים בבית הכנסת חב"ד של הרב סלונים קדיש לעילוי נשמת אביו. על פי כללי הטקס הנהוגים, הוא היה אמור לקרוא את תפילת הברכה. ואכן, הוא עלה ועל מה שארע נשמעו 2 גרסאות מפי מס’ מתפללים.

"הרב שמע את התפילה ואיני זוכר אם המתפלל סיים אותה או לא ואמר בקול רם: "בבית הכנסת שלי זה לא יהיה ולא יקום". מתפלל נוסף אחר, מקורב לתושב שבירך את המדינה הוסיף: "לא זוכר אם הרב אמר או לא אך מבחינתי הוא נקט באותו רגע בצעד ממש לא מקובל ומתריס: בדרך כלל ממתינים לחזן (במקרה זה היה התושב שקרא את הקדיש והברכה) שישיב את ספר התורה לארון. אך הפעם בצעד הפגנתי נטל הרב את הספר בעצמו והשיבו לארון, לפני שהגיע הזמן על פי הנוהג הרגיל. זה צעד ממש לא מקובל ונראה שהברכה לשלום המדינה הכעיסה אותו מאוד".

הרב סלונים עצמו ממנו ביקשתי להגיב על הטענות, לא הגיב ישירות והסתפק ב: "אנו מברכים את חיילי צ.ה.ל ומקפידים על הברכה כפי שהורה לנו רבי שניאור זלמן מלאדי". הרבי שניאור אגב, הינו מייסד שיטות חסידות חב"ד.

לא ברור לי אם יש בתי כנסת של חב"ד בהם כן מברכים את המדינה. כך או כך חבר מועצה מהקואליציה שאינו נחשב חילוני במיוחד, ציין ש"עצוב מאוד. גוף המקבל יחס אוהד וחם כל כך מהמדינה בכלל ומעיריית מודיעין בפרט (הקרקע שהוקצתה לו לבניית כולל ובית כנסת בעמק איילון) אינו יכול לנהוג כמנהג החרדים שאינם מכירים במדינה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות