חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שבוע הספר- מופע סולו (של צומת ספרים)...

 

שבוע הספר העברי נמתח משבוע לשבועיים וחצי, ואם נדייק יותר נוכל לקרוא לו השנה, לפחות במודיעין, שבוע הספר של "צומת ספרים"

 

בשנים עברו הורגלנו לשבוע ספר עברי מגוון וססגוני כאשר כל הוצאות הספרים השתתפו בו, והדובדבן היה כשיכולת לקנות את הספרים במחיר מוזל הישר מידי ההוצאה לאור. השנה במודיעין (ואולי לא רק פה) נדמה כי הכול התמסחר:

השבוע נמתח לשבועיים וחצי ובמקום חגיגה של הוצאות לאור קיבלנו חנות ספרים מורחבת שפרסה למשך שבוע בחסות התאחדות המו"לים את חסותה על היריד ברחבת היכל התרבות. מי שהפנה את תשומת ליבנו למה שקרה לאחרונה ליריד הספר העברי האהוב, היה חבר מועצה שיצא לו לשוטט באותו שבוע בעוד ישובים: "הייתי בכמה ערים כולל רמת גן והדוכנים הם של ההוצאות לאור לא של חנות ספרים אחת".

ומה קרה כאן? כל הדוכנים בשבוע הספר היו עם שילוט של "צומת ספרים". סימן לחלוקה המוכרת של ההוצאות לאור לא היה, ורק דוכן בודד אחד של חנות "קבלה" בישפרו "הציל" את המצב. לכאורה אכן אין מניעה חוקית והכל כשר למהדרין, אך כשנכנסים לעובי העניין צצות כמה וכמה שאלות.

"צומת ספרים" אינה עובדת בהתנדבות ואם בירידים ברמת גן, בכיכר רבין ובעוד מקומות ההוצאה לאור מוכרת ישירות לצרכן, הנה כאן נכנס מתווך חדש לסיפור ושמו- חנות ספרים שבוודאי גובה עמלה על ה"תיווך".

השאלה מי משלם את התיווך מעניינת, מאחר ואם ניקח את דבריה של מנהלת השיווק ב"צומת ספרים", הרי איש לא שילם דבר, הצרכן משלם כרגיל. אם כך נותרנו עם המוציא לאור שבוודאי "נתן הנחה נוספת" וקיזז אותה משכר הסופרים. מכאן ניתן להבין מהיכן מקור הידיעה בשבוע שעבר בערוץ 2 ולפיה לכל סופר נותרים 2 שקלים ביד מכל ספר.

"לו היו מוותרים", כך אומר אותו חבר מועצה על התיווך המיותר, "היה ניתן לאפשר לסופר להשתכר קצת יותר מאותן פרוטות".

תגובות
מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "כפי שנעשה מידי שנה גם השנה הופק יריד שבוע הספר על ידי התאחדות המו"לים, כאשר ההתאחדות היא זו שבחרה את דמות מפעילי הדוכנים".

מנון בן-שמואל מנכ"ל התאחדות הוצאות ספרים בישראל מסר בתגובה:

"התאחדות הוצאות ספרים בישראל" עושה מאמצים רבים בכל שנה לקיים את אירועי "שבוע הספר העברי" בכמה שיותר נקודות ישוב ברחבי הארץ כדי להביא את חגיגת הספר העברי לכל פינה בארץ ולא רק בערים שבין חדרה לגדרה. השתתפות הוצאות הספרים בירידים אלה היא וולונטרית וכל הוצאה בוחרת באילו מנקודות הישוב להשתתף. מאחר שמצבן הכלכלי של הוצאות הספרים בשנים האחרונות איננו קל בלשון המעטה, נאלצות רבות מהן לצמצם את השתתפותן בלא מעט ירידי "שבוע הספר העברי". כדי שתושבי העיר מודיעין יזכו, כפי שהם ראויים לכך, למבחר רב יותר של ספרים מהוצאות ספרים רבות ככל שניתן, הציבה ההתאחדות את דוכניה באמצעות מפעיל המשנה "צומת ספרים" כ- 30 דוכני ספרים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות