חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עיריית מודיעין מציגה לראשונה: שנתון סטטיסטי

 

לראשונה מאז הקמת העיר מודיעין (מכבים-רעות) פרסמה העירייה ביום ראשון (26.6.2011), ריכוז נתונים סטטיסטי המתייחס להיבטים שונים בחיי העיר מודיעין. שם המסמך:"שנתון סטטיסטי- מודיעין מכבים- רעות". בתקופה הקרובה נפרסם פרקים נבחרים מהדו"ח וננסה להבין האם ובמה הם משמעותיים ומה ניתן לעשות בהם

 

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום א’ הציגו ראש העיר חיים ביבס והעומד בראש היחידה לתכנון אסטרטגי בעירייה, חבר המועצה יגאל צדוק, את עיקרי הנתונים המופיעים במסמך "השנתון הסטטיסטי מודיעין מכבים-רעות לשנת 2010.

את המסמך ערכה והפיקה ד"ר לאה שמיר.מטרת המסמך, כפי שהוצג בפתיח למפגש עם העיתונות המקומית, היא להניח לראשונה מאז הוקמה העיר מודיעין, מסד נתונים עדכני ככל שניתן, מבוקר ומפולח, כבסיס לקבלת החלטות והמלצות לתכנון האיסטרטגי של מודיעין לפחות עד שנת 2025.

המסמך כולל 284 עמודים הכוללים מידע על נתונים גיאוגרפיים של העיר, המבנה הדמוגרפי, כלכלה ורמת חיים, מבנה ותעסוקה, דיור בניה ותשתיות, תנועה ותחבורה, חינוך והשכלה, פעילות פנאי, שירותים חברתיים וביטוח לאומי, שירותים עירוניים, סדר ציבורי, תקציב העירייה, מועצת העיר, עובדי העירייה.

פילוח הנתונים נעשה בחתכים שונים: חלקם בחתכים כלליים, חלקם בחיתוך ופילוח שכונתי, וחלקם אף בהשוואה לערים מקבילות בארץ.

הפקת השנתון הסטטיסטי הזה הינה למעשה הפעילות המעשית הראשונה של הועדה לתכנון איסטרטגי במודיעין. עד כה עסקה ועדה זו בעיקר בטיפול בנקודות שונות מחיי העיר, אולם פעילותה דה-פקטו היתה תיאורטית. עם זאת לא ניתן להימנע מלשאול מספר שאלות רלוונטיות לנתוני השנתון:

האחת, האם מדובר בנתונים "אקדמיים"? או שאיסופם ועריכתם נעשו מול הגדרת משימה כלשהי?

השניה: האומנם חיזוי הנתונים עד לשנת 2025, עומד במבחן המציאות? שהרי החיזוי בוצע באופן "טכני" תוך הנחות יסוד שלא בהכרח צפויות להתממש.

שלישית: האם באמת צריך היה את בסיס הנתונים הזה בטיפול בכשלים וטעויות שכבר נעשו במהלך הקמתה של מודיעין, ולמעשה בשל סיבות שונות, שאינן ידע, ממילא אינן מטופלות או שמטופלות באופן מינימליסטי, בשל בעיות תקציביות- למשל.

למרות השאלות והתהיות אותן הנחנו כאן על השולחן, אין ספק שועדה איסטרטגית, בבואה לבחון את תפיסת הבניה והחיים העתידיים בעיר מודיעין, בסיס הנתונים הזה, יתן בידה כלי עבודה נוח לשם סיוע בקבלת החלטות. האם זה היה שווה את המחיר? רק העתיד יאמר..

אנחנו, כאן, ב-MCITY, נציג בשבועות הקרובים פרקים שונים מתוך הדו"ח וננסה לנתח אותם ואת משמעויותיהם האפשריות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות