חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מי יבנה לחב”ד בית?

 

כשנה לפני תום תוקף היתר הבניה  ובשטח לא רואים סימנים שהארגון יעמוד בתנאי ההיתר. הרב סלונים: "הכל יסתדר בעזרת השם". אדריכל המבנה: "היו תקלות עם הצוות"

 

הויכוח באם ההחלטה להקצות לארגון חב"ד שטח אדמה בעמק איילון לשם בניית כולל כבר מאחורינו. למי שאינו בקיא בנבכי העניין: ארגון חב"ד שבראש הסניף המקומי שלו עומד הרב סלונים, הגיש וקיבל לפני כשנה וחצי, אחרי סערה לא קטנה, היתר בניה להקמת בית כנסת. והשטח שהוקצה לו שוכן בעמק איילון.

תושבי הרחוב באותה עת מחו כאמור על ההחלטה השגויה לדבריהם, להקים כולל ובית כנסת חרדים בלב השכונה החילונית, והורים התבטאו בזמנו קשות על "הסכנה שאברכי הארגון יפתו את ילדי השכונה להיכנס למקום כדי להכיר את התורה".

ואולם המחאה לא עזרה וההיתר עבר חלק במועצת העיר למגינת ליבם של רבים, ביניהם יו"ר עמותת "עיר חופשית" אבי אלבז, שהתבטא בחריפות נגד מתן ההיתר.

אבל מתברר שלקבל מהעיריה הטבות הרבה יותר קל לחב"ד מאשר לנצל אותן: כשנתיים מאז מתן ההיתר וכשנה לפני שהמועד יחלוף, בשטח כמו נכנסו להקפאה עמוקה- כך נראה לפחות בפעמים בהם ביקרתי במקום.

האתר המיועד מוקף חומת מתכת גבוהה ואטומה, עד שנדרשת לוליינות מיוחדת כדי לאתר נקודת תצפית טובה לתוך אתר הבניה. בשטח לא נראה עובד אחד לרפואה. כך גם ביחס לכל מיני כלים ואביזרים הנחוצים לבניה מסוג זה. על פניו נראה שהכל מתעכב מסיבה כל שהיא... אולי חוסר תקציב?

"בעזרת השם הכל יסתדר"

ומה כבר נעשה בשטח: במקום נכרתה חפירה עמוקה המעידה שהמדובר לא סתם במבנה אלא כזה הכולל קומת מרתף או אף שתיים. האם הכולל ש"החל דרכו" מבנה קטן לבית כנסת כולל גם מרתף? לשאלה זו בדוברות העיריה לא השיבו וכל מה שנותר זה לתהות, ואולי לנבור ממש כדי לדעת האם הארגון חרג כבר בשלב חפירת היסודות, מתוכנית הבניה המאושרת, אם לאו.

האם במצב הנוכחי כאשר לא ברור אם נבנו אפילו יסודות, אפשר לסיים את הבניה בזמן? בכיר בתחום בעיריה העלה ספק רב: "אם שנה לפני תום המועד עדיין השטח נראה כמו שהוא נראה, רק נס משולב בעבודה מיידית וקדחתנית יכולים להביא למשהו הדומה לסיום בניה".

ומאחר וניסים הם תחומם של אנשי חב"ד, פניתי ליו"ר הסניף המקומי הרב סלונים: - מתי זה יסתיים ומדוע בצהרי ימים של חולין אין המקום רוחש עבודה?

הרב סלונים לא ממש ידע להשיב ברהיטות וחפש דרכי אל כדי לצאת מהקושיות המביכות: "בעזרת השם הכל יהיה בסדר וזה לא נכון שאין עובדים בשטח. הייתי שם וראיתי". משהקשיתי וציינתי שאף אני חוזר מהשטח שאין בו איש מזה זמן, עבר כבוד הרב להטפת מוסר בדרכי נועם, כשהוא מגייס לענין את הרבי מלובביץ זצ"ל.

"מגבשים צוות חדש"

אז עבודה בשטח אני לפחות לא מצאתי. ואם נוסיף את דעתו של הבכיר, אזי לא ברור מה יהיה בעוד 13 חודשים באתר המגודר בחומת פח. וכדי ללמוד האם אכן הרב סלונים ראה שעובדים בשטח, פניתי לאדריכל הפרוייקט מרדכי ברונקטל. אותו לא מצאתי אופטימי כל כך: "מזה 3 חודשים שהבניה נעצרה כי היו תקלות".

- אילו תקלות?

"תקלות עם הצוות". ולצוות כך הבהיר האדריכל, כוונתו לא לפועלים זוטרים אלא לרשימה המכובדת המופיעה לצידו בשלט הענק המוצב במקום.

- ולמה מחכים ומתי העבודה תתחדש?

"מגבשים צוות חדש שיצטרך ללמוד את התוכניות וכו..."

בעיריה כאמור לא שידרו אופטימיות או פסימיות. היא הסתפקה בתגובה ממנה לא ניתן ללמוד האם יש פיגור או הפסקת עבודה: "לפני כשנתיים (7 לאוגוסט 2009) ניתן למבנה היתר בנייה התקף למשך שלוש שנים. רק בתום שלוש השנים יכולה העירייה לנקוט בצעדים כנגד הקבלן, במידה והעבודות לא הסתיימו. הבנייה במקום נעשית על פי פרוגראמה והיתר בנייה שאושרו על ידי העירייה, כפי שקורה בהליך בנייה של כל מבנה אחר בעיר."

על כך שהעבודה תקועה אין עוררין למעט אולי הרב סלונים. מנהל הפיקוח על הפרויקט בתחילתו היה יואל ממן, וזה כך מסתבר להפתעתי מנותק מכל הענין זמן רב הרבה יותר. נתון המעיד על כך שאולי לחב"ד כלל לא נותר אולי זמן: ממן: "מזה שנתיים ויותר שעזבתי את הפרויקט בגלל שהוא היה תקוע.

ביקשתי לפני מס’ חודשים מהרב סלונים שימחקו את שמי מהשלט". אז את שמו של ממן לא מחקו כמו אולי יתר או חלק מאלה המופיעים עד היום שם והשאלה הגדולה היא... שמה מישהו יסביר לציבור מה קורה כאן? סימן שאלה גדול.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות