חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יש לכם בעיה? אז אין בעיה!

 

הסתבכתם משפטית? לא יודעים איך למלא דו"ח לביטוח לאומי? הילד הסתבך עם המשטרה? רוצים להבין איך ממלאים טפסים להרשאה לבניית פרגולה? בשי"ל, שירות ייעוץ לאזרח במודיעין מכבים רעות יוכלו לעזור. חינם- ע"י מתנדבים. הביקוש עולה והשירות יעבור בקרוב ל"מתחם הקבלנים"

 

על פי נתוני האגף לשירותים חברתיים, בחודש מאי שחלף היו למעלה מ-500 פניות מתוכן, 140 היו בנושא יחסי עבודה, 67 פניות נרשמו לטיפולם של רואי החשבון המתנדבים בשי"ל, 34 תושבים פנו לשי"ל בנושא צרכנות ומספר דומה פנו בענייני ביטוח לאומי.

שי"ל הוא שרות התנדבותי של האגף לשירותים חברתיים בעיריית מודיעין, מכבים-רעות הנותן ייעוץ ומענה בתחומים נרחבים ומגוונים לתושבי העיר ועוזר בפתרון בעיות ללא תשלום ובסודיות מוחלטת. התחומים- רבים בהם: ביטוח, ניהול נכון של כלכלת המשפחה, מס הכנסה, מע"מ, חישובי שכר, החזרי מס, ייעוץ להקמת עסק, ייעוץ להכנת תוכנית עסקית, נושאי צרכנות, גישור, יחסי עבודה ודיני עבודה, דיני משפחה, ביטוח לאומי, הוצאה לפועל, תביעות קטנות, תחום מוניציפאלי, מילוי טפסים, דיני נזיקין, דיור ושיכון, יחסי שכנות, פלילי נוער, עזרה בכתיבת קורות חיים, נושאים כלליים-ייעוץ בנושאי חוק לאזרח.

משי"ל נמסר כי לאחרונה ניכר גידול בכמות הפניות למרכז שנובע מכך שהתושבים מודעים לעובדה כי ישנם נהלים, משפטיים בעיקר, אותם הם לא מכירים וזקוקים בהם לסיוע. בשי"ל מזמינים את אלו שלא פנו- לפנות. כי אף פעם לא מאוחר מידי. כמו כן, הם מזמינים גם את אלו שיודעים, לבוא ולחלוק עם השאר את הידע שלהם. כל תושב שחושב שהוא יכול לעזור מהידע שלו, מוזמן אף הוא להצטרף לצוות המומחים המתנדבים של שי"ל.

צוות המומחים של שי"ל מגיע למתחם הקרוואנים מידי יום ראשון עד חמישי בין השעות תשע בבוקר לשתיים עשרה בצהריים. בימי שלישי, רביעי וחמישי גם בשעות אחר הצהריים, מארבע וחצי ועד שש בערב. כדי לתת סיוע חינם לתושבים בנושאים מגוונים ובשפות שונות. מנהל האגף לשירותים חברתיים יעקב אלמוג: "שירות שי"ל צבר תאוצה בשנה האחרונה הן מבחינת מספר הפניות והן מבחינת היקף ואיכות הייעוץ הניתן ע"י המתנדבים.

כיום השירות משתווה ואף עולה במספרו על שירותים דומים בערים דומות במחוז המרכז דבר המעיד על איכות השירות ועל הצורך האמיתי הקיים בעיר. השירות מוערך מאוד ע"י הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה ובזמן הקרוב מתוכננת העברתו למתחם הקבלנים על מנת להקל על הנגשתו לכלל תושבי העיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות