חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נחיתות בשמי מודיעין. בית המשפט החליט לא להחליט

 

בית המשפט לא נענה ביום שני לבקשת עיריית מודיעין לפתוח מחדש את התמ"א בנתב"ג ודחה את מתן החלטתו לעיון נוסף. המשמעות- ההחלטה עשוייה להידחות לזמן רב. מאידך- בית המשפט לא סגר את הגולל על הנושא. ומה יהיה על הנחיתות בשמי העיר? כנראה שקט יחסי בשנתיים הקרובות. ואח"כ- ההחלטה בידי רת"א ורש"ת

 

דיון בעתירתה של עיריית מודיעין נגד המדינה שענינו היה בקשתה של העירייה לפתוח מחדש את תכנית המתאר הארצית של נתב"ג, בשל פתיחת נתיב הנחיתה מעל שמי מודיעין והשלכותיו על תושבי העיר, נערך ביום שני בבוקר.

במהלך הדיון המשפטי העלו שני הצדדים (נציגת פרקליטות המדינה ונציגי עיריית מודיעין) את טיעוניהם בעד ונגד פתיחת התמ"א. בית המשפט הקפיד להימנע במהלך הדיון מלהרחיב את הטיעונים ונצמד לענין התמ"א בלבד.

בתום דיון הודיע השופט אשר גרוניס כי ההחלטה בתיק נדחתה לעיון.

בהודעה שהוציאה עיריית מודיעין בעקבות הדיון בבית המשפט היא מצביעה על הצהרת רשות התעופה האזרחית בבית המשפט כי, "בשנתיים הקרובות לא יהיו טיסות מעל העיר מודיעין כמעט לחלוטין".

עוד מעלה ההודעה כי המדינה המדינה אף הצהירה בבית המשפט וטענה "כי הדיון התייתר בעקבות הודעה זו וכן השימוש בו (בנתיב הנחיתה מעל מודיעין מ.ב.) ייעשה רק במקרים מיוחדים ובאופן מצומצם ולא כפי שהיה עד כה".

ולענין פתיחת התמ"א, בניגוד לטענת נציגת המדינה בה נאמר בין השאר כי התמ"א דווקא כן מאפשרת שימוש בנתיבי טיסה בתנאים מסוימים ועל כן אין צורך בפתיחתה מחדש- כפי שבקשה העירייה בעתירתה, נטען ע"י נציג העיריה כי "גם בעבר נאמר בבית המשפט על ידי המדינה כי בתקופת השיפוצים ייעשה שימוש מצומצם בנתיב בשעות הצהריים ולא מעבר לכך, מה שהפך מהר מאוד לשימוש נרחב בשעות הלילה" וכי המצב במודיעין כמוהו "כבניית כביש סואן בסמוך לעיר הפוגע באיכות חיי תושביה. בפני השופטים נטען כי אין זה משנה כמה רכבים עוברים בכביש זה, עצם בנייתו מנוגדת לתוכנית התמ"א".

כאמור, קביעת בית המשפט היתה לדחות את מתן החלטתו לעיון, החלטה שמשמעותה היא אי סגירת הנושא לחלוטין- מחד, אולם השארת המצב הקיים ללא שינוי, למועד בלתי ידוע- מאידך.

לנוכח הודעת רת"א ורש"ת כי השימוש בנתיב הנחיתה מעל מודיעין ממילא יהיה מזערי במהלך השנתיים הקרובות (עד מועד סיום העבודות על שיפוץ המסלולים בנתב"ג), נראה שבית המשפט העדיף להימנע מלפסוק, וככל הנראה רוח הדברים היא "נחיה ונראה".

עם זאת ברור כבר עתה שעצם קיומו של הנתיב בשמי מודיעין לא יעלה לדיון אף בעתיד והוא ישאר לדראון עולם כחלק מ"ארגז הכלים" שעומד לרשות מתכנני הנחיתות בנתב"ג אף בעתיד.

עפ"י ההערכה המסכמת של העיריה, כפי שבאה לידי ביטוי בהודעתה הרשמית, " ההערכה היא כי בית המשפט לא ימהר לפסוק בעניין, וימתין לתום תקופת השנתיים על מנת לראות לאן הולכים פני הדברים. מצב זה עשוי לסייע לעירייה בעוד כשנתיים, במידה ותחליט רת"א לחדש חלק מהטיסות מעל העיר, כאשר היא תצטרך להתמודד עם האיום המשפטי מצדה של העירייה".

הערכה שונה מעט, מחמירה וביקורתית יותר, ניתן למצוא באתר מודיעין ווטש, הבלוג של יקי בז’ה, שנוכח בבית המשפט במהלך הדיון ודיווח עליו בשני פוסטים. חלק מכתבה זו מבוססת על דיווחיו- מומלץ!!

מצאתי לנכון להדגיש שתי זויות טיעון שהוצגו במהלך הדיון הזה בפני בית המשפט. האחת: נציגת המדינה שטוענת כי כי התמ"א מתייחסת לממוצע הרעש ולא לחריגות רעש. (ולמי שלא הבין- אם במהלך השבוע, שני לילות לא ישנתם עד 2 לפנות בוקר בגלל רעש חריג, זה בסדר!! כי בממוצע השבועי- הרעש אינו חורג...).

והטענה השניה (טענה טכנית): אין לדון בטענת העירייה על כי כבר עתה פוגעות הנחיתות בשמי מודיעין באפשרות הבניה העתידית בעיר וכי כתוצאה מכך, יש הגבלות בניה במודיעין שכבר נכפו על העירייה, זו טענה חדשה שלא כלולה בעתירת העירייה, וכי אף אחד מהנוכחים בדיון לא מכיר אותה ועל כן אינו יכול להתייחס אליה. (ובשפה אחרת- המדינה עושה שימוש בטיעון טכני כדי להימנע מלדון בתכנון הבניה בעיר לשנים ארוכות, תוך כפיה של תכנון בניה נמוכה בלבד...).

אז זהו להפעם. בשנתיים הקרובות ככל הנראה ימשיכו לנחות לנו מטוסים בגובה הצמרות ולהעיר אותנו. השאלה היא רק באיזו תכיפות. והשאלה היותר בעייתית היא מה יהיה בעוד שנתיים? מי שיחליט ויקבע את איכות חיינו בתחום זה, תהיה מן הסתם רשות התעופה האזרחית ומגדל הפיקוח בנתב"ג.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות