חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מי מודיעין- חוצפה ועזות מצח ,או, זעקת הקוזק הנגזל

 

הודעת דוברות של תאגיד המים "מי מודיעין" שנשלחה לעיתונות המקומית במודיעין, בעקבות תחקירי "כלבוטק", מגלה שיש שם מי שעדיין חושב שאפשר להמשיך "ולעבוד" על הציבור. בלי למצמץ- אפילו. ועל לקיחת אחריות? אף אחד לא שמע שם!! אפילו התנצלות קטנה לא היתה שם...

 

ביום ראשון בערב הוצגה התכנית השנייה שסיכמה שתי תכניות תחקיר ע"י "כלבוטק". התכניות הציגו באופן מובהק כשלים קשים הגובלים ברמיה ורשלנות של רשויות ותאגידי המים בישראל, בהם גם "מי מודיעין". משתמע מהתכניות כי למעשה תאגידי המים, כמו גם רשות המים, לא נקפו אצבע כדי לברר באופן מקצועי כיצד יתכן שחשבונות המים של צרכניהן תפחו, שמנו והפכו לאבסורד בלתי מתקבל על הדעת.

צרכני המים בארץ, ומשתמע מכך רוב מוחלט של תושבי המדינה, נדרשו (ועדיין נדרשים) לשלם עבור מים אותם כלל לא צרכו, כמו גם סתם אויר שזרם בצנרת המים. ועל איכות השירות...חבל על הזמן!

אלא שבתאגיד מי מודיעין, שכיכב אף הוא בתכנית הזו, היו מי שחשבו שאפשר אולי למנף את התכנית כדי לברוח מאחריות. וכאילו להוסיף חטא על פשע, החליט מישהו בתאגיד דווקא עתה.. להשיא עצות מועילות לתושבי העיר מודיעין.

וכך נראית הודעת התאגיד שנחתה על שולחנותיהם של עיתונאי העיר מודיעין (הדברים מובאים ללא עריכה או חיתוך):

"שתי הכתבות בתכנית כלבוטק חשובות ביותר, ומאירות תופעות ובעיות עמן מתמודדים תאגידי המים ועד היום התקשינו למצוא להן הסברים, הן בתשובות של רשות המים או בתקנים הקיימים.

מהכתבה עולה כי התקנת "אל חוזר" עשויה למנוע מדידות של צריכות מים שאינן של הצרכן עצמו, אלא של צרכנים אחרים.

חשוב להדגיש כי כל תושב יכול להתקין אל חוזר לשעון הדירתי שלו, ורצוי כי הדבר ייעשה ע"י בעל מקצוע מוסמך, שכן הכרחי לשמור על תקינות הצנרת גם בהתקנה זו.

תאגידי המים פנו לרשות המים ולמכון התקנים, כדי לקבל הנחיות מהם לגבי שאלות שעלו בתכנית, הן מבחינת סמכויות תאגידי המים, התקנות מתקנים כמו "אל חוזר", תקינה נדרשת ועוד.

בנוגע לשירות הלקוחות עליו נטען בכתבה: תאגיד "מי מודיעין" פועל ללא לאות כדי לשפר את שירות הלקוחות והשירות לתושב. אנו מודעים לכך כי לא תמיד אנו יכולים לספק תשובות מלאות לתושבים, כפי שהראתה הכתבה, פשוט בשל העובדה כי פעמים רבות ידינו כבולות בחוקים או תקנות שלא מאפשרים לנו כל שיקול דעת, בנושאים כגון התקנת מדי מים, דרך מדידת המים, תקנות תכנון ובניה וכדומה.

פעמים רבות חוסר האפשרות לתת תשובה מספקת, או העובדה כי איננו רשאים לקזז סכומים מחשבון המים מאחר והחוק קובע כי ניתן לעשות זאת רק במקרים מסוימים, נראים כאילו אין לנו רצון לסייע, ולא כך הדבר. ידינו כבולות בהוראות החוק והנחיות שלא תמיד פועלות לטובת התושבים. אנו מתוסכלים מחוסר האפשרות לתת תשובות מספקות בדיוק כמו הצרכנים, שמתוסכלים כי אינם מקבלים תשובות מלאות לשאלותיהם.

אנו תקווה כי בעקבות התכנית, ישונו ההוראות והתקינה, ונוכל להיות פעילים ויוזמים יותר בתחומי שירות הלקוחות והמענה לתושבים, תוך מתן מענה מקצועי, מהיר ומספק".

על זה אמר פעם אוסקר ויילד:"אין לך מידה הנראית דומה כל כך לתמימות כחוצפה"

אז מה היה לנו כאן?! 1. "תופעות שהתקשינו למצוא להן הסברים.." האמנם?! אולי עדיף אם כך שאת המשכורות של 52 מנכל"י תאגידי המים בישראל תעבירו ישירות לתחקירני כלבוטק. האם לא יכולתם לבדוק את הנושא בדיוק אותו הדבר?! באותה הדרך!- אל תיתממו! כנראה שלא באמת רציתם!

2. "..להדגיש שכל תושב יכול להתקין אל-חוזר..." באמת תודה רבה על העצה. נראה לי שאילו היתה "מי מודיעין" חברה רצינית, כבר היום, במקום לשלוח הודעות אויליות לתקשורת היתה מתחילים בהתקנת השסתומים הללו על חשבונה!! כי את העלות כבר גביתם עם ריבית דריבית- מזמן..

3."תאגידי המים פנו לרשות המים כדי לקבל הנחיות..." מה?!!!! עוד לא קיבלתם הנחיות?! ומה עם שיקול דעת שלכם?!

4. (בענין איכות שירות הלקוחות). "... פעמים רבות ידינו כבולות בחוקים או תקנות שלא מאפשרים לנו כל שיקול דעת...", נו באמת!! מה הקשר בין חוקים ותקנות לאיכות השירות לציבור? מה, באמת ישנה תקנה שמנעה מכם מלהעביר מידע על פיצוצי צנרת?! על הודעות קוליות שאינן עדכניות ולעיתים כלל אינן קיימות? נו באמת!!

5.(ועוד קצת על איכות השירות לציבור). "אנו מתוסכלים מחוסר האפשרות לתת תשובות מספקות בדיוק כמו הצרכנים, שמתוסכלים כי אינם מקבלים תשובות מלאות לשאלותיהם". הגזמתם! תתרחקו בבקשה מהציבור שנפגע מכם. זו פשוט זעקת הקוזק הנגזל. אתם זה לא הציבור הפגוע. ומלבד זאת- נוווו, אז מה עשיתם עד כה בענין הזה? פניתם לרשות המים (האח הגדול)...ו...זהו!

סיכום: פרשיית "גניבת הציבור" (כפי שהציג כלבוטק), תוך שימוש ציני בבלעדיות על המשאב הכי חשוב לכל אדם (מלבד אויר לנשימה), צריכה לעורר בכל אחד ואחד מחשבות על מהות מערכת היחסים הקיימת כיום בין הרשויות השונות לאזרחים. אילו היה מדובר בתחום אחר שבין אדם לחברו, כבר מזמן היה צריך הגנב לפצות את הנגנב. ואף ללכת אחר כבוד לבית האסורים. רק שכאן הגנב זו רשות ממלכתית. ושם אין פנים.

מעניין האם יהיו עורכי דין ומשפטנים, ואולי סתם אזרחים חרוצים שילכו עם הפרשה הזו עוד צעד אחד קדימה ויתבעו את האחראים על הגניבה הגדולה הזו שבמהותה היא גזילת הציבור, בבתי המשפט בישראל.

ומאידך, אם ההודעה של "מי מודיעין" כפי שהובאה כאן, מייצגת את גישתן של רשויות וחברות המים במדינה לחשיפה הזו, כנראה שהחוצפה עברה כל גבול, הבושה נעלמה, ובעיקר, אנו, תושבי מדינת ישראל, צפויים לאור זאת לעוד גזילות והפתעות דומות בעתיד.

ורק נזכיר כאן לכולם: במדינה דמוקראטית, כפי שמתיימרת מדינת ישראל להיות, ביום הפקודה בקלפי- כשתשימו את הפתק, אל תשכחו מי האחראי לגזילה, למחירי הדלק הבלתי הגיוניים, למחירי המים המטורפים, להשתת עלויות תשתיות המים פעמיים!! עליכם- הצרכנים ורוכשי הדירות, לגניבת מסלול נסיעה ויצירת פקקי תנועה ענקיים בכניסה לת"א- על חשבון המסלול הציבורי, כדי לאפשר תנועה נוחה לעשירים ובעלי הממון, לרעש המטוסים הנוחתים לכם בשבתות חגים ובאמצע הלילה על הראש בגובה הצמרות של מודיעין, ועוד ועוד..

ובבוא אותו יום בחירות, אל תניחו למילים כמו:, חמאס", "ביטחון", "חיזבאללה", "איראן", "פצצה גרעינית" , להסיט אתכם מהעובדה הפשוטה: אלו מילים שנועדו להשכיח מכם את העיקר: הממשלה ושלוחיה השונים רואים בכם, האזרחים הקטנים, לא יותר מאשר סמרטוט, סחבה, כזו שסוחטים אותה עד תום ותולים אותה לייבוש.... לעוד ארבע שנים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות