חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שיפור בזכאות לבגרות בתש”ע במודיעין מכבים-רעות

 

75.55% מתלמידי מודיעין מכבים-רעות שנגשו לבגרות בשנה שעברה (תש"ע) נמצאו זכאים לתעודת בגרות. עליה נאה ביחס לשנה"ל שקדמה. בעיריית מודיעין אופטימים ביחס לשנים הבאות ומצפים לעליה נוספת

 

משרד החינוך פרסם השבוע את תוצאות הזכאות לבגרות לשנת הלימודים תש"ע (2010). 75.55% מכלל התלמידים במודיעין שנגשו לבחינות הבגרות נרשמו כזכאים לתעודת הבגרות. בשנת הלימודים שקדמה לה, תשס"ט , עמד שיעור הזכאים על 72.88%. מדובר בשיפור של 2.68% בזכאות לבגרות בקרב תלמידי התיכונים במודיעין, מכבים-רעות.

בשנת הלימודים הקודמת (תש"ע- 2010), 97.98% מכלל תלמידי מודיעין נגשו לבחינות הבגרות. מדובר באחוז גבוה מאוד של תלמידים. הנתון מעמיד את מודיעין במקום השלישי בקרב כלל הרשויות המקומיות.

כמותית, סך התלמידים שניגשו לבגרות במודיעין, מכבים-רעות כולל 1039 תלמידים. מהם 920 תלמידים לומדים במערכת החינוך של העיר. 119 למדו מחוץ לה.

בהודעת עיריית מודיעין אמש (ב’) נאמר כי "מדובר בנתון גבוה מאוד המשקף את מדיניות מערכת החינוך העירונית לפיה אסור לוותר על אף תלמיד במערכת לרבות החינוך המיוחד המהווה כ-7% מכלל התלמידים - גם במחיר של תוצאות נמוכות יותר באחוזי הזכאות. מבין הערים המובילות בארץ".

בראש הרשימה הארצית עומדות שוהם (85.50%) ו-כוכב יאיר (85.46%). שתיהן אגב, ירדו מעט באחוזי הזכאות ביחס לשנה הקודמת, אולם נותרו למרות זאת בראש הרשימה. מבין הערים הבינוניות באוכלוסייתן, ממוקמת רעננה במקום גבוה יחסית עם 80.25% זכאות.

מודיעין, ממוקמת סביב המקום ה-15ה ברשימה לפני הרצליה (75.25%), כפר סבא (74.87%) ורמת גן (74.22%).

עם זאת, הבחינה שצריכה להיבדק אינה רק המספר הסופי והמיקום ב"ליגה". פרמטר חשוב אולי אפילו יותר, זו מידת השיפור היחסי לשנה קודמת. מבחן זה של אחוזי השיפור עשוי אולי להיות האינדיקציה לפעילות האמיתית שמתבצעת במערכת החינוכית שעיר.

כאן מבין הערים והישובים שסימנו עלייה באחוז הזכאים, ממוקמת מודיעין מכבים-רעות נמוך יותר בטבלה הארצית, אותה מובילה מועצה אזורית עמק הירדן עם עלייה של 22.44% בזכאויות. נראה שבכפר סבא הממוקמת אחרי מודיעין, נבהלו אולי מהנתונים של השנה שעברה וכאן אנו מוצאים עליה של 6.43% בזכאויות.

האם ניתן במודיעין מכבים-רעות לעלות עוד יותר? לפחות בהודעת עיריית מודיעין קיימת אופטימיות בעניין זה: "התוכנית לשיפור אחוזי הזכאות בבגרות היא תוכנית רב שנתית הנמצאת כרגע בעיצומה. בעירייה ובמנהל החינוך קיבלו בסיפוק את העלייה הגבוהה, אך עם זאת אינם מסתפקים בנתונים אלו ובשנים הקרובות תמשך העבודה הקשה והפעילות המקיפה על מנת להעלות את אחוזי הזכאות עוד יותר.

בשנתיים האחרונות הפעילה מערכת החינוך העירונית תוכנית מיוחדת לשיפור הזכאות בבגרות וכן משאבים תקציביים רבים במערכת החינוך ובהם תוכניות איתור ותגבור תלמידים מתקשים בקבוצות למידה קטנות לקראת מבחני הבגרות, מסלולי לימוד מיוחדים, מחשוב מערכת החינוך בתוכנית רב שנתית כולל הקצאת כיתות חכמות ופתיחת מגמות ייחודיות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות