חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הכרוז מתבקש לשמור על השקט

 

 לפני כשבועיים הבטיח לנו אבי אלבז שהוא לא יבליג מול ההפרעות של הכרוז המזכיר מידי שישי לתושבי מכבים את מועדי כניסת השבת. השבוע הוא גם קיים

 

במהלך 3 השנים האחרונות, בכל יום שישי בסביבות השעות 13:00 עד 14:00, מסתובב במכבים תושב דתי-חרדי ("הכרוז" כך הוא מכונה) מהרובע, המכריז עם מגביר קול רעשני על מועד כניסת השבת והדלקת נרות.

תושב במקום- אבי אלבז המשמש כיו"ר "מודיעין חופשית", סיפר שתושבים ממכבים פנו אליו וביקשו שיפנה ל"כרוז" וינסה לשכנע אותו להפסיק את הכריזות הרעשניות שמטרידות את מנוחתם ומבהילות את ילדיהם. חלקם אף הציעו להתלונן במשטרה. כך אליבא דאלבז.

ואכן, ביום חמישי שעבר שוחח אלבז עם האיש, הסביר לו שהכריזות ברמקולים מפריעות למרבית תושבי מכבים, וכי הכריזה באזורי מגורים היא מנוגדת לחוק וכן ש:"הכריזות שלו אינן אפקטיביות מכיוון שמי שרוצה להדליק נרות של שבת יעשה זאת גם בלי שהכרוז יזכיר לאנשים, ומי שלא רוצה, הרמקולים לא יעזרו אלא רק מכעיסים יותר ויותר את תושבי הרובע".

אבי אלבז הציע לכרוז להעביר את המסרים שלו בחלוקת פליירים בתיבות הדואר, או במיילים- למי שיסכים לקבל ממנו מיילים, או בפייסבוק וכו’: "זה יותר תרבותי, יותר אפקטיבי ויותר שקט מאשר רמקולים רועשים, וחוץ מזה כמעט כל אתר אינטרנט חדשותי ארצי או מקומי מפרסם את זמני כניסת שבת".

השכנוע לא עזר
התושב הדתי-חרדי האזין ברוב קשב אבל לא השתכנע והבטיח "להמשיך במצווה". ואכן ביום שישי האחרון (06/05/11) בצהרים, הכרוז שוב הסתובב ברובע מכבים ושוב הכרוז פעל. במהלך השבוע שעבר, החליטו אלבז וחבריו החלטה שאם זה יימשך הם יקיימו מחאה מול ביתו במכבים, כאזהרה לפני הגשת תלונות נגדו במשטרה.

ואכן זה מה שקרה. ביום שבת האחרונה בשעת צהריים קיימו חבריו של יו"ר "מודיעין חופשית" מפגש מחאה קצר של דקות אחדות מול ביתו של הכרוז והודיעו לו שאם הוא ימשיך להסתובב במכבים ולהרעיש במגביר הקול, תוגש נגדו תלונה במשטרה. בנוסף הועבר לו מסמך המפרט את התקנות בענין רעש באזורי מגורים.

אבי אלבז: "הקמנו את עמותת מודיעין חופשית בכדי לייצג את האינטרסים הקהילתיים של הציבור החופשי- תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות. אנו נמשיך לייצג את הציבור החופשי בעיר, ונמשיך לפעול בכל נושא ובכל מקום שבו ייפגעו באינטרסים הקהילתיים של הציבור החופשי תושבי העיר".

פורסם גם ב"חדשות מודיעין"

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות