חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

האם האחריות על המים תחזור לרשויות?

 

המחזות של מכתבי האזהרה מ"מי מודיעין" לעירייה יתכן ובעתיד הקרוב- לא יחזרו. בקרוב יחלו התהליכים לקראת שובה הביתה של מח’ המים. אולי בלבוש אחר. האם באמת מדובר ב"סיבוב פרסה"? ומה יהיה על המע"מ?

 

לפני כשבועיים בד בבד עם הפרסום בדבר עזיבתו של ירון רן את "מי מודיעין", גם שבממשלה עשו חושבים. ובקרוב- אפשרי שנתחיל שוב לשלם את חשבונות המים בעירייה. בדיוק כמו בימים הטובים, ללא מע"מ? ולא פחות חשוב, עם שירות טוב יותר...

בממשלה החליטו לבחון מחדש, לאור התלונות הרבות של ראשי ישובים בארץ. ראש הממשלה הורה לוועדה שבה יהיה גם אודי ניסן, מנהל התקציבים באוצר, ובכירים נוספים, לדון במצב וזאת לקראת החזרת התאגידים לשליטת הרשויות המוניציפאליות.

המדובר כך נמסר, בתהליך שייקח שבועות או חודשים, אלא אם אגף התקציבים ימשוך את העניין וזאת מהסיבה הפשוטה... פרוק התאגידים במתכונתם הנוכחית פירושה אובדן של 500 מיליון שקל בשנה לאוצר (ולחשוב שבשל 200 מיליון שקל- תוכנית הרחבת "כיפת ברזל" נסחבת זה שנים).

ומדוע 500 מיליון? עם הקמת התאגידים הוסיפו לנו לחשבון המים בשקט בשקט את המע"מ, 16% שלמים שהלכו עד כה לאוצר ואיש לא פצה פה. מאות מיליונים אלה יישארו לצרכנים.

זאת ועוד: עד כה התאגיד היה למעשה גוף ממשלתי. עם השלמת עבודתה של הוועדה, התאגיד שיהפוך לזרוע כמו החברה הכלכלית, לגוף כמו כל זרוע עירונית אחרת. יתכן וירון רן היה המנכ"ל הראשון והאחרון שעמד בראש תאגיד אוטונומידה-פקטו. ומעתה העירייה היא שתצטרך לתת מענה לתלונות הציבור בענייני מים גם..

פורסם גם ב"חדשות מודיעין"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות