חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”מודיעין חפשית” מצטרפת ל”פורום השכונות הארצי”

 

גוף ארצי המציג עצמו כ-א-פוליטי, שמטרותיו טיפול בבעיות ובמאבקים שבין מסגרות וגורמים חרדיים לישובים וערים בעלי צביון חילוני, ולדברי אבי אלבז תושב העיר מודיעין, "למנוע את ההתפשטות החרדית",הוקם בימים האחרונים. עמותת "מודיעין חפשית" בראשותו של אבי אלבז, תהיה נציגת מודיעין

 

בהודעה רשמית של "פורום השכונות" שהועברה השבוע נאמר בין השאר:"בחודשים האחרונים התארגנו פעילים מישובים ושכונות ברחבי הארץ, ליצירת פורום שכונות ארצי, הפועל לשמור ולגונן על צביון החיים החילוני והחופשי במקומות מגוריהם. חברי הפורום הם פעילים ונציגי ועדי שכונות מעשרות יישובים מכל קצוות הארץ (ערים גדולות כירושלים, תל-אביב וחיפה, וכן ערים ויישובים קהילתיים כרחובות, כפר יונה, מודיעין, קריית טבעון, רמת השרון, כפר ורדים ורמות השבים). הסובלים מהטרדות ומפלישה יזומה (ופעמים רבות גם כוחנית) של גורמים חרדים וחרדים-לאומיים לסביבתם.

לכולם משותפת המצוקה והצורך בהתגוננות ממגמות הולכות וגוברות של חדירת גופים חרדים וחרדים-לאומיים לשכונות בערים וישובים בעלי אופי חילוני. מדובר בהשתלטות כוחנית על מבנים ושטחים ציבוריים, פעמים רבות שלא כדין, יצירת תשתיות שתאפשר אכלוס של חוגים חרדים וחרדים-לאומיים בלב יישובים חילוניים, על חשבון צרכי התושבים המקומיים (לדוגמא: מקוואות וכוללים במקום מתנ"סים ובתי תרבות), פעולות יזומות של החזרה בתשובה המופנות בעיקר כלפי נוער וילדים וניסיונות בוטים להביא לשינוי אורח החיים החופשי המקובל בסביבה.

ברוב המקרים זוהי פלישה של קבוצות מאורגנות, בעלות גב כלכלי איתן, הפועלות תוך העלמת עין ולפעמים אף בתמיכה של הרשויות המקומיות. בפגישות הפורום התגלה דמיון רב בין המאבקים שנוהלו בישובים השונים: ההכרה שלחילונים עומדת זכות לאזור מגורים בו יוכלו לנהל את אורח החיים שבחרו בהם, הרצון לשמר ולפתח את צביון החיים החילוני והחופשי הקיים והצורך לפעול לחיזוק הקהילתיות החילונית ולהקניית חינוך וערכים לצעירים ברוח היהדות החילונית, החופשית והפלורליסטית.

הפורום הינו התארגנות לא פוליטית ולא מפלגתית, שמטרותיו הוגדרו כלהלן: א. יצירת גוף מאוחד ומאורגן, שיהיה בעל כוח לדרוש את התייחסות השלטונות וטיפול בבעיות המועלות. ב. מתן עזרה הדדית ושיתוף בידע ובניסיון שהצטבר בין תושבי השכונות והישובים הסובלים מבעיות דומות.

ג. יצירת מודעות לכך שהמאבקים המקומיים הם סימפטום לתופעה כלל ארצית. חברי הפורום שוקדים בימים אלו על גיבוש דרכי הפעולה והרחבת מעגל המשתתפים בפעילות".

לגוף זה, כפי שנמסר בהודעה לעיתונות, הצטרפה כאמור גם נציגות ממודיעין: עמותת "מודיעין חפשית" בראשותו של תושב העיר אבי אלבז. על ההודעה הארצית ביקש אלבז להוסיף את דבריו:

"כאשר הקמנו את עמותת מודיעין חופשית, החלטנו בין היתר שהעמותה תיזום שיתופי פעולה עם ארגונים דומים ברחבי הארץ.

לפני כחודש, פנו אלינו נציגי פורום השכונות הארצי לשמירה על צביון החיים החילוני, והציעו לנו להצטרף כחברים בפורום. בשבוע שעבר התקיים מפגש נוסף של הפורום, ויחד איתי השתתף במפגש גם אבינועם פורת חבר מועצת העמותה. למפגש הגיעו כ- 30 איש מ- 16 ישובים שהחליטו להילחם על הבית נגד "פלישה יזומה של גורמים חרדיים וחרדיים-לאומיים לסביבתם".

המאבק למניעת ההתפשטות החרדית חייב להיות הן במישור המקומי והן במישור הארצי, מכיוון שהצלחה בכל ישוב או שכונה, ושיתופי הפעולה בין כל הישובים, נותנים רוח גבית למאבקים אחרים בישובים ובשכונות ברחבי הארץ.

לדוגמה, במאבק של תושבי רחובות כנגד הקמת מקווה בלב שכונה חילונית שקטה, ובחתימה על העצומה, השתתפו כ- 3,600 תושבי רחובות משכונות העיר. רחובות היא דוגמה קלאסית לכך שבגלל אדישות הציבור החופשי בבחירות לרשויות המקומיות בעיר, נבחר ראש עיר חרדי וקואליציה חרדית-דתית.

בית המשפט פסל את החלטת העירייה בדבר הקמת המקווה תוך שהוא מונה פגמים רבים בהתנהלות העירייה והמועצה הדתית. בית המשפט קבע כי צרכי הציבור למועדון תרבות ולגני ילדים אינם נופלים בחשיבותם מצרכים למבני דת. בית המשפט החליט כי השימוש במגרש לצורך בנית מבנה ציבור יעשה רק לאחר שיערך סקר צרכים וייבחנו חלופות, הכול מתוך שקיפות ציבורית.

למרות שראש העיר הודיע מפורשות כי העירייה לא תערער על פסיקת בית המשפט, הגישה המועצה הדתית, הכפופה לעירייה, עירעור לבית המשפט העליון."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות