חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

טעות סופר או לא סופרים את הרב צ’יקוטאי

 

סיפור הבחירות לרבני העיר לוט במכוון בערפל סמיך, עד שבאה מודעה פשוטה של העירייה בה מישהו בטעות, או שלא, מוסס את הערפל והעניק לרב ציקוטאי את התואר המוזר- רב העיר מכבים רעות

 

 

לפני כשבועיים פרסמה העירייה מודעה והודעה לציבור בנושא "דרשת שבת הגדול". במודעה מופיעים פרטים על דרשותיהם של שלושת הרבנים, צ’יקוטאי, אלחרר ולאו.

עד כאן הכל היה בסדר עד שיו"ר "מודיעין חופשית", אבי אלבז, שם לב שמתחת לדרשה במכבים רעות, תוארו של הרב צ’יקוטאי עבר פיחות, מרב העיר "סתם" כמו 2 עמיתיו לרב של העיר הוירטואלית מכבים רעות, או אם תרצו הרב של הרובע מכבים רעות.

השאלה שצצה מיד, האם זו היתה טעות סופר של מי שהגיש לפרסום את המודעה או שאולי מסתתר כאן משהו הרבה יותר מסמלי. למי ששכח סוגיית הבחירות לרבנים הספרדים של העיר נמצאת על השולחן מאז אוחדה לה מודיעין יחדיו עם מכבים רעות. והסוגיה עוד שם כתפוח אדמה לוהט שאיש לא שש להתעסק איתו.

ראש העיר חיים ביבס אינו מוכן להשלים את שכרו של צ’יקוטאי, שמקבל שכר נמוך יותר מהרבנים האחרים, כי אין לכך תקציב. ובמשרד הדתות השר מרגי מנצל את סירובו של ראש העיר כדי להמשיך לנסות ולדחוף את רעיון הבחירות לרבנים.

יו"ר "מודיעין חופשית" אבי אלבז ששם לב ל"טעות" מיהר לשגר מכתב לחיים ביבס: "נראה תמוה ביותר הפרסום שמפריד את העיר מודיעין מ"העיר מכבים-רעות", וכל זאת רק בכדי להאדיר לכאורה את תפקידם ומעמדם של 3 הרבנים, ולטשטש לכאורה את העובדה שיש עודף של רבנים בעיר. לאיזה שפל אינטליגנטי אפשר עוד לרדת בכדי להצדיק את קיומם השערורייתי של 3 רבנים בעיר. האם כל האמצעים כשרים ומקדשים את המטרה להנציח 3 רבנים בעיר?".

ובחזרה לשאלה מי עומד מאחורי "הורדתו" של הרב צ’יקוטאי לדרגת רבה של מכבים רעות, ובעצם לכאורה, מודעה זו ביטלה את האיחוד עם מודיעין והשיבה את המציאות למה שהיה כאן טרום האיחוד.

את תגובתו של הרב צ’יקוטאי לא הצלחנו להשיג, אך מקור המקורב למחנהו התנדב להביע את מה שחשים שם: "המשרד היחידי בעירייה שלא קלט שיש איחוד, זו לשכת הרבנות".

בדיקה שלנו באתר העירייה העלתה כי אכן מסמלה של לשכת הרבנות נפקדות מכבים רעות. האם גם זה נעשה במקרה?

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "העירייה מודה לתושב על פנייתו. כפי הידוע, העירייה ממתינה להחלטת משרד הדתות בנושא רבני העיר".

פורסם גם ב"חדשות מודיעין"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות