חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

האם מרחב מודיעין נתפס כ”שטח הפקר” לנהגים?

 

מדיווחי משטרת מודיעין בעת האחרונה עולה תמונה של ריבוי מעצרי נהגים ונוהגים שאין ברשותם רשיון נהיגה, רשיון רכב או ביטוח בתוקף.נהיגה בשכרות ואפילו תחת השפעת סמים. הצטברות הדיווחים הללו מעלה תהיות בדבר תפיסת כבישי מודיעין והסביבה כאיזור "בטוח" יחסית לעבריינות תנועה...

 

מאפיין בולט בדיווחי המשטרה לאחרונה הוא ריבוי מעצרים של נוהגים ברכב שאינם בעלי רשיון נהיגה. האם יש פה במודיעין וסביבתה אוירה של "שטח הפקר?". אין לי תשובה חד משמעית על כך.

אולי המצב של עיר בשולי הכרך הגדול, בשילוב עם חורשות ויערות בן-שמן ושבילי המטיילים שבהם, יחד עם כביש 443 שמחבר בין ירושלים וסביבתה עם השפלה- לוד רמלה- רחובות, משרה אוירה של "חופש" וש"אותי כאן לא יתפסו".

ואולי הם צודקים?! הרי כולנו יודעים שכבר שנים רבות נחשבת תחנת המשטרה במודיעין למקום אליו נשלחים קציני משטרה בדרגת רב-פקד, המיועדים לקידום לדרגת סגן-ניצב. למעשה (וכנראה בצדק מסויים) משמשת תחנת המשטרה במודיעין כמקום ל"סטאז’" לקצינים המיועדים לקידום. עובדה!

בניתוח מרחבי שליטה ואחריות של המשטרה, איזור מודיעין (צומת שילת-גימזו-פארק קנדה) הוא איזור "תפר" בין מרחבי אחריות של 4 רשויות משטרתיות שונות: משטרת מודיעין, משטרת בנימין, משטרת לוד ומשטרת התנועה הארצית. וכידוע, עוד משחר הימים, איזורי "תפר" היו ונותרו מועדים לחולשה. לא מאמינים?! תשאלו (אם תצליחו לקבל תשובה) את אריק שרון איך ניצל את "תפר" הארמיות המצריות במלחמת יום הכיפורים, כדי לשנות את הכף של המלחמה ההיא.

כמי שעוקב אחר פעילות משטרת מודיעין מיום הקמתה עוד כנקודת שיטור במכבים (בקראוון), וכמי שעוקב אחר ראשי העיר האחרונים (ובכלל זה גם בעידן המועצה המקומית מכבים-רעות זצ"ל ), אני מוצא שאף הם מתוסכלים במידה מסויימת מהמצב הזה בו מפקדי משטרה טובים מאוד (מיועדים לקידום...), מגיעים "להתגלח" דווקא כאן, בעיר מודיעין ובמשטרתה. אבל אפילו שתדלנותם לא שינתה דבר אצל בכירי משטרת ישראל. התקן של מפקד תחנת מודיעין, עודנו- רפ"ק..

וכך, בסוף שבוע אחד, נרשמו בעיר המנומנמת מודיעין, 100 עבירות תנועה. בהן, שוטרי הסיור תפסו 2 נהגים תחת השפעת סם ובפסילה. נתפסו 3 נהגים תחת השפעת אלכוהול.

במחסום על כביש 443 בצומת גימזו,הבחינו השוטרים ברכב מסוג מיציבושי אשר נעצר לפני המחסום. הנהג והנוסע ניצפו מתחלפים במקומות הישיבה שלהם. בבדיקה של החשודים התברר כי הנהג נפסל בתאריך ב-18/4 ע"י את"ן ת"א בגין נהיגה תחת השפעת סם, רכבו הושבת. בחיפוש ברכב נתפס חומר החשוד כסם. שני החשודים הובאו לתחנה ונחקרו. בעל הרכב נעצר. הנוסע הנוסף נחקר ושוחרר. רישיונו נפסל. הרכב הושבת ל 60 יום.

זאת ועוד, ב-22.4, במהלך סיור באזור מצפה מודיעין, נראה רכב מסוג מיצובישי אשר נסע וזיגזג מול ניידת המשטרה. מובן שחשדם של השוטרים עלה והם עצרו אותו לבדיקה. תוך כדי עצירת הרכב, הנהג- תושב לוד, התחלף עם הנוסע שלידו. בבדיקה של החשודים התברר כי הנוסע שנהג היה ללא רשיון נהיגה כלל,ומעולם לא בעל רשיון נהיגה. בחיפוש ברכבם נמצא חומר החשוד כסם. השניים סירבו לבדיקה, נחקרו, רכבם הושבת, הרישיון שלו נפסל, ונרשמו דוחות בהתאם.

רוצים עוד?! בבקשה: בתאריך 24/4/11 סמוך לשעה 06:10 עוכב רכב במחסום על כביש 443. נהגת הרכב אמרה שאין ברשותה רישיונות והתבקשה לעצור בצד, אולם פתחה בנסיעה מהירה כשהיא חולפת על פני רמזורים אדומים ומסכנת כלי רכב בכביש- כשניידות בעקבותיה. הנהגת עצרה את הרכב בתור העיר מודיעין, ונראתה יוצאת ממנו ומתיישבת מאחור. פרט לנהגת היו ברכב עוד ארבע נוסעות. הנהגת ילידת 96 תושבת ירושלים תקפה וקיללה את השוטרים במהלך מעצרה. היא הכחישה בחקירתה כי נהגה ברכב. עוד הוברר שהיא לא מחזיקה כלל ברישיון נהיגה!.

אחותה: ילידת 97 נחקרה על כך שהעליבה שוטרים והכשילה אותם בכך שהצביעה על אחת הנוסעות כנהגת הרכב. שתיהן נעצרו ונלקחו לבימ"ש. שם שוחררה למעצר בית. בעל הרכב- ידיד של הנהגת הוזמן לשימוע ואמר שלא ידע שאין לה רישיון..

וסיפור אחרון להפעם: גם הוא ב-24/4 . במהלך פעילות תנועה נעצר לבדיקת מסמכים, נהג תושב מודיעין, כבן 50 כשהוא נוהג ברכב. בבדיקה התברר כי הוא לא הוציא רשיון נהיגה מעולם. עוד התברר שהוא נוהג ברכב ללא רשיון בר תוקף משנת 2009 , וללא ביטוח.

הנהג עוכב לתחנה והועבר לשימוע בפני קצין משטרה. לאחר השימוע רכבו ניגרר והושבת ל30 יום. כנגד הנהג נרשמה הזמנה לדין..

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות