חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ב”מי מודיעין” לא שמעו (כנראה) על מענה קולי. עובדה!

 

צינור מים של מקורות התפוצץ בתוך מודיעין במוצאי החג הראשון. תושבים רבים לא הצליחו לקבל מידע מ"מי מודיעין" על סטטוס התקלה ואצו רצו לקנות מי שתייה בחנויות. "מה יקרה בעיתות חירום אמיתיים?!" הם שואלים. ואנחנו תוהים: האם אין ב"מי מודיעין" דרך אינטליגנטית ומקצועית להעביר מידע דחוף לציבור?!

 

אתמול, ג’, בשעות הערב, התפוצץ צינור מים מרכזי של מקורות שממוקם ברחוב עמק החולה. בסביבות השעה 20.30 בערב דיווחו תושבים רבים בעיר על הפסקת מים נרחבת.

מי שחייגו למוקד העירוני כדי לקבל מידע על הפסקת המים, הופנו באמצעות מענה קולי אל מספר הטלפון החינמי (1800) של התאגיד. רבים מהם דיווחו זמן קצר לאחר הפסקת המים על חוסר יכולת לקבל מענה בטלפון מתאגיד "מי מודיעין".

טענה שחוזרת שוב ושוב היא ש"לא היה שום מענה מ"מי מודיעין" גם אחרי 10 דקות ויותר של המתנה על הקו. ההנחה שהועלתה על ידם היתה שפשוט לא הושאר כונן למקרה חירום. הנחה שבהמשך, בתגובת "מי מודיעין", נטען כי אינה נכונה כלל.

כך או אחרת מכיוון שרבים מהפונים לא זכו למענה, אם בשל העומסים על קו הטלפון ואם בשל סיבות אחרות, הם נאלצו לרוץ לחנויות הפתוחות במוצאי החג (בעיקר פיצוציות), ולרכוש בקבוקי מים מינרליים כדי שלא להיתקע ללא מי שתיה. וכמובן... בהמשך, להתלונן על המצב בו לא ניתן לקבל מידע חיוני בזמן אמיתי מתאגיד המים. " אם זהו המצב בשגרה, מה יהיה בעיתות חירום?! " היתה השאלה הכמעט מתבקשת.

מתאגיד מי מודיעין נמסרה התגובה הבאה: "אתמול, יום שלישי בסביבות השעה 17:30 הבחין תושב ברחוב עמק החולה במים זורמים ודיווח על כך למוקד מי מודיעין. כונן השטח של התאגיד הגיע מיד למקום וזיהה כי מדובר בפיצוץ בצינור של חברת "מקורות", שהתאגיד אינו רשאי לתקן.

עובדי מקורות הוזעקו למקום והגיעו לאחר כשלש שעות. כל הזמן הזה, לא היה כל שיבוש בהפסקת המים. עם זיהוי דרך הטיפול, נסגר צינור מים כדי שניתן יהיה לתקן את הדליפה. הפסקת המים נמשכה כ-55 דקות בלבד, והסגירה השפיעה רק על אזורי לחץ גבוה בעיר- כלומר: לא על בתים רבים.

מוקד הטלפון של תאגיד מי מודיעין היה זמין לאורך כל אותו הזמן. במוקד נרשמו 59 שיחות עם תושבים שהתקשרו לברר לגבי הפסקת המים. עקב העומס על הקווים, היה עיכוב במענה, אך המוקד היה זמין ופעיל ותושבים שהמתינו נענו וקיבלו את כל המידע. בכל מקרה, מדובר היה בהפסקת מים קטנה שהסתיימה במהרה עם תיקון הפיצוץ ע"י עובדי מקורות.".

לא נותר אלא להמליץ לתאגיד "מי מודיעין" למצוא להבא דרך ראויה יותר להעברת מידע לתושבים במקרים כגון אלו ודומיהם. למשל, מענה קולי שיסביר בקצרה היכן הבעיה, סטטוס הטיפול, ומועד סיום הטיפול המוערך... זו ממש לא טכנולוגיה מסובכת....

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות