חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הקרב על הוועד

 

אחרי תקופת השיא של ועד העובדים במודיעין לפני הבחירות, נקלע ועד עובדי העיריה למערבולת בה נכרכים מכתבי תלונות על תקיפה, עם טענות על ועד רך לבב, כשברקע כולם מחכים לראות האם הבחירות יוקדמו ואם כן האם מחנה בן סעדון לשעבר יצליח לחדש ימיו של הועד כקדם

 

זה החל מעט לפני הבחירות ההן, כשנותרו שבועיים בין בחירתו של אילן כחבר מועצה ובין הכתרתו כחבר מועצה ועזיבתו את הוועד והעבודה, המאבק בין בן סעדון למנכ"ל כרמון היה בשיא הרתיחה והוא אף הרחיק לכת ונעל את חדרו של יו"ר הועד היוצא.

זה היה האקורד האחרון של ועד העובדים ההוא כשתוצאת הבחירות החדשות הכתירה את הילה מזרחי ליו"ר ולצידה כל הוועד למעט שניים: דורון שוחמי ואבי דרוויס. אלו היוו למעשה את ה"אופוזיציה" היחידה. כשבשלבים הראשונים הילה קיבלה את כל הקרדיט מכל הכיוונים ויצאה לדרך.

"בתקופה של בן סעדון"
אבל לכל דבר טוב יש סוף ועם הזמן החלו לפרוץ להבות שהיו אגורות זמן רב בבטן של כמה וכמה הקשורים לוועד ומחוצה לו. "במרוצת הזמן", כך אומר לי אחד מהמעורבים, "הגיעה יו"ר הועד לעימותים מול חברים בוועד וזאת על רקע ענינים חשובים כמו התנהלות הועד מול ההנהלה, אבל גם ויכוחים "תפלים וזניחים" כמו, אלו מתנות לרכוש עבור העובדים.

אחד ה"מקטרים": "הוועד היום אינו נלחם וכרמון מנצל זאת. היא אינה מצליחה להביא מה שמצפים ממנה. פעם היה לועד כח הרתעה. כולם ידעו שמי שמתעסק עם הועד יקבל תגובה הולמת. הילה שואפת לפעול בשיתוף פעולה עם ההנהלה, ואחרי השלב הראשון בו "באו לקראתה", זיהו בהנהלה את הפיצול בוועד וניצלו זאת עד הסוף".

התוצאה... 2 חברי הועד שלא היו משויכים ל"מחנה של הילה" דורון שוחמי ואבי דרוויס התפטרו מהוועד ולפני זמן מה התפטרה חברה נוספת- אפרת זוארץ. בועד נותרו 4 בלבד, ויריביה של הילה חיפשו איך להביא לבחירות ולחדש ימי עידן בן סעדון.

"מי מתערב"?
ומה מקומו של היו"ר המיתולוגי בן סעדון במחזה? אז שלא תטעו. הבחור אומנם חבר מועצה, אבל כאיש חברתי בנפשו עדיין "מקבל לשיחות" עובדים כעוסים וממורמרים. אך בפומבי כל מה שהוא מרשה לעצמו לאמר זה: "היה לי חשוב שהיא תצליח. עזרתי לה בהתחלה ולא הפרעתי לה" - לא מתערב בכלל? "כמעט ולא".

"אבל השבוע למשל, ישבתי עם חיים (ביבס ק.ב.) וסגרתי איתו שהעובדים הסוציאלים ינזקו כמה שפחות מהשביתה והם יוכלו להמיר את ימי השביתה בחופשות". מעורבות או התערבות... תלוי את מי תשאלו. כך או כך הנה מה שאילן בן סעדון יאמר למיקרופון: "אני רוצה לאחל לחברי הועד ולעומדת בראשו שישכילו וידעו לעבוד בשיתוף פעולה למען העובדים והכי חשוב זה לפעול ללא יראה או פחד".

אחלה, לכאורה דברי ברכה מחממים את הלב, אבל גם למי שאינו מומחה בדקויותיו של בן סעדון, ימצא עד מהרה את "המוקשים". ומה הם ?: לעבוד בשיתוף פעולה- אין ספק שהכוונה שאין לדחוק חברי ועד החוצה. לפעול ללא יראה ופחד- האם זה רמז לטענות שהועד לא פועל כך? שאלה פתוחה. פתוחה, כי קחו למשל את הסייעות: בן סעדון, כך על פי אחד מחבריו, חתם בזמנו על הסכם עם הנהלת העיר בענין תשלום שכרן של הסייעות בחודשים יולי אוגוסט, ואחרי עזיבתו של בן סעדון, ההסכם אינו מקוים כלשונו.

בן סעדון למיקרופון דוקא מחמיא להילה, אבל בצירוף רמז עבה: "יש מקרים בהם היא פועלת מצוין", אבל אם תשאלו אותו בעצם את מי הוא מייצג כחבר מועצה, מייד ישלוף את תורתו הנצחית: "בכוונתי להביא הצעות ולעזור. נבחרתי בין היתר לייצג את עובדי המועצה". אז זהו דברו של בן סעדון.

אבל למי ששכח, היה עוד אחד שהיה מעורב מאוד בלשון המעטה, בוועד הקודם: משה וקנין. ניסינו לברר מה האמת במידע שקיבלנו אודותיו בכמה ענינים והלז סירב בתוקף להתייחס: "עזבו אותי בשקט בבקשה", אז עזבנו. אבל לא יכלנו לעזוב את הסיפורים ששמענו בשקט:

וקנין, כך מספר מקורב שלו עובד בעיריה, קיבל בעבר הלא רחוק מכתב שלדעתו הינו מכתב הגובל בהסתה. המכתב לדבריו נשלח בתפוצת נאט"ו לכל העובדים. יותר מאוחר נשלח מכתב נוסף, הפעם לראש העיר, ובו בקשה... לפטר את וקנין.

אבל זה לא הכל, כי על פי העובד הנ"ל, יו"ר הועד הילה מזרחי הגישה למנכ"ל העיריה מכתב תלונה נגד וקנין בגין מה שהיא כינתה, תקיפתה על ידיו. אז מה האמת? לך תדע. אם תשאלו מקורבים של משה, תשמעו מיד ש"מחפשים אותו". מי מחפש? נו, לא צריך לנחש אפילו, וכנראה שהכוונה ראשית כל, היא למנכ"ל העיריה. וקנין עצמו כאמור סירב להתייחס לשום חלק בשאלות ובן סעדון גם כן, אז פנינו ליו"ר הועד עצמה הילה מזרחי.

"לא דרשתי לפטרו"
"אכן הייתה תקרית עם מר וקנין בעקבות מכתב שכתבתי עליו ואנו כאנשים בוגרים גם נפתור את חלוקי הדעות בינינו. כתבתי מכתב לביבס מתוך להט ועצבים וביקשתי ממנו לבדוק את ההתפרצות של וקנין כלפי, ולא ביקשתי לפטרו.

אני מניחה כי יש כבר קבוצות שמתכננות להתמודד, אני מאחלת הצלחה לכולם, אתמודד שוב לוועד ובכל מקרה לאור התפתחויות אחרונות של התנהלות לא תקינה של ההנהלה כלפי מספר עובדים יתכן שנתחיל להפגין כוח מול ההנהלה. הגיע הזמן לקצת אקשן...

לגבי חברי הוועד שהתפטרו, כנראה שיש להם הצעה יותר טובה מאשר וועד העובדים. לגבי שעות הכוננות של עובדי האחזקה הוחלט כי כל מי שקיבל שעות כוננות עד 8/98 ימשיך להיות כונן באותה כמות והוא אכן ישובץ וידווח בהתאם.עובד אשר התחיל לעבוד אחרי 8/98 ישובץ לשעות כוננות בהתאם לצרכי העירייה וכמובן להעביר דיווח בהתאם. לאור דיווחים כפולים של שעות כוננות וגם הקפצות = תשלום כפול חל השינוי בדיווח שעות הכוננות. מקווה שעניתי והבהרתי את כל הערפל סביב וועד העובדים".

פורסם גם ב"חדשות מודיעין"

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות