חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

קובי עצבני- שוב תירוץ הלאומנות

 

השבוע הוגשה עתירה לבית המשפט נגד חנות "חצי חינם" במודיעין, למניעת פיטוריהם של 25 עובדים ערבים (מרמלה). העצבני משוכנע שמדובר בדרך חדשה-ישנה לסגור חשבונות של סכסוך עבודה תוך שימוש במניע הלאומני.

 

העם היהודי הורגל שלא משנה מה יהיה, תמיד יאשימו את היהודי התורן ברצח/בגידה/ריגול- זוהי אנטשימיות.

עכשיו תסבירו לי איך קוראים למנהל סופר מרקט שמפטר עשרות עובדים ערבים ש"התפרעו", ומדביק להם מניע לאומני, כי... זה מצטייר יותר טוב.

מנהלי "כמעט חינם" במודיעין היו אמורים לבקש את אישורם של הצבא והמשטרה לפני שהם שלחו את תגובתם לפיטורים הסיטוניים של עובדיהם מהמגזר הערבי בסניף מודיעין. כבר התרגלנו שכאשר יש שריפה שגרמו לה 2 ילדים דרוזים פוחזים שזרקו פחמים לוחשות, או כל אירוע פלילי אחר, מייד נשלף הנשק האולטימטיבי... "נבדק המניע הלאומני".

אז מה זה כבר חשוב אם אחרי שבוע מגלים שלא לאומני ולא נעליים. אז כבר הענין תקוע במוח הגזעני שלנו ובבוא היום כשמישהו יבקש הוכחות ללאומניות, תמיד יהיה מי שישלוף את השריפה. כי מה לעשות, את הכותרות הגדולות כן זוכרים, את ההכחשות...אה!

והנה כאן בעיר מודיעין, אנו שומעים על פרסומים בכמה כלי תקשורת כולל הארציים, היה סכסוך בין קבוצת עובדים לבין מנהל הסופר החדש. וכל זה כמובן כפוף להנחה שפרסומים בכל כלי התקשורת אכן נכונים.

אני לא יודע מי אשם ומדוע, ויתכן שעובד זה או אחר היו צריכים לעוף קיבינימט, אבל למה להזכיר לנו שהוא ערבי? ולמה לפטר את כל מי שאינו יהודי? האם עצם העובדה שמדובר בערבים מרמלה אמורה להקל עלינו לעכל את העובדה שזרקו 25 עובדים הביתה ע"י מכתב שנשלח לאחד מהם?

בעיקר הקפיץ אותי הקטע ש"הסביר" מתי אותם עובדים התפרצו בזעם... מתי? לא להאמין, זה קרה באותו לילה בו נרצחה המשפחה באיתמר. האם יתכן שאותו ארוע שהביא לגינויים מכל העולם כולל הערבים היה הסיבה להתפרצות זעם?

לו היה מדובר ביהודי שרצח ערבים, ניחא. וגם זה לא נראה לי מציאותי.

אבל כל זה כפוף לכך שהמידע שפורסם אכן נכון... אם זה נכון אז זו באמת בושה לכל מי שהעז להוציא שדים מהבקבוק רק כדי לגלות שהבקבוק ריק.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות