חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

השבוע שהיה. אירועים ופעילויות במודיעין של סוף מרץ

 

סוף מרץ ותחילת אפריל הם גם סוף החורף ותחילת האביב. עברנו לשעון קיץ..בני הנוער במודיעין יצאו לפעילויות אתגריות, לנזקקים לסיוע נפתחה עוד עמדה למפגש ועזרה...בתי הספר בעיר עוברים שדרוג משמעותי במחשבים ושיטות הוראה..ורבים מתושבי מודיעין באו בשבת להצביע ברגליים נגד סלילת כביש 4 שיהרוס את הגישה לטבע המקומי.

 

פוגשים את בני הנוער ב"אמצע הדרך"
לאחרונה החל פועל שרות חדש לבני הנוער בעיר: "אמצע הדרך". מדובר בתוכנית למתן סיוע והזדמנות לנוער להתייעץ ולשתף איש טיפול ומדריכת שטח גם בשעות פחות שגרתיות, ורחוק מחדר הטיפול המסורתי.

בני נוער רבים מתקשים להתמודד עם משימות גיל ההתבגרות ונקלעים למצבי קושי ומשבר. המטרה היא ליצור קשר עם בני הנוער, להיות גורם נוכח בשטח ולהגיע אל הזקוקים להתערבות מקצועית של גורם טיפולי.

בתכנית, הכוונה ומתן כלים להתמודדות עם קשיים שונים שמועלים. השרות מופעל כעמדה פתוחה לבני נוער בשעות הערב המאוחרות, באזור קניון עזריאלי מודיעין. הצוות, עובדים סוציאליים ומתנדבים, הם אנשי טיפול מוסמכים ומיומנים בתחום הנוער. יוצאים לשטח בהרכב של גבר ואישה, וזאת במטרה לפנות לנערים ולנערות כאחד. התכנית מופעלת כיום בימים שלישי וחמישי בין השעות 20:00-23:30. העמדה נמצאת בין הקניון לבין הרכבת ברחבה המערבית (עם הספסלים). הנוער שנפגש עימם נהנה משתייה ועוגיות אשר תורמים לאווירה הנעימה והמזמינה שעומדת בבסיס השרות.

תוכנית "אמצע הדרך" מהווה נדבך נוסף מעטפת הנבנית בעיר סביב הפעילות הלילית של בני הנוער הנמצאים ברמות סיכון שונות.

מבצע עירוני לתקשוב בתי ספר
סכום של מיליון ו-276 אלף יושקע ע"י עיריית מודיעין בתחום המחשוב ושיפור איכויות ההוראה., בתכנית, רכישת מחשבים, כיתות חכמות וציוד היקפי בבתי ספר ברחבי העיר. מנהל החינוך וגזברות העירייה ערכו לאחרונה עבודת מטה על הפעלת מערכות המחשוב והכיתות החכמות בעקבות ההצלחה של הפעלת למידה מתוקשבת במספר בתי ספר בעיר. מדובר בתוכנית רב שנתית במימון משותף של העירייה, מפעל הפיס ומשרד החינוך.

ארבעה בתי ספר יקבלו מעבדת מחשבים בת 20 מחשבים חדשים כל אחת: בית הספר הממ"ד אבני חן, בי"ס יסודי מוריה, אורט-עירוני ד’ ותיכון עירוני ג’ ע"ש מוטה גור. בסך הכל תרכוש העירייה כ-80 מחשבים חדשים עבור בתי הספר אלה.

סכום של למעלה מ-250 אלף שקלים נוספים יושקעו בקניית ציוד ומחשבים חדשים בכמה בתי ספר ברחבי העיר: מעבדות מחשבים ושרתים חדשים בבתי הספר היסודיים החדשים באבני-חן ומוריה, מעבדת מחשבים הכוללת 22 מחשבים חדשים בתיכון מור, תוספת של 18 מחשבים לתיכון עירוני א’, 10 מחשבים לתיכון ברנקו וייס, וכן מחשבים למינהלת בית הספר החדש בשכנות הכרמים ובי"ס אמי"ת. כמו כן ישודרגו מעבדות מחשבים בבי"ס ובבי"ס אסיף.

במסגרת התוכנית יתווספו למערכת החינוך העירונית 19 כיתות חכמות חדשות. "כיתה חכמה", היא כיתה עם לוח אינטראקטיבי המהווה את "המילה האחרונה" בתחום ההוראה: לא עוד לוח וגיר אלא סביבת לימודים המספקת את מלוא העזרים הטכנולוגיים הדרושים לשם למידה אינטראקטיבית חווייתית. מדובר במהפכה פדגוגית של ממש ששינתה את פני ההוראה ואת חוויית הלימוד בבתי-הספר,הן מבחינת המורים והן מבחינתם של התלמידים.

הלוח מאפשר להכניס את המחשב ככלי פעיל בכיתה כאשר המורה מתרכז בהעברת החומר ואינו מתרכז בכתיבת החומר על גבי הלוח. ללוח יש יתרון נוסף מאחר והוא מאפשר שימוש קל וזמינות מיידית בכיתה לחומרי מולטימדיה. ניתן להקרין על-גבי הלוח כל חומר רלוונטי בכל תצורה שהיא: קבצי טקסט, וידאו או אודיו. הלוח גם מאפשר תיעוד השיעור בדרכים שונות - המידע והפעילות בלוח מתועדים כך שניתן ללכת אחורה או קדימה במסכים לטובת התלמידים בכיתה, ואת הקובץ הנשמר ניתן להעביר לאתר בי"ס למייל ולכל מרחב אינטרנטי.

ארבע כיתות חכמות חדשות מסוג זה יותקנו בישיבה התיכונית, 6 כיתות בתיכון יחד, 6 כיתות חדשות יותקנו בבי"ס רעים ו-3 כיתות חכמות יותקנו בממ"ד שבטי ישראל. כמו כן במסגרת התקציב יוכנו תוכניות עבודה להתקנת כיתות חכמות בבי"ס גוונים לליקוי למידה ובבי"ס ממ"ד אבני חן. 19 כיתות אלה מתווספות ל-40 כיתות חכמות הפועלות בבתי ספר שונים בעיר כבר היום, כאשר השאיפה היא להמשיך את הפרויקט לעוד כיתות בעוד בתי ספר נוספים.

יום הניקיון הבינלאומי
למעלה מ1500 תלמידים מ-15 בתי הספר היסודיים ברחבי מודיעין מכבים-רעות יצאו ביום שלישי האחרון מכיתות הלימוד שלהם ולקחו חלק בניקיון העיר במסגרת יום הניקיון הבינלאומי המתקיים בשיתוף עם עמותת Clean UP Israel.

מטרת יום זה היא לקדם מודעות לניקיון ברשות הרבים, את חשיבות השמירה על נחלת הכלל ועל השטחים הפתוחים, יום הניקיון הלאומי הוא הזדמנות להגביר את המודעות לקשר שבין האדם לסביבתו, לחשיבותם של טבע וסביבה לאדם, להבניית ערכים של כבוד, אחריות ומחויבות לשינוי הרגלים דרך עשייה למען הסביבה.

נוער- מסע הישרדות במדבר יהודה
בשבוע שעבר יצאו נערים מהיחידה לקידום נוער למסע הישרדות במדבר. המסע המפרך היה שיאו של קורס הישרדות שהחל כמה שבועות קודם במודיעין, מכבים-רעות בשיעורי עזרה ראשונה ובסדרת ניווטים שנעשו באזור יער בן שמן.

במסע, שנערך במדבר יהודה, למדו הנערים לנווט ולהתמודד בתנאי המדבר הקשים. הנערים סחבו איתם את כל הציוד לו נזקקו כדי לעבור את המסע, כולל אוכל, מים ואפילו עצים למדורה, עליה בישלו את ארוחת הערב והכינו אוכל צידה ליום שאחרי.

הנערים למדו להתמודד לבד בשטח, להקים מחסות ללילה ובעיקר איך מתמודדים עם הקשיים, כשאין פתרונות קלים ונוחים כמו שיש בחיי היומיום.

הקור המקפיא של הלילות במדבר והגשם שהחל ביום האחרון לא שברו את הנערים שסיימו כולם כאחד את המסע. את הקורס העביר מדריך מקצועי מחברת "עם האדמה" והוא לווה ע"י מדריך מהיחידה לקידום נוער.

לשמור על השטחים הפתוחים במודיעין
כ - 400 איש הגיעו בשבת לגבעות רגב וחרובה במערב מודיעין, לאירוע סיורים של החברה להגנת הטבע נגד הכוונות לסלילת כביש 4 במודיעין. בחברה להגנת הטבע מסבירים כי הכביש עתיד לגרום נזק לפארק העירוני ואדי ענבה ולפגיעה קשה במרחב הבוסתנים של חרבת רגב וחרבת חרובה ובבקעת הנזירים, חרבת מתת וחרבת התרסי, המהוות פנינות נוף, טבע וארכיאולוגיה מהיפות באזור מודיעין.

בנוסף, הכביש ייצור הפרדה פיזית בין העיר ליער ויינתק למעשה את תושבי העיר מאזור הבילוי הטבעי ביער בן שמן תוך הרס אדיר של שטחי יער ושטחים טבעיים ביער בן שמן ובגבעות הסמוכות.

נזק כבד נוסף יגרמו כבישים נוספים שייסללו, כדי להתחבר לכביש 4. לדברי דקלה בן יעקב, מנהלת החברה להגנת הטבע במודיעין: "הציבור במודיעין והסביבה אוהב את השטחים הפתוחים, הוא מעריך את איכותם ורוצה לשמור עליהם טבעיים, ללא בנייה או פיתוח, בייחוד כאשר יש חלופות טובות יותר לסביבה ולטבע".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות