חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תזונה נכונה בחג הפסח

 

"איזה כיף! פסח בא! קיץ חם, גופיות וים. אבל אבוי! בגד הים כבר לא נראה טוב, והג’ינס לא כל כך נסגר. הם בטח התכווצו במייבש". אם התרחיש נשמע לכם מוכר, הטיפים האלו בשבילכם, יעזרו לכם מבלי להאשים את המייבש, להיכנס לג’ינס בכיף...

 

פסח הוא חג אמביוולנטי מבחינת אוכל, מצד אחד כל הזמן בוכים שאין מה לאכול, מצד שני, למרות שאין מה לאכול, אף אחד לא מרזה בפסח והאמת, הרוב משמינים.

אז כדי לצלוח את הפסח בשלום, פרסנו לפניכם כמה נקודות שיאירו עיניכם:
מצות - יש לזכור כי מצה אחת רגילה הינה עתירה בקלוריות (140 קק"ל=שתי פרוסות לחם). מומלץ לאכול מצות במידה - כחצי מצה ולא יותר בארוחה, ולשתות לאחר מכן כוס מים. במידת האפשר יש להעדיף לאכול מצה קלה, שלה כמות קלוריות פחותה. כמון שעדיף תמיד למצוא תחליפים למצה: פריכיות אורז למשל.

 
כופתאות ("קניידעלך") - כופתאה אחת מכילה בין 80 ל 100 קק"ל ולכן יש להעדיף לאכול אחת בלבד ולא יותר.

 
ירקות - בחג הפסח מרבים לאכול ביצים ותפוחי אדמה העלולים לגרום להשמנה. מומלץ במקום זה לאכול ירקות טריים, מאודים או אפויים, במיוחד ירק ירוק המכיל סיבים תזונתיים ומשפר את תחושת השובע, ומונע מלאכול מזונות עתירי קלוריות.

מנות עיקריות - יש להשתדל לבשל ולאכול מנות עיקריות דלות בשומן ובקלוריות כגון: דג אפוי, עוף בתנור, הודו או צלי מבשר דל שומן, פשטידות ירק מבושלות או אפויות , מומלץ לאפות או לאדות ולא לטגן.

שתייה - הקפידו לשתות מים ולהימנע משתיית מיצים. המיץ מכיל סוכרים רבים ושתייה של מספר כוסות בארוחה תורמת להרבה קלוריות (כוס מיץ= 80 קק"ל). לאלו מביניכם ששותים יין - העדיפו לשתות יין אדום יבש כי ערכו הקלורי נמוך יותר מיין מתוק.

קינוחים - השתדלו להימנע מאכילת עוגות ועוגיות המרובות קלוריות, העדיפו במקום זה פירות טריים או סלט פירות.

בין הארוחות - מומלץ לא לנשנש בין הארוחות, למרות כל הפיתויים, ולאכול רק בצורה מסודרת סביב השולחן.

 • עצירות - כדי להימנע מעצירות מומלץ לשתות הרבה מים, לאכול ירקות רבים חיים או מבושלים, לשלב בתפריט יוגורט או שזיפים מיובשים.

פעילות גופנית - במהלך החג וחול המועד שלבו פעילות גופנית. הליכה, נסיעה על אופניים או מסלולי טיול בטבע עם המשפחה. מומלץ לבצע כ 30 דקות של פעילות גופנית ביום. הפעילות הגופנית גם מהנה וגם מאפשרת שריפת קלוריות ותורמת לבריאות ולהנאה של כל בני המשפחה.

הקפידו על כללי הברזל הללו ותסיימו את הפסח ללא קילוגרמים מיותרים ובריאים יותר.

ד"ר אידית וייסבוך - מומחית ברפואת משפחה חברת המחלקה לרפואת המשפחה שרותי בריאות כללית מחוז מרכז

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות