חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חוגי הסיירות מאמצים את ביר א-שמי

 

חניכי חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע בעיר מטפחים את ביר א-שמי, בריכת אגירה מהתקופה הביזנטית, לטובת תושבי העיר והסביבה. המקום משמש בית גידול למגוון רחב של בעלי חיים במרחק נסיעה קצר ממרכז העיר  

 

מזה מספר חודשים מאמצים חניכי חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע במודיעין את ביר א-שמי, בריכת אגירה גדולה מן התקופה הביזנטית הממוקמת בבקעת הנזירים ליד יער בן שמן (בסמוך ל"ליגד סנטר").

בתוך הבריכה ניתן למצוא מים בתקופת החורף והאביב, והיא משמשת בית גידול למגוון רחב של בעלי חיים, כגון צבועים, שועלים, חרדונים ודו-חיים.

במסגרת אימוץ האתר דואגים חניכי חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע לניקיון המקום, מקימים מחסות לדו-חיים (צפרדעים) ומטפחים את המקום. בשבוע האחרון נטעו חניכי חוגי הסיירות באזור הבריכה עצים שונים בהם עצי פרי לרווחת המטיילים באזור. הפעילות במקום מתקיימת בשיתוף קק"ל ובמימון קרן פורד.

מטרת אימוץ האתר היא להפוך את ביר א-שמי לנקודה נגישה, מטוילת ומוכרת יותר לתושבי מודיעין והסביבה. בסמוך לברכה מתוכנן להיסלל כביש 4 הפנימי של מודיעין שעלול לגרום להרס של הבריכה וסביבתה.

לדברי גמא שפר, רכז חוגי הסיירות " ישנה חשיבות רבה לשמירת הבריכה הזו הן מבחינת המגוון הביולוגי שהיא מאפשרת והן מבחינת הנגישות של תושבי העיר שיכולים ליהנות מהנקודה המרתקת והיפה הזו במרחק נסיעה של חמש דקות ממרכז העיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות