חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אבי אלבז:”מגרשים ציבוריים נמסרים ללא כל תכנון” עיריית מודיעין:”אנו מודים לאלבז על עצותיו”

 

אין במודיעין תכנון מרכזי ואחוד של הקרקע הציבורית והקצאותיה לעמותות. אפשר לייעל ולחסוך שטחים ע"י בניית בתי כנסת בקומות. כך טוען אבי אלבז, יו"ר עמותת "מודיעין חפשית" במכתב לראש העיר מודיעין. עיריית מודיעין מגיבה וטוענת ש"כל ההחלטות על הקצאת קרקעות לבתי כנסת מתקבלות באופן ענייני ומקצועי" ו"מודה לאלבז" על עצותיו המועילות....

 

יו"ר עמותת "מודיעין חפשית" אבי אלבז, פונה במכתב לראש העיר ובו הוא טוען כי אין תכנון הקצאת קרקעות מרוכז ברחבי העיר מודיעין, בדגש על ההקצאות לא הגיוניות של קרקע ציבורית לבתי כנסת. וכך הוא כותב בין השאר: "....כאשר מבצעים מיפוי של הקמת בתי כנסת במגרש צ’-7 ברחוב דן מס’ 10 (עבור עמותת שבטי ישראל - נוסח אשכנזי) ובמגרש צ’-5 ברחוב דן מס’ 20 (עבור עמותת אדיר במרומים - נוסח אשכנזי), ובמגרש צ’-8 ברחוב יששכר מס’ 4 שבו קיים בית הכנסת של קהילת לב אחים (נוסח אשכנזי), נקבל 3 בתי כנסת בנוסח אשכנזי (אחד קיים) שיהיו ברדיוס של 150 מ’ ברחובות הנ"ל.

כתבנו אליך בעבר שיחד עם כיבוד צרכי הציבור הדתי לקיים את המסורת והתפילות בבתי כנסת בעיר, אנו חולקים על המדיניות, השיטה והדרך שבה נוקטות העירייה והעמותות השונות בנוגע להקצאה שגויה של מגרשים רבים בעיר להקמת בתי כנסת. המגרשים נמסרים לכל דורש ללא כל תכנון עתידי ותוך התעלמות מצרכי כלל הציבור ובמיוחד התעלמות מצרכי הציבור החופשי בעיר.

בכדי לייעל את נושא הקצאת המגרשים בעיר, אנו דורשים מהעירייה להציג בשקיפות מלאה לכלל ציבור תושבי העיר תכניות ומפות מפורטות של פריסה, תכנון ותקצוב של הקצאת מגרשים והקמת מבני ציבור ומרכזים קהילתיים, מגרשי משחקים ומתקני ספורט בכל רובעי העיר ולכל הגילאים - לילדים, לנוער ולמבוגרים.

כמו"כ, בכדי לייעל את נושא הקצאת המגרשים בעיר, העירייה חייבת לאשר הקמת בתי כנסת אך ורק בכמה קומות על מגרש אחד. בשיטה זו, ניצול המגרשים יהיה טוב יותר ועלות בניית בתי הכנסת לעמותות השונות תהיה נמוכה יותר, דבר שיחסוך כסף רב לעמותות ולמדינה.

לאור האמור לעיל, אנו דורשים:
1. לבטל את המשך בניית בית הכנסת "אדיר במרומים" (מגרש צ’-5 ברח’ דן 20 פינת רחוב שמעון) מעל 4 גני הילדים.

2. לבטל גם את התכנית לבניית ביכנ"ס במגרש צ’-7.

לחילופין, לבנות במגרש צ’-8 (יששכר 4) בקומה השנייה מעל ביהכנ"ס הקיים, ביכנ"ס אחד עבור 2 הקהילות - אדיר במרומים ושבטי ישראל (זו הזדמנות לאחד ולקרב את 3 הקהילות שהן בנוסח אשכנזי).

כמו"כ, במגרש צ’-7 הצמוד לגני הילדים שברחוב בנימין 51, אנו מציעים שהעירייה תקים גן שעשועים עבור הילדים בשכונה, זה גם יימנע רעש ואבק שעלולים להזיק לבריאות ילדי הגנים וימנע זיהום של סביבת הגנים כתוצאה של עבודות הבניה, כפי שקורה בהווה במהלך בניית ביהכנ"ס ברחוב רבקה אימנו ברובע מוריה.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "כל ההחלטות על הקצאת קרקעות לבתי כנסת מתקבלות באופן ענייני ומקצועי על פי אופי וצרכי האוכלוסייה המתגוררת בשכונה תוך שקיפות מלאה בישיבות מועצת העיר ופרסום על פי חוקי תכנון ובנייה. מתוך רשימת בתי הכנסת, אחד נבנה כקומה שנייה על פי החלטה של מועצת העיר ובית כנסת נוסף הוא בן שתי קומות.

בעיר מודיעין, מכבים-רעות יש מרקם יחסים מצוין בין חילונים לדתיים. העירייה פועלת לאזן בין הצרכים של כל תושבי העיר ומודה לתושב על הצעותיו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות